Pagina 12 van 26
Re: Mijn werk.
Geplaatst: di 21 jun 2011 4:00
door GP Hoving
hahaha ik heb nog geen meetband in de handen gehad hier, daar moet ik nog even tijd voor maken.
Ik zal je Jason Feitsma's email adres even geven Hermen, Hij zoekt voor seizoen 2012 ook weer nederlandse jongens, misschien ga ik wel met je mee
Re: Mijn werk.
Geplaatst: di 21 jun 2011 20:28
door hermenj
eerst deze en volgende opleiding maar is afmaken geoff
en dan zie ik dan wel weer
maar lijkt me echt machtig om te doen
Re: Mijn werk.
Geplaatst: di 21 jun 2011 22:16
door borsth
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je het dar wel naar je zin hebt
, kom je nog wel terug?
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 26 jun 2011 23:02
door GP Hoving
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 26 jun 2011 23:12
door Fendt 936
Leuke serie foto's weer, mag ik vragen waarom je op de lucerne zonder dubbellucht werken kunt en bij gerst ze wel nodig hebt?
Mvg, Bernard.
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 26 jun 2011 23:17
door Luuk
Mooie fotos weer Geoffrey! Zeker die eerste. Die kan zo als achtergrond op het bureaublad van de PC
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 26 jun 2011 23:19
door **claas**jaco**
mooie foto's
van het vast rijden vermoet ik dat gerst lichter is dan luzerne.
Re: Mijn werk.
Geplaatst: ma 27 jun 2011 0:29
door GP Hoving
Klopt helemaal Jaco ! Luzere is een zwaarder gewas als gerst. Luzerne is een dichte stam met bladeren, gerst is hol zonder bladeren. Met het aanrijden zou ik dat uit elkaar drukken ipv verdichten. De Magnum weegt 16.1 ton zoals hij nu is. Straks met dubbelluchten zal hij op 17.5 zitten.
De eerste foto is inderdaad m'n achtergrond Luuk !
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 03 jul 2011 4:48
door GP Hoving
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 03 jul 2011 7:07
door Luuk
Mooie fotos Geoffrey!
Op de 2 laatste fotos heb je toch wel erg mooi weer...... Ook stoer om zo over de weg te kunnen rijden he... Plek genoeg zo te zien. Rijden ze daar ook zo rustig (zonder al te veel stress) als in de States?
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 03 jul 2011 9:27
door **claas**jaco**
mooie foto's maar weer , super
een vraag je wat is acre is dat nog weer grooter dan ha of bunders
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 03 jul 2011 11:40
door eicher 3108
Een acre is ongeveer 0,42ha, er gaan ongeveer dus 2,5 acre in een ha.
Dus die 7000acre waar Geoff over praat is ongeveer 2940 ha, een mooie lap als je het mij vraagt.
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 03 jul 2011 12:04
door **claas**jaco**
black katers
dat is een best stuk grond
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 03 jul 2011 21:04
door Sanderrr
Ik mijn Trekker Agenda staat: 1 Acre = 4840 yd2 = 4046,856 m2
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 03 jul 2011 21:46
door eicher 3108
Ja dat is dus bijna 0,42ha.
Re: Mijn werk.
Geplaatst: ma 04 jul 2011 0:56
door GP Hoving
Wij rekenen 2.5 acre is 1 hectare. Dat is inderdaad een mooie lap. Zijn we wel een paar dagen zoet mee. We hebben één klant waar we 1.400 acre doen. Een grote feedlot in het zuiden van Saskatchewan. We moeten nog een dikke 1.000 acre Luzerne en dan gaan we de boel ombouwen naar Gerst, Waarschijnlijk een nieuw maaibord voor de swadmaaier, en een nieuwe pickup voor de Claas, Zijn nu beide een jaar oud en toe aan vervanging. Geeft een beetje een indruk dat hier aardig meer van een machine verlangt wordt dan in NL
Ze maken zich hier niet zo druk op de weg als in NL. Op een paar rare lui na. Ik reed op de highway 219 naar het zuiden, en die weg gaat halverwege over van asfalt naar gravel. Een 500m voor de gravel werd ik door een rotgang ingehaald door een BMW 7 serie. toeteren en handgebaren te maken. Dus ik was een beetje geirriteerd, zogouw we op de gravel kwamen reed de BMW nog maar 30 ( hij wilde waarschijnlijk geen steenslag op z'n mooie BMW ) Dus ik was vrij snel weer bij hem, toen heb ik hem even ingehaald met 55 met de Magnum, toeteren en handgebaren makend hahahaha
Re: Mijn werk.
Geplaatst: di 05 jul 2011 12:45
door **claas**jaco**
ik zag ook al foto's van je op trekkerweb staan
die hier ook staan
ik ben al benieuwt naar de foto's in de gerst
Re: Mijn werk.
Geplaatst: do 07 jul 2011 10:16
door MF-hobby_Marten
Zeker een NL of Duitse toerist
.
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 10 jul 2011 15:24
door GP Hoving
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 10 jul 2011 15:38
door ih power
mooie foto's wel leuk werk daar zeker
moet je daar ook een speciaal rijbewijs hebben voor de vrachtwagen?
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 10 jul 2011 15:38
door rubenNH
Leuke fotos Geoffery.
Heb je zelf ook een vrachtwagen rijbewijs. Had je die al of heb je dat daar gedaan.
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 10 jul 2011 16:20
door GP Hoving
Ik heb geen vrachtwagen rijbewijs en die ga ik ook niet halen. Je kunt makkelijker vrachtwagen rijden zonder rijbewijs als wel een rijbewijs hebben en geen vrachtwagen
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 10 jul 2011 18:26
door borsth
Da's waar. Nu maar hopen dat de Canadese State Troopers (of ze daar ook heten) niet mee zitten te lezen op dit forum. Anders openen ze nog een klopjacht op Geoffrey "no-license" Hoving
.
Maarre ...
Wat hangt er in vredesnaam achter die GMC??
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 10 jul 2011 18:35
door Massey135
In Calgary even bij de rodeo geweest?
Volgens mijn zoon en alle anderen is het de grootste van de wereld. Als het goed is heeft hij er ook een kijkje genomen.
Have fun daar.
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 10 jul 2011 19:10
door GP Hoving
hahaha dat zal wel een beetje mee vallen. Wordt hier niet zo'n probleem van gemaakt, als het er maar op lijkt dat je weet wat je doet op de weg dan valt het allemaal wel mee. Gewoon een beetje je verstand gebruiken.
Ben naar de rodeo geweest. was erg leuk !
Re: Mijn werk.
Geplaatst: di 12 jul 2011 19:49
door Ziko
borsth schreef:
Maarre ...
Wat hangt er in vredesnaam achter die GMC??
Een "swather".
Re: Mijn werk.
Geplaatst: di 12 jul 2011 19:54
door borsth
Oké, dank je. Ik denk dat ik het nu, met behulp van Google, weet
.
Re: Mijn werk.
Geplaatst: di 12 jul 2011 20:49
door eicher 3108
Of te wel: een Macdon zwadmaaier, met daarachter op de transportkar het maaibord(Draper Header)
Re: Mijn werk.
Geplaatst: wo 13 jul 2011 9:33
door gertiboy
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een draper header en een met een vijzel,buiten 't verschil dat die een band heeft om het graan af te voeren?
Re: Mijn werk.
Geplaatst: wo 13 jul 2011 10:04
door borsth
eicher 3108 schreef:Of te wel: een Macdon zwadmaaier, met daarachter op de transportkar het maaibord(Draper Header)
Volgens mij heeft Geoffrey het mij al eens uitgelegd: De zwadmaaier maait het graan af en legt het in een zwad en vervolgens wordt er gedorst met een combine met pickup, zoiets:
Heb ik het goed begrepen?
Heeft deze methode iets te maken met het drogen van het gewas?
Re: Mijn werk.
Geplaatst: wo 13 jul 2011 10:53
door eicher 3108
Ja, in Canada, en dan met name de prairie provincies, kennen een erg kort groeiseizoen, daardoor rijpt het graan niet snel genoeg af.
De korrel is vaak al wel klaar, maar het stro nog niet helemaal, dan maaien ze het eerst met een zwadmaaier, zodat het enkele dagen uitdrogen kan, vervolgens wordt het gecombined.
Gertiboy: Als je zou zwadmaaien met een vijzel in het maaibord, dan heb je veel korrelverlies, bij een draper header heb je dit niet, omdat het gewas op transportbandjes valt, en in het midden(of aan de zijkant) wordt afgelegd.
Re: Mijn werk.
Geplaatst: wo 13 jul 2011 11:53
door Frans
Zo'n pick-up gebruiken ze bij mij op 't werk ook, dit jaar voor het eerst.
Hiermee wordt voorgemaaid graszaad gecombined.
Dit moet omdat het graszaad nat gemaaid moet worden, en droog gecombined ivm zaadverlies.
Re: Mijn werk.
Geplaatst: wo 13 jul 2011 11:55
door gertiboy
eicher 3108 schreef:
Gertiboy: Als je zou zwadmaaien met een vijzel in het maaibord, dan heb je veel korrelverlies, bij een draper header heb je dit niet, omdat het gewas op transportbandjes valt, en in het midden(of aan de zijkant) wordt afgelegd.
Dankje!
Re: Mijn werk.
Geplaatst: wo 13 jul 2011 13:30
door Kasper10
Zijn weer mooie foto's! Dat t allemaal kan he, die zwad maaier achter een pickup, en daar achter nog weer het maaibord, prachtig :p
Re: Mijn werk.
Geplaatst: zo 28 aug 2011 22:40
door GP Hoving