Pagina 7 van 10

Re: Dagboek Tim Schenk filmpie nieuwe beco's in actie

Geplaatst: do 28 jan 2010 15:50
door CornelisJ90
Fendt 936 schreef:Tja altijd baas boven baas he, maar het kan ook stuk hoor [-X ...
Alles kan stuk, het ligt er geheel aan hoe je er mee omgaat :wink:

En Sander, die kipper staat zeer waarschijnlijk op de load-sensing, en dat scheeld al heel veel in vergelijking met een normale hydro aansluiting :wink:

Re: Dagboek Tim Schenk filmpie nieuwe beco's in actie

Geplaatst: do 28 jan 2010 15:55
door Dekker
Dit zal dus inhouden dat, mocht deze kipper zo zijn aangesloten, de kipper sneller is met kippen?

Heb er verder niet zo veel verstand van dus......

Re: Dagboek Tim Schenk filmpie nieuwe beco's in actie

Geplaatst: do 28 jan 2010 16:29
door CornelisJ90
Nja, met L-S heb je een veel grotere heen en retour leiding en een kleintje voor de aansturing. Dus 1 slangetje stuurt de pomp aan op de kieper en de grote slang zet er druk achter. En aangezien die 2 keer zo groot is als een normale hydro aansluiting komt er iets meer olie uit her en der :mrgreen:

Re: Dagboek Tim Schenk filmpie nieuwe beco's in actie

Geplaatst: do 28 jan 2010 16:32
door Dekker
Ok, bedankt voor de info :wink:

Ik heb me niet echt in de load-sensing verdiept, dus weet de werking ook niet echt zal ik je eerlijk vertellen haha

Re: Dagboek Tim Schenk filmpie nieuwe beco's in actie

Geplaatst: do 28 jan 2010 20:19
door Jurgen
load sensing geeft geen opbrengst als je het niet nodig hebt, oc en cc systeem pompen wel continu. Nouja, cc niet maar die houd een hoge druk int systeem alstie niet pompt. Die kleine noem je de snuffelleiding Cornelis :P

Re: Dagboek Tim Schenk filmpie nieuwe beco's in actie

Geplaatst: do 28 jan 2010 22:33
door Spiekker; S.J.B.
OC-->Open Centre
CC-->Closed Centre.

Misschien kan iemand eventjes uitleggen wat die 2 ook al weer in hielden (heb t ooit wel eens geweten)

Re: Dagboek Tim Schenk filmpie nieuwe beco's in actie

Geplaatst: do 28 jan 2010 23:20
door Jurgen
open center ;
Er wordt altijd olie door de installatie gepompt, ook in neutraalstand. En dat kost natuurlijk altijd onder elke omstandigheden energie -> pk's > brandstof
Meeste trekkers hebt dit, een tandradpomp verpompt de olie. Soms gebruikt men 2 of 3 van die pompen om meerdere onafhankelijke circuits te krijgen

closed center ;
In de neutrale stand kan de olie niet door de regelschuif, maar de druk in 't systeem loopt wel op tot de normale werkdruk(180 bar ofzo bijvoorbeeld). Deze regelt de opbrengst weer terug naar 0. Er wordt dan geen olie verpompt dus kost het ook geen energie, maar je systeem staat wel continu onder een druk van 180 bar.

load sensing ;
De regelschuvien hebben een gesloten middenstand en levert dan geen olie. Alleen de druk hierbij wordt wel laag gehouden itt cc. Gewoon rond de 50 bar ofzo. De load sensing pomp is variabel dus afhankelijk van wat er nodig is levert ie. De aanlsuiting die t meeste nodig heeft krijgt ook het meeste.

Hoop dat het ietsjes duidelijker is. Als iemand aanvullingen heeft... laat maar weten.

Re: Dagboek Tim Schenk filmpie nieuwe beco's in actie

Geplaatst: vr 29 jan 2010 14:04
door Dekker
Ok, bedankt voor de informatie. Weet ik ook wat meer over load-sensing ;).

Re: Dagboek Tim Schenk filmpie nieuwe beco's in actie

Geplaatst: di 02 feb 2010 15:39
door fendt_308/90
Mooie beco´s daar bij jimmink. :wink:

Re: Dagboek Tim Schenk filmpie nieuwe beco's in actie

Geplaatst: vr 05 feb 2010 17:21
door tim schenk
Na Jimmink heeft weer ongelofelijk goed nieuws. We hebben een klein bedrijfje overnomen. Met twee mobielen kranen. Hans van Muijen. Hun hadden nog 1 personeelslid en twee mobiele Hytachi kranen waaronder een nieuwe allebei met kantelbakerop. Een kraan is een wat oudere een Fiat Hytaschi 165 en dan nog een nieuwe Hytaschi zaxis

Afbeelding
Toch weer mooie aanwinsten voor het bedrijf.
=D>

Re: Dagboek Tim Schenk bedrijfs uitbreiding !!

Geplaatst: vr 05 feb 2010 18:53
door GP Hoving
Jimmink heeft ook een nieuwe Hitachi zaxis 350-3 gekocht met 18m long reach giek om de oude 355 met 15.000 uur te vervangen. De long reach giek wordt door Beco geleverd. De kraan wordt op dit moment opgebouwd. Kraan wordt in April geleverd.

Re: Dagboek Tim Schenk bedrijfs uitbreiding !!

Geplaatst: wo 10 feb 2010 21:51
door tvt145
dju, wat werk jij bij een mooi bedrijf, mooi materieel. =D>

Re: Dagboek Tim Schenk 2x Bleu power

Geplaatst: za 13 mar 2010 13:11
door tim schenk
Er is weer een beetje nieuws erbij. Er komen wel Twee New Holland T7070 bleu powers. De twee laatste van NL.
:mrgreen: Er word wel een T8040 en een TM165 voor ingeruild.
Op de T7070 zit de speciale maseratie bleu metalic en twee luchthoorns er komen touwtjes in voor de luchthoorns in plaats van een knopje. dikke sloffen (vredestein), wielgewichten. Ze komen voor de twee nieuwe beco's te staan.

Re: Dagboek Tim Schenk bedrijfs uitbreiding !!

Geplaatst: za 13 mar 2010 15:03
door w_Claas
Ja, en die heb ik volgens mij vandaag gezien. =P~
Precies dezelfde combie, maar er stonden geen Jimmink stickers op.

Re: Dagboek Tim Schenk De nieuwe T6090

Geplaatst: di 23 mar 2010 19:16
door tim schenk
We hebben op het bedrijf een nieuwe trekker erbij. Een NH T6090 er liggen even 200Pktjes in. Hij rijd super, mooi geluid erin. :mrgreen:
We hebben ok nog een nieuwe claas dubbele zwathark erbij weet het type zogauw niet. maar met een werkbreedte van 8.4m

Afbeelding
Het zijn allen niet de banden die er onder blijven. Er komen nog andere onder Vredestein's en een slagie breder.

Re: Dagboek Tim Schenk de nieuwe NH T6090

Geplaatst: di 23 mar 2010 21:24
door W.H.D
mooie trekker Tim!, heb me laten vertellen dat de prijsverschil tussen een 6090 en een 7030 niets (nietveel) is. was dat in dit geval ook zo?

Re: Dagboek Tim Schenk de nieuwe NH T6090

Geplaatst: di 23 mar 2010 21:40
door Jurgen
Schier ding, Fullpowershift dan?

Re: Dagboek Tim Schenk de nieuwe NH T6090

Geplaatst: vr 26 mar 2010 20:43
door tim schenk
Willem: Dat prijsverschil is niet zo mega nee. Maar kwa grote is dit weer net iets compacter dan een T7030 en voor de kleine becotjes is dit dus een hele degelijke trekker. je kiunt hem zus makkelijk vergelijken met een TM155 (opgevoerd) alleen staat deze iets hoger op de pootjes.

Jurgen: Ja het is een Fullpowershift. En als je hem in automaat zet en volgas ga pakt ie gelijk z'n boost erbij en dan trekt ie helegaar hard op. :lol:

Re: Dagboek Tim Schenk de nieuwe NH T6090

Geplaatst: vr 26 mar 2010 21:21
door Jurgen
Haha dat zal best. Heb zelf op een T7030 vario gereden die was ook dondersfel met optrekken. Zonder iets erachter dan natuurlijk...

Re: Dagboek Tim Schenk de nieuwe NH T6090

Geplaatst: zo 28 mar 2010 12:09
door T. Stuijt
Mooie aanwinst voor het bedrijf =D>
Ook wel een lekkere ruime cabine met veel luxe denk?

Re: Dagboek Tim Schenk de nieuwe NH T6090

Geplaatst: zo 28 mar 2010 15:00
door tim schenk
Terry: Het is zeker een lekkere ruime cabine ook heel erg licht. er zit ook een dakraampie in kan je mooi naar het geluid luisteren :lol: en aan de luxe is volledig niks te klagen hahah.

Re: Dagboek Tim Schenk de nieuwe NH T6090

Geplaatst: wo 14 apr 2010 16:24
door tim schenk
De nieuwe kraan is er al weer een paar weekies.
Het is echt een pracht kraan.
Gewicht : 46Ton
Lengte giek : 18meter

Komende week komt er ook een T6080 met nieuwe neus op demo voor een aantal maanden. Tot ongeveer alle nieuwe trekkers er zijn. Er komen er namelijk nog een paar bij.
Er komt dit jaar waarschijnlijk een speciale uit Amerika op demo voor NH want de zijn bezig met de T8000 serie aan te passen en er komt een prototype naar NL toe en daar gaan wij mee proefrijden voor een seizoen. Het is alleen nog zonder vario want die zijn ze nog aan het ontwikkelen.

Afbeelding

GR Tim

Re: Dagboek Tim Schenk nieuwe Kraan lange giek

Geplaatst: wo 14 apr 2010 17:48
door hermenj
Dikke kraan =D>

Re: Dagboek Tim Schenk nieuwe Kraan lange giek

Geplaatst: wo 14 apr 2010 19:55
door casehi
mooie kraan!

Re: Dagboek Tim Schenk nieuwe Kraan lange giek

Geplaatst: za 17 apr 2010 19:59
door Jurgen
Geen last van de crisis zo te zien met al die nieuwe trekkers ;)

Re: Dagboek Tim Schenk nieuwe Kraan lange giek

Geplaatst: za 05 jun 2010 16:16
door tvt145
Ik zag gister die dikke cat en die draineer machien. En nog die beko met NH T7040? op de TKD staan echt geweldig mooi zo in het echt:D

Re: Dagboek Tim Schenk nieuwe Kraan lange giek

Geplaatst: ma 07 jun 2010 9:35
door tim schenk
TVT145: dat klopt. alleen is het een T7030 ac en geen T7040.

Re: Dagboek Tim Schenk nieuwe Kraan lange giek

Geplaatst: ma 07 jun 2010 15:14
door tvt145
Oke ik stond van een afstand dus ik zag het niet helemaal goed :wink:

Re: Dagboek Tim Schenk nieuwe Kraan lange giek

Geplaatst: za 19 jun 2010 15:57
door tim schenk
Vrijdag was ik aan het grond rijden. Maar we moesten op zo'n beroerde manier van de MNO uitvoerders kiepen, dat ik vast kwam te staan. :lol: Je vertel d honderd keer dat het zo niet kan, en toch wilden ze het zo. En dan krijg je dit soort probleempjes!
Afbeelding

Groeten,
Tim

Re: Dagboek Tim Schenk

Geplaatst: za 17 jul 2010 14:29
door tim schenk
We waren met tewee kiepers in Hoorn aan het grondrijden en we kwamen er iedere keer precies door heen toen het droog was, maarja toen kwam er een regenbui en dan heb je wel is probleempjes.
Deze foto wou ik jullie toch even mededelen. Ik met de TM155 op trekketrekstand. (+/- 220/230 PK
Afbeelding

GR Tim

Re: Dagboek Tim Schenk

Geplaatst: zo 18 jul 2010 11:10
door Michael G.
Mooi pluimpje :mrgreen: Dat zal wel, als het even geregend heeft. Is die NH opgeschroefd?

Re: Dagboek Tim Schenk

Geplaatst: zo 18 jul 2010 11:54
door hermenj
Hij heeft normaal 155 pk :wink: dus kijk maar welke pk's die nu heeft.

Re: Dagboek Tim Schenk

Geplaatst: zo 18 jul 2010 15:22
door tim schenk
Michael G. schreef:Mooi pluimpje :mrgreen: Dat zal wel, als het even geregend heeft. Is die NH opgeschroefd?
Het is verstandig als je niet alleen naar het fototje kijk, maar dan ook even de moeite neem om de tekst te lezen die er boven staat. Daar staat toch duidelijk in vermeld hoeveel PK die trekker nu heeft.

GR Tim

Re: Dagboek Tim Schenk

Geplaatst: ma 19 jul 2010 16:51
door Michael G.
Ja, ik weet dat dat er stond. Maar ik weet niet hoeveel pk die origineel hebben, en er staat dat er 220/230pk heeft. En ik wist niet dat hij er origineel 155pk had :mrgreen:

Re: Dagboek Tim Schenk

Geplaatst: do 22 jul 2010 19:21
door tim schenk
Nieuwe T7030 Auto Command met 204PK aan de stomp aan het ploegen.
We hebben nu twe van deze T7030 AC maar de andere staat op breede banden.
Van de week komen trouwens ook de nieuwe T7070 bleu powers met minimaal 250pk aan de stomp. De nieuwe T6080 is ook binnen. Hij is het zelfde als de T6090 alleen met fronthef en GPS En die trekkers doen het erg goed. Ze rijden heerlijk.

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/wiqOIthdZw4&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/wiqOIthdZw4&hl=nl_NL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Gr Tim