zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Wil je laten zien welke tractoren jullie thuis of op je werk hebben....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
JJ
Collector
Collector
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 20 feb 2006 18:10
Land: Nederland
Locatie: Leunen

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door JJ » zo 23 mar 2008 15:14

Als jij die machine in de achterhef hebt hangen heb je voor toch ook geen cilinder nodig? Lijkt me overbodig je kunt dan toch ook de hef optillen. Ik vind dit vrij logisch gemaakt, tevens stuk goedkoper, prima oplossing dus! Het enige wat misschien ook niet gek was geweest is de as iets verder naar voren kun je korter draaien. Maar hoe ga de diepte regelen op de as of met de rol?

Dit is een erg mooi project om te volgen!

Met Vriendelijke Groet,
JJ
Laatst gewijzigd door JJ op zo 23 mar 2008 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
janmaat
Collector
Collector
Berichten: 500
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 21:42
Locatie: bruinehaar

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door janmaat » zo 23 mar 2008 15:39

Afstelling gaat straks gebeuren met de rol pen gat verstelling. En de wielen die nog voorop de cultivator moeten komen. Zo kun je hem als het goed is perfect afstellen. Mischien had de as inderdaad wat verder naar voren gemogen maar dit werd heel lastig om te construeren. Dan maar een iets grotere koppakker.

JJ ik vindt het ook erg leuk om jullie er af en toe mee 'lastig' te vallen. Altijd leuk de reacties die hierop komen van mensen uit de praktijk.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door Spiekker; S.J.B. » zo 23 mar 2008 16:07

Moet met een ventiel kunnen ;-) En waarom zou in de trekbek niks zijn? Is veel makkelijker diepte regelen als je t mij vraagt...

Jasper, gelijke afstelling van de hef en de wielen gaat niet helemaal lijkt me....
Gebruikersavatar
JJ
Collector
Collector
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 20 feb 2006 18:10
Land: Nederland
Locatie: Leunen

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door JJ » zo 23 mar 2008 20:15

Janmaat: Rol pen gat. Is heel bekend ontwerp en in de praktijk erg makkelijk en stevig. En de wielen die voorop komen zijn ook in hoogte verstelbaar op die manier neem ik aan. Als je as verder naar voren zit moet er achter meer komen ter compensatie. En misschien gaat het frame dan iets meer hangen buigen. Zal wel meevallen maar als je zo`n mooie cultivater maakt dan maakt 1 of 2 meter groter kopakker niet uit.

Jij ons lastig vallen? Wij zijn het die jou met al die vragen opschepen/lastig vallen. Ik vind het zeer zeker geen straf om dit topic bij te houden!

Sjoerd: Wat bedoel je precies? Iets meer tekst en uitleg alstublieft!
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door Spiekker; S.J.B. » zo 23 mar 2008 21:03

Ik weet niet beter of de combinatie van positie/trekkrachtregeling van de hef voorop icm een cilinder achterop de machine werkt niet optimaal.
Gebruikersavatar
janmaat
Collector
Collector
Berichten: 500
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 21:42
Locatie: bruinehaar

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door janmaat » ma 24 mar 2008 12:39

@ spiekker de machine gaat op wielen voorop lopen en een rol achterop dus hoezo gebruik jij een cilinder tijdens het werken? In bedrijf is het bandenstel gewoon helemaal omhoog getrokken. Hij trekt wel in de hef maar ik zie geen problemen met de trekkracht regeling.
Volgens mij is het veel lastiger om de diepte te regelen als je de machine in de trekbek hebt zitten als je geen te verstellen voorwielen hebt.

@ JJ die wielen gaan we ook verstellen met een pen gat verbinding. Was ik even vergeten te zeggen.En jullie vallen me absoluut niet lastig vindt het alleen maar leuk om het hier over te hebben.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door CornelisJ90 » ma 24 mar 2008 13:50

Spiekker; S.J.B. schreef:Ik weet niet beter of de combinatie van positie/trekkrachtregeling van de hef voorop icm een cilinder achterop de machine werkt niet optimaal.
Ik heb het zo eens aan zitten kijken, maar ik denk dat je met deze oplossing een stuk beter uit bent kwa betrouwbaarheid enzo. Het kost even iets meer werk met afstellen maar daarna gaat het als een speer. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door Spiekker; S.J.B. » ma 24 mar 2008 14:04

Diepte is niet moelijk te regelen als je m in de trekbek hebt hangen, je moet alleen zorgen dat die topstang die nu nog op de dissel zit, een cilinder wordt, met dezelfde grootte als die de wielen heft. En je moet de cilinders op elkaar aansluiten. Misschien moeten we m eerst maar nader bekijken, als hij af is (video, foto's). Dan is t principe ook duidelijker.
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door René » ma 24 mar 2008 14:12

dit is een pracht machiene!
Gebruikersavatar
JJ
Collector
Collector
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 20 feb 2006 18:10
Land: Nederland
Locatie: Leunen

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door JJ » ma 24 mar 2008 15:11

Spiekker; S.J.B. schreef:Diepte is niet moelijk te regelen als je m in de trekbek hebt hangen, je moet alleen zorgen dat die topstang die nu nog op de dissel zit, een cilinder wordt, met dezelfde grootte als die de wielen heft. En je moet de cilinders op elkaar aansluiten. Misschien moeten we m eerst maar nader bekijken, als hij af is (video, foto's). Dan is t principe ook duidelijker.
Nu begrijp ik wat jij bedoelt. Als je 2 cilinders hebt zoals jij zegt til je de machine horizontaal op. En zonder die topstang cilinder gaat die schuin omhoog. Maar als die op de wieltjes voorop en de rol komt maakt dat nog weinig uit. Zolang die in de grond kan rijden en omhoog/transportstand.
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door René » ma 24 mar 2008 15:17

het is een prachttrekker met die wielen eronder =P~ =D> nu nog een mooi gewicht erop!
Gebruikersavatar
janmaat
Collector
Collector
Berichten: 500
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 21:42
Locatie: bruinehaar

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door janmaat » ma 24 mar 2008 19:06

Het zal me een rotzorg wezen als de machine in transport niet horizontaal achter de trekker hangt. Ik vindt het systeem van sjoerd veels te omslachtig. Ik zou zeggen ga er zelf maar eens aanstaan en maakt het maar even.... Als je dat wil doen heb je even grote cilinders nodig of smoorkleppen en ga zo maar door. Wat wel belangrijk is dat hij in werkstand wel horizontaal staat en dat gaat ie wel doen met de banden ervoor en de rol erachter. en ik ben er van overtuigd dat het zo goed gaat werken!

Rene ik snap jou laatste opmerking niet echt.....
Gebruikersavatar
robtergroot
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 142
Lid geworden op: zo 13 jan 2008 17:18
Land: Nederland
Locatie: Langeveen

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door robtergroot » ma 24 mar 2008 20:01

ik snap rene zijn opmerking wel frank,
je moet gewoon een motorkap op die trekker maken #-o . en een beetje gwicht erin. dan hoef je ook geen getrokken cultivator te maken. =D>
Gebruikersavatar
JJ
Collector
Collector
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 20 feb 2006 18:10
Land: Nederland
Locatie: Leunen

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door JJ » ma 24 mar 2008 20:52

Jan: Dat is het belangrijkste ook dat die als je het veld bewerkt maar vlak is.

Rob: In dit topic is de keuze voor deze tractor ruimschoots aan het bod gekomen. Dus wat je allemaal verteld slaat nogal nergens op. En door alleen een motorkap erop te maken win je niks want dat weegt maar paar Kilo. En voor de spelling zijn andere mensen.
miniatuurgek
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2693
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 8:43
Land: Nederland
Locatie: maasbree
Contacteer:

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door miniatuurgek » ma 24 mar 2008 20:54

Janmaat als je zoals Spieker zegt 2 cylinders monteerd en je maakt een pen/gat afstelling voor de diepte, maakt het toch niets uit hoe snel de cylinders tillen?

Cylinders uit is transport stand, en cylinders in tot de pen is dan werk stand, zo loopt hij altijd vlak achter de trekker.
Gebruikersavatar
janmaat
Collector
Collector
Berichten: 500
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 21:42
Locatie: bruinehaar

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door janmaat » ma 24 mar 2008 21:04

Ja en dan? Zo werkt het toch ook Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Al dat gezeik over die 2 cilinders als 1 ook kan. Scheelt nogal in kosten en zo werkt het straks ook perfect. En waarom zou de machine alijd exact horizontaal achter de trekker moeten hangen tijdens transport? Dat heb je toch ook niet al je een gedragen cultivator achter de trekker hangt tijdens transport.

@ JJ rob en ik kennen mekaar goed en we auhoeren vaak over deze trekker. Hij heeft me al meerder keren aangeboden op een motorkap te maken voor deze trekker beetje gekkigheid moet kunnen.
Laatst gewijzigd door janmaat op ma 24 mar 2008 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robtergroot
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 142
Lid geworden op: zo 13 jan 2008 17:18
Land: Nederland
Locatie: Langeveen

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door robtergroot » ma 24 mar 2008 21:07

@ dubbel J

haha je weet niet eens waar je over praat. dat is iets tussen frank en mij. we zijn namelijk kameraden van mekaar. en dit is even pure gein en dat weet frank heus wel. Of mag dat tegenwoordig niet op het forum?

Groeten Rob
miniatuurgek
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2693
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 8:43
Land: Nederland
Locatie: maasbree
Contacteer:

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door miniatuurgek » ma 24 mar 2008 21:19

Nou nou rustig maar Janmaat, een paar berichten terug zeg je nog dat je het leuk vind om reacties uit de praktijk te krijgen, en nu krijg je die en vlieg je er bovenop.....


Niemand heeft gezegd dat jou ontwerp niet goed is, ik verklaar allleen dat het met 2 cylinders ook gaat en dat je dan maar een ventiel hoeft de bedienen.
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door René » ma 24 mar 2008 21:46

janmaat schreef:Het zal me een rotzorg wezen als de machine in transport niet horizontaal achter de trekker hangt. Ik vindt het systeem van sjoerd veels te omslachtig. Ik zou zeggen ga er zelf maar eens aanstaan en maakt het maar even.... Als je dat wil doen heb je even grote cilinders nodig of smoorkleppen en ga zo maar door. Wat wel belangrijk is dat hij in werkstand wel horizontaal staat en dat gaat ie wel doen met de banden ervoor en de rol erachter. en ik ben er van overtuigd dat het zo goed gaat werken!

Rene ik snap jou laatste opmerking niet echt.....
Ik bedoel dat ik die trekker mooi vind en dat hij met een mooi frontgewicht super zou zijn!
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door Spiekker; S.J.B. » ma 24 mar 2008 22:14

Gaat t over de Fendt op de eerste pagina? (We zijn namelijk al 2 pagina's over een cultivator bezig)
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door René » di 25 mar 2008 10:39

Het gaat over de Fendt GT die over op de foto staat!
Gebruikersavatar
Freek
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1684
Lid geworden op: do 13 dec 2007 21:08
Land: nederland
Locatie: beemte broekland (gld)

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door Freek » di 25 mar 2008 14:01

mooie foto's en een mooie cultie
groetjes freek
Gebruikersavatar
janmaat
Collector
Collector
Berichten: 500
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 21:42
Locatie: bruinehaar

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door janmaat » di 25 mar 2008 14:57

@ Miniatuurgek ja ik vindt het leuk om reacties te krijgen. Ik leg alles een paar keer duidelijk uit waarom een topstang ipv cilinder en dan komt er nog een reactie van het kan ook met 2 cilinders. Ik vindt die reactie dan zwaar overbodig en het klinkt alsof ik geen verstand van zaken heb. Net zoals ik een foto maak van de lemken smaragd met de tekst hij kan niet dieper waarop jij reageerd dat het voor niet diepe grondbewerking is. Net alsof ik dat niet weet. Ik weet niet wat jij denkt maar ik heb er toch ook al heel wat jaren ervaring met het bewerken van verschillende gronden en daarvoor heb ik al vele verschillende machines gebruikt. En daar kan ik aardig chagarijnig over worden. Vandaar die reactie die mischien wat aggresief over komt.

@ rene als ik in de zomer nog wat tijd heb ga ik is een mooi frontgewicht maken voor deze trekker.
Gebruikersavatar
JJ
Collector
Collector
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 20 feb 2006 18:10
Land: Nederland
Locatie: Leunen

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door JJ » di 25 mar 2008 18:38

Janmaat & robtergroot: Mijn excusus! Dat wist ik niet. En dat kon ik er ook niet uit opmaken.
miniatuurgek
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2693
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 8:43
Land: Nederland
Locatie: maasbree
Contacteer:

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door miniatuurgek » di 25 mar 2008 18:51

Als je reacties uitlokt krijg je die natuurlijk, vraag me af wat ik fout heb gedaan, als jij diep met een smaragd wil werken vind ik dat best, heb niet gezegd dat je er geen verstand van hebt, zeg alleen dat ie er niet voor bedoeld is, en je cultivator ziet er prachtig uit, ik verklaarde het meer voor de andere dan voor jou......

Maar laten we deze discussie maar stoppen, exuses als je je op de tenen getrapt voelt, weet alleen niet helemaal waarom.
Gebruikersavatar
janmaat
Collector
Collector
Berichten: 500
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 21:42
Locatie: bruinehaar

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat Bieten zaaien

Bericht door janmaat » zo 30 mar 2008 18:21

Gisteren hebben we de eerste bieten gezaaid. We hadden de afgelopen 4 dagen maar 2 mm regen gehad dus het kon. Vandaag hebben we trouwens al weer 12 mm :? Ik heb weer de foto's op farmphoto gezet dat vindt ik toch even wat makkelijker werken hier de link: http://www.farmphoto.com/fpv2/thread.aspx?mid=553737" target="_blank

De eerste 3 hectare zit er nu in we moeten er nu nog 4. Maar nog niet alle grond is bekwaam om de bieten te zaaien daarvoor moeten we nog even geduld hebben.

Afbeelding
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door René » wo 16 apr 2008 19:56

Ik zie dat je tot nu toe nog steeds geen reacties hebt gekregen, dus neem ik hetr maar op: mooie foto`s!!! :wink: =D>
Heb je weer een update?

Groeten,
René
Gebruikersavatar
janmaat
Collector
Collector
Berichten: 500
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 21:42
Locatie: bruinehaar

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door janmaat » vr 11 jul 2008 19:49

Na een hele lange tijd geen update. Nu maar is wat foto's van de afgelopen tijd. Ik heb een nieuwe mobiel met een goede camera dus nu maak ik toch even wat meer foto's.

Hier nog wat foto's van de afgelopen tijd die heb ik op farmphoto gezet vindt ik persoonlijk wat sneller en makkelijker werken.

http://www.farmphoto.com/fpv2/thread.aspx?mid=591567" target="_blank" target="_blank
http://www.farmphoto.com/fpv2/thread.aspx?mid=592194" target="_blank" target="_blank

Eerste foto's spuit set van mijn baas john deere 6620 met amazone ux 4200 geweldige machine 8) Hier heb ik vorige week is mee leren spuiten is toch even heel wat anders dan een getrokken douven met 24 meter brede bomen. De amazone heeft 33m bomen we spoten de aardappelen tegen phytopthora. Het ras is Seresta.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Nog een paar foto's van hoe de zelfbouw culitvator er nu bij staat. Opzich is alles klaar alleen de rol is na 4 maanden nog steeds niet geleverd :roll: helemaal waardeloos.... Wanneer die geleverd word durfen ze nog steeds niet te zeggen.....

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ik had nog meer foto's maar imageshack is ongeloofelijk traag bij mij dus laat ik het maar zo.
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door René » vr 11 jul 2008 19:55

waarom bel je gewoon niet eens zelf met de leverancier van die rol?
Wat voor mobiel heb je dan nu?
Laatst gewijzigd door René op za 12 jul 2008 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zeeuwseprutser
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 26 sep 2005 20:51
Land: Nederland
Locatie: Zuidzande

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door Zeeuwseprutser » vr 11 jul 2008 20:46

Ach, het is overal een drama. Ken iemand die zit al van november te wachten op een nieuwe kipper.
Mooie fotos trouwens hoor, mooie spuit ook.
miniatuurgek
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2693
Lid geworden op: wo 14 dec 2005 8:43
Land: Nederland
Locatie: maasbree
Contacteer:

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door miniatuurgek » vr 11 jul 2008 20:52

ja een mooie combinatie en ook goede foto's van je mobiel.
Gebruikersavatar
janmaat
Collector
Collector
Berichten: 500
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 21:42
Locatie: bruinehaar

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat update dorsen!

Bericht door janmaat » zo 27 jul 2008 11:57

zo van de week de combine weer uit de schuur gehaald en al is voorzichtig begonnen met de gerst. vochtpercentage was ongeveer 14%. combine is een john deere 1065 4 schudder met 110 pk.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De rol voor de cultivator is ondertussen ook geleverd dus daar kan ook weer verder aan gewerkt worden. Maar eerst maar is maar wat oogsten!




Even vanuit de cabine.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

afgelopen week nog even geklapt bij mijn baas john deere 2850 met grimme ks1500 tbm pootgoed waren we aan het klappen. De rassen waren aveka en seresta.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
dextafm
Collector
Collector
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 19 okt 2007 18:44
Land: nederland
Locatie: gramsbergen

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door dextafm » zo 27 jul 2008 17:52

ha frank de john deere weer uit de loods gehaald :D mooie foto's ga je dit jaar ook nog een beetje loonwerkdorsen dan ?
Gebruikersavatar
janmaat
Collector
Collector
Berichten: 500
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 21:42
Locatie: bruinehaar

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat

Bericht door janmaat » zo 27 jul 2008 19:26

He Erjan ja was nog wel de bedoeling om wat loonwerk te gaan dorsen dit jaar. Het zou gaan om 12 ha voor 1 boer je weet wel wie :wink:

@ Rene helemaal vergeten de vraag te beantwoorden over de mobiel het is een nokia 6300 bevalt heel goed!
Gebruikersavatar
janmaat
Collector
Collector
Berichten: 500
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 21:42
Locatie: bruinehaar

Re: zo af en toe wat foto's van Frank Janmaat wortels rooien

Bericht door janmaat » di 29 jul 2008 20:33

Maandag parijse wortelen gerooid bij mijn baas. De parijse wortelen gaan naar Veco te Creil.


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Mijn setje 8)

Afbeelding
Afbeelding

Kiepen aan de bult

Afbeelding
Afbeelding

thuis nog wat stro weggereden.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”