prototype 8## vario
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
- fendt boerkuh
- Farmer Control
- Berichten: 158
- Lid geworden op: do 10 aug 2006 21:48
- Land: nederland
- Locatie: oirschot
prototype 8## vario
foto van de nieuwe 8## die waarschijnlijk op de fendtvelttaggen op 28 augtus in waddenbrum te zien zal zijn
http://www.landtreff.de/viewtopic.php?t ... c14d6aa162" target="_blank
http://www.landtreff.de/viewtopic.php?t ... c14d6aa162" target="_blank
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: prototype 8## vario
Ja is de nieuwe 800 serie... Heel anders als de 900 serie
- Peter Jansen
- Precision collector
- Berichten: 1715
- Lid geworden op: di 27 dec 2005 13:58
- Land: Nederland
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
Waar is de uitlaat ??
Groet, Peter
Groet, Peter
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: prototype 8## vario
Die zit er niet aan, hij komt net uit een proef/ testcabine (afzuiging enzo )
- hermenj
- Precision collector
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: za 28 jun 2008 15:23
- Land: nederland
- Locatie: ommen
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
jammer dat deze neus er hier ook al op komt. word hij niet veel mooier van(mijn mening) maarja wat doe je er aan
Re: prototype 8## vario
heey! daar is ie! Ik had wel een iets ander model verwacht. Wel in de 900 serie 4e generatie stijl maar toch iets anders. maar ze worden blijkbaar toch hetzelfde kwa uiterlijk!
-
- Precision collector
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: do 03 apr 2008 12:16
- Land: Fryslan
- Locatie: molkwerum it moaste plak van fryslan
Re: prototype 8## vario
Ijzer wordt duur hebben ze maar gedacht bij fendt. Van bij de 800 serie ook maar zoon motorkap als de 900 serie
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
Re: prototype 8## vario
Dat heeft de 300Vario ook al ja, niks nieuws dus. Als ik eerlijk mag zijn, denk ik dat de 400 en 700 serie gaan volgen, net als de 300 serie en 200 serie handgeschakeld...
- ACS
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
- Land: Nederland
- Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
900-serie 10% kleiner maken en je hebt een nieuwe 800-serie. Echt oordeel kan ik nog niet geven .
- Anne-Jeen
- Collector
- Berichten: 410
- Lid geworden op: do 13 sep 2007 18:57
- Land: Nederland
- Locatie: Haulerwijk
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
Het nieuwe broertje van de 900. Waarschijnlijk worden de 700 en de 400 ook zo. (Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de Fendt hakselaar die er ook aan gaat komen)
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: prototype 8## vario
Motorkap is heel anders. Kijk maar naar breedte, koelsleuven enzo... En jammer van die vooras, hoewel hij nu ook niet slecht rijdfendtdriver718 schreef:Ijzer wordt duur hebben ze maar gedacht bij fendt. Van bij de 800 serie ook maar zoon motorkap als de 900 serie
- escuro
- Precision collector
- Berichten: 2328
- Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
- Land: België
- Locatie: W-vlaanderen
Re: prototype 8## vario
Best groot voor een 800 serie. Kan ook gezichtsbedrog zijn natuurlijk.
Ze kunnen deze motorkap ook gebruikt hebben om de mensen te misleiden. Later dan de defenitieve versie voor te stellen. Al is dit wel niet gebruikelijk in de trekkerwereld.
De huidige 800 serie zie ik heel graag. Bij de 900 serie moet ik nog wennen aan de huidige styling.
Ik wacht ook af.
Ze kunnen deze motorkap ook gebruikt hebben om de mensen te misleiden. Later dan de defenitieve versie voor te stellen. Al is dit wel niet gebruikelijk in de trekkerwereld.
De huidige 800 serie zie ik heel graag. Bij de 900 serie moet ik nog wennen aan de huidige styling.
Ik wacht ook af.
- Dirk
- Classic
- Berichten: 66
- Lid geworden op: ma 11 feb 2008 12:55
- Land: Nederland
- Locatie: Steenbergen NB
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
De afbeelding is weggehaald op andere forum, kan niemand hem rechtrstreeks plaatsen zodat ik hem ook kan bewonderen en eventueel van commentaar kan voorzien?
Ben erg benieuwd
Ben erg benieuwd
- ACS
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
- Land: Nederland
- Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
U vraagt, wij draaien.
- bresserke
- Collector
- Berichten: 968
- Lid geworden op: za 23 dec 2006 20:34
- Land: Holland
- Locatie: Oirschot
Re: prototype 8## vario
Hij komt met deze types: 820, 822, 825 en 830!
bron: landtreff.de
bron: landtreff.de
Re: prototype 8## vario
Waarom een 800 en 900 serie met hetzelfde aantal pk`s(behalve de 33/36 en inplaats van een 24 een 25)? Omdat ze compacter zijn?
- ACS
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
- Land: Nederland
- Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
Dus het rijtje 200-360pk wordt:
820
822
922
924
825
927
830
930
933
936
Ben benieuwd wat de grote verschillen worden.
820
822
922
924
825
927
830
930
933
936
Ben benieuwd wat de grote verschillen worden.
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: prototype 8## vario
Zal vooral een stuk lichter worden gok ik, de 800 serie staat toch bekend als trekker met een hoog vermogen en laag eigengewicht
- ACS
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
- Land: Nederland
- Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
Daar kleven natuurlijk ook weer nadeeltjes aan. Al is dat meer zo met de 415.
Re: prototype 8## vario
Hoe bedoel je Auko? Dat ze niet genoeg gewicht op de wielen hebben staan om de pk`s aan de grond te krijgen?
- ACS
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
- Land: Nederland
- Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
Ik weet van verhalen dat de 415 niet voor al het werk even geschikt is. 150pk is een hoop voor zo'n trekkertje, de 700-serie heeft dan toch een ton meer aan gewicht om de pk's op de grond te krijgen.
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: prototype 8## vario
Nee maar dat is toch te verwachten. Een 415 is mooi voor aftakas werk, een klepelcombinatie of een balenpers of whatever. Voor het echte trekken is het niets ja.
- Sven 95
- Collector
- Berichten: 670
- Lid geworden op: ma 06 nov 2006 15:39
- Land: Nederland
- Locatie: Winterswijk-Kotten
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
Ik heb hem op de Fendt felddag niet gezien... Maar ik vind zelf de 820 enzo veel mooier.
Re: prototype 8## vario
De lichterde 900ders Gen4 ( 922,924,927) worden waarschijnlijk geschrapt. De basis voor de nieuwe 800 zijn gewoon De lichterde 900 met wat aanpassingen hadden ze gezegt. Er komt ook een 940 dus dat gat( 922-936 180 pk) werd een beetje te groot, dus 800 gewoon zwaader maken.
Als alles gaat gebeuren zoals ze zeggen is het alsvolgt:
800 Gen 5:
820
822
825
830
900 Gen4 periode 2:
930
933
936
940.
Als alles gaat gebeuren zoals ze zeggen is het alsvolgt:
800 Gen 5:
820
822
825
830
900 Gen4 periode 2:
930
933
936
940.
- Anne-Jeen
- Collector
- Berichten: 410
- Lid geworden op: do 13 sep 2007 18:57
- Land: Nederland
- Locatie: Haulerwijk
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
Allemaal nieuwe Fendts. Zou de Trisix dan misschien de 900 serie opvolgen.
- ACS
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
- Land: Nederland
- Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
Zo, Fendt gaat dus ook aan de 400pk standaardtrekker-grens. Blijkbaar dus nog geen plannen om Belarus in te halen.
- Jurgen
- Precision collector
- Berichten: 2536
- Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
- Land: Nederland
- Locatie: Erica
Re: prototype 8## vario
Opvolgen lijkt me niet.Fendtfan schreef:Allemaal nieuwe Fendts. Zou de Trisix dan misschien de 900 serie opvolgen.
- Anne-Jeen
- Collector
- Berichten: 410
- Lid geworden op: do 13 sep 2007 18:57
- Land: Nederland
- Locatie: Haulerwijk
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
Ik bedoel dat de Trisix boven de 900 komt te staan.
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
Re: prototype 8## vario
Fendt kennende, lukt dat wel. Ze zullen deze serie alleen wel anders noemen!!
Re: prototype 8## vario
Om erwaring te voorkomen; even alle genaratie,s op een rij.
De 800 serie.
Gen1 800.
Herkenbaar aan: Rechte neus, uitlaat in de neus.
Types: 816/18/20/22/24.
Gen2 800.
Herkenbaar aan: Rechte neus, uitlaat en filter langs de cabine.
Types: 816/18/20/22/24.
Gen3 800.
Herkenbaar aan: Ronde neus
Types: 815/17/18.
Gen4 800.
Herkenbaar aan: Ronde neus met rode type sticker op de zijkant.
Types: 818/20.
Gen 5 800.
Herkenbaar aan: look a lijk 900 Gen 4met wat aanpassingen
Types: 820*/22*/25*/30*.
De 900 serie.
Gen1 900.
Herkenbaar aan: Rechte neus, uitlaat en filter langs de cabine.
Types: 916/20/24/26.
Gen2 900.
Herkenbaar aan: Ronde neus, uitlaat en filter lans De cabine.
Types: 916/20/24/26.
Gen3 900.
Herkenbaar aan: Rechte normale neus met vierkante gril over de neus lopent. Uitlaat en filter lans de cabine.
Types: 916/20/24/26/30.
Gen 4 900.
Herkenbaar aan: Beetje gebogen neus, met veel rondingen.
Types: 922/24/27/30/33/36.
Gen 4 900 periode 2.
Type verschillen: 930/33/36/40*.
Hoop dat sommige mensen het snappen.
( * = Staat nog niet vast zal waarschijlijk wel gebeuren.)
De 800 serie.
Gen1 800.
Herkenbaar aan: Rechte neus, uitlaat in de neus.
Types: 816/18/20/22/24.
Gen2 800.
Herkenbaar aan: Rechte neus, uitlaat en filter langs de cabine.
Types: 816/18/20/22/24.
Gen3 800.
Herkenbaar aan: Ronde neus
Types: 815/17/18.
Gen4 800.
Herkenbaar aan: Ronde neus met rode type sticker op de zijkant.
Types: 818/20.
Gen 5 800.
Herkenbaar aan: look a lijk 900 Gen 4met wat aanpassingen
Types: 820*/22*/25*/30*.
De 900 serie.
Gen1 900.
Herkenbaar aan: Rechte neus, uitlaat en filter langs de cabine.
Types: 916/20/24/26.
Gen2 900.
Herkenbaar aan: Ronde neus, uitlaat en filter lans De cabine.
Types: 916/20/24/26.
Gen3 900.
Herkenbaar aan: Rechte normale neus met vierkante gril over de neus lopent. Uitlaat en filter lans de cabine.
Types: 916/20/24/26/30.
Gen 4 900.
Herkenbaar aan: Beetje gebogen neus, met veel rondingen.
Types: 922/24/27/30/33/36.
Gen 4 900 periode 2.
Type verschillen: 930/33/36/40*.
Hoop dat sommige mensen het snappen.
( * = Staat nog niet vast zal waarschijlijk wel gebeuren.)
- gravedigger
- Classic Plus
- Berichten: 91
- Lid geworden op: do 28 jul 2005 14:23
- Land: België
- Locatie: Lummen
- Contacteer:
Re: prototype 8## vario
Volgens mij bestaat een 820 in de reeks van GEN 1 & GEN 2 niet.
Althans, deze staan niet in mijn brochure van de 800 reeks.
Althans, deze staan niet in mijn brochure van de 800 reeks.
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
Re: prototype 8## vario
Klopt! Dat is mij nooit opgevallen Is er trouwens al meer bekend over de prototypes?
- escuro
- Precision collector
- Berichten: 2328
- Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
- Land: België
- Locatie: W-vlaanderen
Re: prototype 8## vario
Mijn oren flapperen als het over een Fendt gaat
In onderstaande lijst staan wel meer fouten:
Gen1 800 types: 816/18/20/22/24.
Gen2 800 types: 816/18/20/22/24.
Gen3 800 types: 815/17/18.
Gen4 800 types: 818/20.
Om correct te zijn:
Gen1 900 types: 926 met uitlaat op de neus
Gen2 900 types: 916/920/924/926 uitlaat opzij
Gen3 900 types: 916/20/24/26
Gen4 900 types: 916/20/24/26/30
Gen5 900 types: 922/24/27/30/33/36
Omdat de eerste niet of weinig gespot is laat ik deze ook vallen. Als er bewijzen moeten zijn...
Nu ook weer naar de prototypes...
In onderstaande lijst staan wel meer fouten:
Gen1 800 types: 816/18/20/22/24.
Gen2 800 types: 816/18/20/22/24.
Gen3 800 types: 815/17/18.
Gen4 800 types: 818/20.
Om correct te zijn:
Gen1 900 types: 926 met uitlaat op de neus
Gen2 900 types: 916/920/924/926 uitlaat opzij
Gen3 900 types: 916/20/24/26
Gen4 900 types: 916/20/24/26/30
Gen5 900 types: 922/24/27/30/33/36
Omdat de eerste niet of weinig gespot is laat ik deze ook vallen. Als er bewijzen moeten zijn...
Nu ook weer naar de prototypes...
Re: prototype 8## vario
Gen 1 900 met uitlaat in de neus is alleen een proto voor de eerste 900 serie geweest!! nooit in productie gekomen, wel bestaan er enkle brouchures van de eerste 900 Gen 1 zijn nog altijd met de uitlaat opzij. van die 20 types Gen 1 en 2 800 klopt wel foutje
Dus 900 Gen 1: met de uitlaadt naast de cabine, met de uitlaat in de neus wordt nooit gezien omdat hij er helemaal niet is!!!
Dus 900 Gen 1: met de uitlaadt naast de cabine, met de uitlaat in de neus wordt nooit gezien omdat hij er helemaal niet is!!!
- escuro
- Precision collector
- Berichten: 2328
- Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
- Land: België
- Locatie: W-vlaanderen
Re: prototype 8## vario
Of er effectief enkele in bedrijf gesteld zijn weet ik dus niet en zou ik ook graag weten.
Vandaar dat ik deze ook laat vallen.
Weet jij hier meer van Stefan of er bv een nulserie gedraaid heeft?
Vandaar dat ik deze ook laat vallen.
Weet jij hier meer van Stefan of er bv een nulserie gedraaid heeft?