Schuco 2012
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
- Luuk
- Moderator
- Berichten: 4466
- Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
- Land: Nederland
- Locatie: Kessel
Re: Schuco 2012
Dat was een hele andere Sjoerd..... Had je toch op moeten letten.....
met vriendelijke groet, Luuk
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
Re: Schuco 2012
Dat was ook een Bambi (4455), Luuk! En uiteraard ook beter, dan de 60-serie van Sche... Schuco....
Uiteraard snap jij wel, dat ik weer s aan t donderjagen ben Is ook een hobby
Uiteraard snap jij wel, dat ik weer s aan t donderjagen ben Is ook een hobby
mvg Sjoerd
-
- Super collector
- Berichten: 3845
- Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
- Land: Nederland
- Locatie: borger (dr)
Re: Schuco 2012
Ook geen 4455 Sjoerd, het was een 4255.
- ih power
- Collector
- Berichten: 876
- Lid geworden op: ma 18 jan 2010 19:03
- Land: nederland
- Locatie: ter idzard
Re: Schuco 2012
Ik had al een tijdje de International 1455 in mijn bezit en deze heeft een zwarte streep op het dak, vandaag nog een binnengekregen voor mijn broer en die heeft het niet meer! was me ook al opgevallen bij het overgangsmodel. Hebben ze toch geluisterd bij Sucho. Maar nu zit ik dus met een 1455 met een lelijke streep op het dak..
Groeten Eise Meyners
- Toyfarmer
- Farmer Control
- Berichten: 202
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009 11:20
- Land: Belgie
- Locatie: Toys Farm - Nazareth (BE)
- Contacteer:
Re: Schuco 2012
Even wat foto's om het verschil duidelijk te maken
Zijaanzicht:
SCH07670 - Versie 2011
SCH07670A - Versie 2013
Dak:
SCH07670 - Versie 2011
SCH07670A - Versie 2013
Ook ander type sticker op de motorkap:
SCH07670 - Versie 2011
SCH07670A - Versie 2013 met grotere letters en dunnere rode streep
Versie 2013 is algemeen leverbaar
Zijaanzicht:
SCH07670 - Versie 2011
SCH07670A - Versie 2013
Dak:
SCH07670 - Versie 2011
SCH07670A - Versie 2013
Ook ander type sticker op de motorkap:
SCH07670 - Versie 2011
SCH07670A - Versie 2013 met grotere letters en dunnere rode streep
Versie 2013 is algemeen leverbaar
M.v.g. Jos
- RobFendt
- Precision collector
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: zo 13 nov 2011 20:48
- Land: Nederland
- Locatie: Oosterstreek FR.
Re: Schuco 2012
De banden van de 2011 versie waren wel beter, dan de 2013 versie.
Die van 2011 waren gewoon rubber en de 2013 meer plastic achtig, tenminste dat is wel een verschil tussen de International en Case International.
Mvg,
Die van 2011 waren gewoon rubber en de 2013 meer plastic achtig, tenminste dat is wel een verschil tussen de International en Case International.
Mvg,
Mvg,
Rob Klaverboer.
Rob Klaverboer.
- Inter-forever
- Farmer Control
- Berichten: 160
- Lid geworden op: zo 12 aug 2007 17:30
- Land: NL
- Locatie: Noordoostpolder
- Contacteer:
Re: Schuco 2012
Hallo medeforummers,
Volgens mij is het enige verschil, althans voor zover ik op de foto's kan zien, dat de verhoging op het dak niet meer zwart van kleur is.
Dat betekent dat 'ie er nog wel op zit, en dat op zichzelf alleen al is niet helemaal in overeenstemming met de werkelijkheid.
Ik heb de originele tekeningen er (online) op nageslagen, maar er zit maar een hele kleine verhoging op, mogelijk alleen ter versterking van het verder geheel uit polyester bestaande dak, hoewel ik me dit uit de praktijk niet (meer) kan herinneren.....
In mijn "aanpassingsproject" van de 1455 van Schuco heb ik (o.a.) de verhoging er in ieder geval compleet vanaf geschuurd.
Zelfs Replicagri (844XLA - 845XLA) en ook Britains maken in min of meer dezelfde mate deze "fout".
Britains:
Replicagri:
Ook de onderstaande versie van Britains klopt niet helemaal: de eerste versie XL-cabines hadden een vlakke bovenkant.
Dat betekent dat het dakluik IN het dak verwerkt zat.
Omdat in de praktijk veel problemen ontstonden met hemelwaterafvoer en dus lekkage, besloot men een dakluik met een overlappende bovenkant te maken.
Heb je dus een IH-model met XL-cabine, dan zou de bovenkant van het dakluik vlak moeten zijn. Schuco doet dát dus wel weer goed!
Latere versie's kregen een verhoogd dakluik, wat OVER DE RAND van de dakuitsparing viel.
Een CaseIH XL-cabine heeft dus ALTIJD een verhoogd dakluik.
Ik heb nog geen schaalmodellenfabrikant gezien die dat 100% goed doet.
Kun je de conclusie dan trekken dat de leveranciers in China zaken doen met één en dezelfde fabrikant................???
Fijne jaarwisseling gewenst!!
Volgens mij is het enige verschil, althans voor zover ik op de foto's kan zien, dat de verhoging op het dak niet meer zwart van kleur is.
Dat betekent dat 'ie er nog wel op zit, en dat op zichzelf alleen al is niet helemaal in overeenstemming met de werkelijkheid.
Ik heb de originele tekeningen er (online) op nageslagen, maar er zit maar een hele kleine verhoging op, mogelijk alleen ter versterking van het verder geheel uit polyester bestaande dak, hoewel ik me dit uit de praktijk niet (meer) kan herinneren.....
In mijn "aanpassingsproject" van de 1455 van Schuco heb ik (o.a.) de verhoging er in ieder geval compleet vanaf geschuurd.
Zelfs Replicagri (844XLA - 845XLA) en ook Britains maken in min of meer dezelfde mate deze "fout".
Britains:
Replicagri:
Ook de onderstaande versie van Britains klopt niet helemaal: de eerste versie XL-cabines hadden een vlakke bovenkant.
Dat betekent dat het dakluik IN het dak verwerkt zat.
Omdat in de praktijk veel problemen ontstonden met hemelwaterafvoer en dus lekkage, besloot men een dakluik met een overlappende bovenkant te maken.
Heb je dus een IH-model met XL-cabine, dan zou de bovenkant van het dakluik vlak moeten zijn. Schuco doet dát dus wel weer goed!
Latere versie's kregen een verhoogd dakluik, wat OVER DE RAND van de dakuitsparing viel.
Een CaseIH XL-cabine heeft dus ALTIJD een verhoogd dakluik.
Ik heb nog geen schaalmodellenfabrikant gezien die dat 100% goed doet.
Kun je de conclusie dan trekken dat de leveranciers in China zaken doen met één en dezelfde fabrikant................???
Fijne jaarwisseling gewenst!!
M. vr. gr.
Jan
Jan
- Rossy
- Collector
- Berichten: 289
- Lid geworden op: za 20 feb 2010 15:31
- Land: Nederland
- Locatie: Emmeloord
Re: Schuco 2012
Het ontwikkelingswerk wordt over het algemeen niet in China gedaan maar ergens in een kantoor in Europa of Amerika.
Als daar een fout in de master wordt gemaakt en het wordt niet tijdig opgemerkt, dan worden daar mallen van gemaakt die die fout bevatten.
Sommige fabrikanten passen dit later aan, andere fabrikanten laten het lekker zo daar het aanpassen van mallen niet echt goedkoop is en komen soms met een update als er een geheel nieuwe variant komt.
Als daar een fout in de master wordt gemaakt en het wordt niet tijdig opgemerkt, dan worden daar mallen van gemaakt die die fout bevatten.
Sommige fabrikanten passen dit later aan, andere fabrikanten laten het lekker zo daar het aanpassen van mallen niet echt goedkoop is en komen soms met een update als er een geheel nieuwe variant komt.
Met vriendelijke groet,
Antonio van Boxtel.
Antonio van Boxtel.