15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Officiële mededelingen van het beheerders team
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Hajo » wo 15 jul 2020 20:08

Helaas net een paar dagen te laat :( maar afgelopen zaterdag 11 juli bestond ons geliefde LMF alweer 15 jaar. =D> Ooit opgericht als afsplitsing van het Siku Forum werd er op deze dag in 2005 het eerste bericht geplaatst door Siku73 (Marcel Lenting) waarin de start van het (toen nog) Farmer Forum van start kon gaan. Erwinraaben55 (Erwin Raaben) werd de eerste moderator, al snel gevolgd door Johan Bos die ook wat technische zaken voor zijn rekening nam, samen met Stigter (Arie Stigter).
In 15 jaar kan er een boel veranderen. Zelf werd ik een jaar later lid van het forum en al snel werd ik door het beheer gevraagd om moderator te worden. Zo kon ik een kijkje nemen achter de schermen en zag dat er veel meer bij kwam kijken dan alleen maar wat berichtjes en foto's posten, en gezellig kletsen over je liefhebberij. Vergaderingen van het team (over bijvoorbeeld rode en gele kaarten, sponsors, het nieuwe uiterlijk van het forum), een nieuwe kartrekker (Rieko (Schuur)), de oprichting van de stichting samen met Rieko en Hans (Altena), en natuurlijk al degenen die de afgelopen 15 jaar hun steentje hebben bijgedragen, voor en achter de schermen. Daarom hebben wij nu ook een indrukwekkend lijstje met ereleden, zonder wiens inzet het forum niet tot hier was gekomen. Een diepe buiging en nogmaals bedankt voor jullie inzet, hoe groot, klein en wanneer dan ook. Uiteraard is deze periode ook niet altijd zonder slag of stoot verlopen, er hebben een paar fikse ruzies plaatsgevonden waardoor er ook forumleden zijn vertrokken, maar het beheer heeft altijd geprobeerd om het zoveel mogelijk leden het naar de zin te maken. Met een forumstand op de LCN beurs en andere beurzen, het aantrekken van sponsors, speciale gelimiteerde forummodellen, mooie poloshirts, en een builders challenge is ook altijd geprobeerd om ook de naamsbekendheid van het forum te vergroten. Zeker op de beurs in Zwolle was het altijd een gezellig weerzien met vele forumleden, dat is ook de reden geweest dat er enkele forumdagen hebben plaatsgevonden in Emst (bij forumlid Aalt. Onder het genot van een broodje hamburger gezellig bijkletsen, Rieko kreeg er zijn eerste trekker rijles :D en zo zijn er nog een heleboel verhalen en anekdotes over het forum te vertellen, en vast ook zaken die mij nooit hebben bereikt.

Wat brengt de toekomst ons? Gelukkig is er een stabiele basis onder de huidige leden om het voortbestaan van het LMF te garanderen. Uiteraard zou het leuk zijn als er meer berichten worden geplaatst over nieuwe modellen, maar zeker de verbouwkunsten van sommige forumleden doen bij vele anderen het water in de mond stromen. Dat ziet iedereen natuurlijk graag, wij hebben immers al 15 jaar een forum voor liefhebbers van landbouwminiaturen. Enkele onderdelen van het forum zullen binnenkort gesloten worden, omdat er simpelweg geen berichten meer geplaatst worden, en ze weinig bijdragen aan onze doelstelling. Er wordt ook nog steeds serieus gekeken naar allerlei technische problemen, hiervoor heeft het bestuur een semi-professionele partij in de arm genomen met veel kennis van de software achter het forum, zodat binnenkort toch eindelijk het plaatsen van foto's bijvoorbeeld een stuk makkelijker moet gaan. Het huidige beheer heeft hier echt niet de kennis voor, vandaar dat we dit moeten uitbesteden. Gelukkig staan we er financieel gezien goed voor en kunnen we deze kosten zonder problemen dragen. Ondanks dat het beheer of het bestuur niet al te veel heeft laten horen de afgelopen tijd zitten we niet stil, het gaat alleen niet altijd zo snel als iedereen willen zou. Verder staan we natuurlijk altijd open voor nieuwe ideeën, suggesties en mensen die, uiteraard geheel vrijwillig maar niet vrijblijvend, wat tijd willen investeren in het wel en wee alhier. We hebben ook een denktank, waar forumleden zich voor aan kunnen melden en daar kan in alle rust, achter de schermen, worden gepraat over tips, trucs en andere wilde plannen.

Nu is het vakantietijd, zelf schrijf ik dit bericht ook vanaf mijn vakantieadres, en heeft de wereld te lijden onder een bijzonder virus, vandaar dat we nu even geen echt feest kunnen organiseren. Dat vind ik enorm jammer, een forumdag met vele leden, de lucht van broodjes hamburger, en natuurlijk een boel mooie miniaturen die getoond worden, dat houden jullie nog even tegoed. Een idee voor een locatie is altijd welkom, niet dat we niet hebben gedacht aan ons vertrouwde adresje op de Veluwe, maar als je een goed idee hebt, staat mijn PB box altijd open.

Voor nu, namens het gehele team achter de schermen van het Landbouw Miniaturen Forum, op naar ons volgend jubileum, ik neem zo nog een lekker glaasje, een digitale toast op jullie allemaal en "houdt dit gevoel vast"!!
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Gebruikersavatar
SikuFarmerSerie
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 20:32
Land: Nederland
Locatie: Huisje met pannetjes er op

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door SikuFarmerSerie » wo 15 jul 2020 20:52

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Hoop veranderd.
Met vr.gr. De Siku Farmer Serie 1:32 Verzamelaar.
Gebruikersavatar
agribouwer
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1332
Lid geworden op: vr 30 dec 2011 20:57
Land: Nederland
Locatie: Aldtsjerk

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door agribouwer » wo 15 jul 2020 21:11

Ook van deze kant van harte met het 15 jarig jubileum. Dat er nog vele jaren bij mogen komen.
Groetnis Sikke Kooistra
Aalt
Collector
Collector
Berichten: 511
Lid geworden op: za 21 nov 2009 18:59
Land: Nederland
Locatie: Emst

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Aalt » do 16 jul 2020 16:54

Van harte gefeliciteerd vanaf de Veluwe 😃, mooi om te zien dat het forum weer wat meer gaat opleven. Inmiddels is hier ook het een en ander veranderd maar als je een locatie zoekt dan zijn jullie altijd van harte welkom.
Gebruikersavatar
Sjoemie Himself
Moderator
Moderator
Berichten: 916
Lid geworden op: do 20 apr 2006 21:06
Land: NL

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Sjoemie Himself » do 16 jul 2020 17:48

Mooi bericht Hajo. Heel wat gebeurt in de jaren inderdaad. Hoewel het erop lijkt dat forum het hoogtepunt voorbij is is het mooi om te zien dat er een stijgende lijn in zit. Hopelijk kan er na het virus gedoe weer uitgepakt worden op beurzen etc. en keren sommige (ver)bouwers terug als het foto's plaatsen gemakkelijker gaat dan nu.

Dat gezegd hebbende ook van mijn kant natuurlijk gefeliciteerd! En dank aan alle vrijwilligers die veel tijd en energie in het forum hebben gestoken en dat nog steeds doen =D>
mvg. Mark

gevonden: Britains Claas hakselaar SET!
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Hajo » do 16 jul 2020 18:32

Zeker is een hoop veranderd Pieter, de hoogtijdagen zijn voorbij maar dat betekent gelukkig niet het einde van het forum. De stijgende lijn proberen we vast te houden Sikke en Mark, ik weet zeker dat er nog vele verbouwers ons forum in de gaten houden en hier vast nog wel eens wat laten zien. En bedankt voor de uitnodiging Aalt, die houden wij zeker in gedachten.
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Gebruikersavatar
Wilco
Collector
Collector
Berichten: 539
Lid geworden op: vr 02 nov 2007 16:58
Land: Nederland
Locatie: Voorthuizen

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Wilco » do 16 jul 2020 19:10

Hajo en rest van bestuur, gefeliciteerd en knap dat jullie altijd doorgezet hebben.

Ik heb niet zoveel bijgedragen in de eerste jaren maar al meer dan 12 jaar bekijk ik elke dag het forum wel even en probeer ik te reageren. Laten we rustig door doen zoals het nu gaat. Ik vind het leuk zo!

Veel succes en leuk dat hier even bij stil gestaan wordt!
Gebruikersavatar
Boer Björn
Collector
Collector
Berichten: 456
Lid geworden op: vr 01 aug 2008 19:22
Land: Nederland
Contacteer:

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Boer Björn » do 16 jul 2020 21:22

Wat een leuk bericht Hajo. Mooie mijlpaal en wat mij betreft op naar de volgende 15 jaar. Ik geniet (vaak stil) van het moois dat hier voorbij komt en gebruik het archief toch ook wel regelmatig om wat inspiratie of een antwoord op "hoe deden ze dat ook alweer" te vinden. Leuk om te zien dat er weer meer leven in de brouwerij komt en er op de achtergrond nog een betrokken team aan het werk is.
Hartelijke groeten,
Marco (Boer Björn)
Hielke
Farmer
Farmer
Berichten: 20
Lid geworden op: do 09 apr 2020 14:55
Land: Nederland

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Hielke » vr 17 jul 2020 18:07

Een mooi eerbetoon aan en verhaal over 15 jaar landbouwminiaturenforum.
Dat er nog maar veel mooie jaren (zonder pandemie) mogen volgen.
Gebruikersavatar
vitgije
Super collector
Super collector
Berichten: 3049
Lid geworden op: zo 01 jan 2006 15:07
Land: nederland
Locatie: Enter

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door vitgije » zo 19 jul 2020 13:43

Een forumdag voor het 15 jarige bestaan zou mooi geweest zijn maar helaas. Heb hierdoor al vele leden ontmoet en informatie uitgewisseld. Zou zeggen op naar de volgende 15 jaar en die forumdag houden we tegoed lijkt mij.
Groeten Jordi
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Hajo » wo 22 jul 2020 20:39

Zeker, Aalt had al aangeboden dat we weer bij hem welkom zijn, als alles in de wereld weer een beetje normaal is, gaat het bestuur dat zeker op poten zetten. In elk geval bedankt allemaal voor de leuke reacties.
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Gebruikersavatar
EITE
Collector
Collector
Berichten: 848
Lid geworden op: di 03 nov 2009 9:19
Land: FRYSLAN
Locatie: oare kant A7 skettens

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door EITE » do 23 jul 2020 21:39

Ben alweer 11 jaar lid en heb ook wel twee jaar van te voren lopen lekker bekken op die mooie miniaturen die werden geshowd.
Man man wat konden die gasten bouwen en dan begint het te kriebelen van zal ik het ook eens proberen.
En dank zij de uitgebreide bouw verslagen werd je elke keer weer op nieuwe ideeën en trucjes geattendeerd.
En op deze wijze ben ik ook besmet met het wat omprutsen met miniaturen.
Eerst ging alles met de hand en tegenwoordig maak ik steeds meer gebruik van de techniek die er voor handen is.
Dank zij het Forum veel kennis en kennissen opgedaan en ook de forum dagen bezocht en dan praat je met de mensen en krijg je een gezicht bij de namen.
Het heeft zijn ups en downs gehad hier maar er is gelukkig weer wat meer animo van de bouwers om hier weer te posten.
Op naar weer 15 jaar en de Forumdag en dat we weer veel van elkaar kunnen leren en elkaar kunnen verdragen.
En iedereen achter de schermen bedankt voor wat jullie doen.

Groet EITE
Gebruikersavatar
RobertFendt
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 10 nov 2011 15:20
Land: nederland

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door RobertFendt » vr 24 jul 2020 20:33

Ook vanuit hier van harte met de 15 Jaar forum alweer. Ik ben ondertussen al bijna 9 jaar lid hier en heb al ontzettend veel kunnen leren. Beginnend met mijn eerste zelfbouw modellen en diorama's, wat stiekem een behoorlijk uit de hand gelopen hobby is. Het valt me trouwens op dat het niveau hier op het forum de laatste tijd ontzettend hoog is van wat er getoond wordt! (wat zeker niet betekent dat beginners hier niks mogen plaatsen, blijf dat zeker doen!) Mooi dat hier de laatste tijd ook weer wat meer activiteit is, toch blij dat het forum geen stille dood gestorven is.
Met vriendelijke groeten,
Robert Coolen
Gebruikersavatar
JohnDeere 9620R
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1148
Lid geworden op: di 16 dec 2014 21:15
Land: Nederland Ochten Gld

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door JohnDeere 9620R » wo 29 jul 2020 17:01

Ook de felicitatie van mij met het jubileum. Eind dit jaar ben ik 6 jaar lid en heb in die tijd veel prachtige zelfbouw, verbouw, diorama's en aanwinsten gezien op deze forum. Zelf heb ik een klein aantal zelfbouw modellen hier laten zien en in de komende tijd zal ik ook weer zelfbouw laten zien.
Ik zal zeggen.. op naar het volgende jubileum.

Mvg Rinus
Gebruikersavatar
Stigter
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1684
Lid geworden op: di 12 jul 2005 15:37
Land: Nederland
Locatie: Maassluis
Contacteer:

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Stigter » vr 07 aug 2020 6:42

Alweer 15 jaar? Dat betekent ook dat ik alweer ruim 15 jaar besmet bent met het miniaturenforum!
Alhoewel ik vele malen minder actief ben en het verzamelen is gestopt log ik nog steeds af en toe in en geniet!

Complimenten voor alle leden en de mensen die op de achtergrond zorgen dat alles blijft draaien (zowel in het verleden als heden)
Met vriendelijke groet,
Arie Stigter
Siete
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 13:04
Land: Nederland
Locatie: Oenkerk (Friesland)

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Siete » zo 09 aug 2020 12:49

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoelang ik hier al mee kijk/ lid ben. Wel een mooie poos. Weet wel dat dit forum er voor de volle 100% voor verantwoordelijk is dat ik nu n de huidige vorm aan het modelbouwen ben. Dankzij de leuke contacten en de vele bouwverslagen werd ik elke keer weer getriggerd en vaak geholpen.
Dat het forum steeds nog wordt verbeterd is ook te merken. Net even geprobeerd om direct van mn mobiel de foto's te plaatsen. En met Succes!!! Zo wordt het ook een stuk makkelijker om weer leuke dingen te posten. Zal binnenkort weer eens even kijken of ik wat leuks heb.
Ga zo door allemaal!!!
Don't worry be happy..
trekker99
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 21 apr 2013 16:27
Land: Nederland

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door trekker99 » zo 09 aug 2020 14:37

Nou Sietse, volgens de gegevens voor je bericht kijk je in ieder geval al sinds 24 feb 2006 mee. Dat is inderdaat al een hele poos.
Zolang ben ik er nog niet bij, (sinds 2013) maar met al dat moois wat hier te zien is vermoed ik dat ik nog wel een tijdje watertandend blijf kijken en hopelijk als ik weer wat meer tijd heb om te bouwen, ook nog wat te posten.
groeten Harm-Jan (trekker99).
Siete
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 13:04
Land: Nederland
Locatie: Oenkerk (Friesland)

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Siete » zo 09 aug 2020 14:44

Bedankt Harm Jan. Ben hier blijkbaar toch nog niet lang genoeg om dat te weten 😂😂
Don't worry be happy..
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door erwinraaben55 » zo 10 jan 2021 14:29

Grappig te lezen dat er nog aandacht is geweest voor 15 jarig bestaan.
Ik ben al heel lang niet meer actief, maar zo heel heel af en toe kijk is nog is op het forum.
Helaas vandaag gezien dat er al tijden niet meer wat gepost is. Maarja, zo gaat dat helaas.
Siete
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 13:04
Land: Nederland
Locatie: Oenkerk (Friesland)

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Siete » zo 10 jan 2021 22:02

Zou ik toch even bij de opticien langs gaan Erwin. Bij de verbouw en zelfbouw rubrieken wordt de laatste tijd wel weer wat gepost zo nu en dan 😉
Don't worry be happy..
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door Luuk » vr 22 jan 2021 16:16

15 jaar... poeh, dat is een hele tijd. Blijkbaar ben ik snel lid geworden van het forum en daar heb ik nooit spijt van gehad. Er zijn roerige tijden geweest, maar dat heeft zich wel wat gestabiliseerd. Ik gebruik het forum nog wel om zaken op te zoeken en heb mij ook voorgenomen om het nodige te gaan posten. Helaas ontbreekt het (nog steeds) aan tijd om dat goed op te pakken. Het blijft toch een mooi naslagwerk om informatie te zoeken.
met vriendelijke groet, Luuk
stijn c
Collector
Collector
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 25 dec 2011 3:34
Land: Belgium

Re: 15 jaar Landbouw Miniaturen Forum

Bericht door stijn c » za 23 jan 2021 22:29

Inderdaad Luuk, dit forum is een heel mooi naslagwerk. En als verzamelaar hoop ik dat het nog lang mag blijven bestaan. Facebook e.d. is ook allemaal leuk, maar de informatie daar is allemaal heel vluchtig en zeer gespreid als je ooit iets wil opzoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”