Powershift, Autoquad.....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Powershift, Autoquad.....
Wie kan mij een duidelijke uitleg geven over de versnellingsbakken van John Deere... Dus Powershift, Autoquad, enz.
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
Re: Powershift, Autoquad.....
Correctie: PowrQuad. Powershift is een versnellingsbak waarbij 2 of meerdere versnellingen binnen een groep of alle versnellingen onder last (dus zonder koppeling intrappen/drukken bij een Valtra) geschakeld kunnen worden.
- Ziko
- SUPERFARMER!
- Berichten: 7358
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
- Land: Nederland
- Locatie: Terneuzen
Re: Powershift, Autoquad.....
Autopowr is gewoon helemaal traploos, met het zwarte draaiknopje kun je de snelheid instellen. Je hebt nog wel 2 "groepen" met 2 snelheden die je constant traploos kunt regelen. Dus stand 1 voor het veldwerk en bij het draaien op de kopakker duw je hem in stand 2 zodat je wat sneller kunt draaien. Uiteraard alles zonder de koppeling te gebruiken, deze gebruik je trouwens nooit. Wel moet ik even kwijt dat de Autopowr bakken in de 7020 serie rommel zijn, die van ons is kapot en staat nu bij de dealer. Volgende week wordt er een nieuwe verbeterde bak ingebouwd, die uit de U.S. komt.
Plaatje
Plaatje
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
Re: Powershift, Autoquad.....
Koppeling gebruik je enkel bij het starten. Verder is hij ook bruikbaar als koppeling, bijvoorbeeld om een wagen leeg te schudden.
- Jurgen
- Precision collector
- Berichten: 2536
- Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
- Land: Nederland
- Locatie: Erica
Re: Powershift, Autoquad.....
Als je de technische kant wil weten, ik heb op m'n laptop in dronten wel een paar pagina's van de T&W enkele tijd terug staan, zal die posten als ik weer naar shcool ga.
Re: Powershift, Autoquad.....
dus Autopower is eigenlijk hetzelfde soort bak als een fendt vario.
er is toch ook nog iets van Autoquad plus of niet??
er is toch ook nog iets van Autoquad plus of niet??
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
Re: Powershift, Autoquad.....
Dat heet een CVT, continuously variable transmission. Ze heten, CVT (Steyr), CVX (Case IH), T7500 (New Holland), DynaVT (MF), AutoPowr (AP ,John Deere), C-matic (Claas), grensgevalletje: Agriomatic-S (IH)
- Ziko
- SUPERFARMER!
- Berichten: 7358
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
- Land: Nederland
- Locatie: Terneuzen
Re: Powershift, Autoquad.....
De koppeling gebruik bij de JD niet bij het starten, dat is niet nodig. Hij moet wel in de P stand staan. Die kun je selecteren met de vooruit achteruit hendel aan het stuur.
- bresserke
- Collector
- Berichten: 968
- Lid geworden op: za 23 dec 2006 20:34
- Land: Holland
- Locatie: Oirschot
Re: Powershift, Autoquad.....
Bij fendt vario gebruik je hem ook bij het starten maare je moet hem toch altijd weten te zitten in een paniek-gevaltje want dan moet je wel gauw de rem en de koppeling pakken. (heb er ervaring mee)
- Ziko
- SUPERFARMER!
- Berichten: 7358
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
- Land: Nederland
- Locatie: Terneuzen
Re: Powershift, Autoquad.....
Ook in een paniek gevalletje heb je hem niet nodig, als je de rem vol intrapt staat hij zo stil.
Re: Powershift, Autoquad.....
Sjoerd, de PowrShift bestaat wel. Dit was een full powershift met 19 versnellingen vvoruit en 7 achteruit, deze zat in de 7000/7010 serie en ook in de 6810 en 6910.
PowrQuad: 6 groepen met 4 mechanisch geschakelde powershift trappen(6000, 6010, 6010 SE, 6020 SE, 7000, 7010)
PowrQuad Plus: 6 groepen met 4 elektronisch geschakelde powershift trappen(vanaf 6010 en 7010)
AutoQuad: hetzelfde als PowrQuad Plus maar dan met zelfschakelende powershift
AutoPowr: CVT(vanaf 6010 en 7010)
AutoQuad Plus is gewoon een verbeterde versie van de AutoQuad, kwam geloof ik bij de 6020 serie.
Bij de SE series had de PowrQuad 4 groepen, en de 68x0 en 69x0 trekkers 5 groepen.
Er waren trouwens ook een stel mechanische versnellingsbakken, maar daar weet ik de namen niet van.
PowrQuad: 6 groepen met 4 mechanisch geschakelde powershift trappen(6000, 6010, 6010 SE, 6020 SE, 7000, 7010)
PowrQuad Plus: 6 groepen met 4 elektronisch geschakelde powershift trappen(vanaf 6010 en 7010)
AutoQuad: hetzelfde als PowrQuad Plus maar dan met zelfschakelende powershift
AutoPowr: CVT(vanaf 6010 en 7010)
AutoQuad Plus is gewoon een verbeterde versie van de AutoQuad, kwam geloof ik bij de 6020 serie.
Bij de SE series had de PowrQuad 4 groepen, en de 68x0 en 69x0 trekkers 5 groepen.
Er waren trouwens ook een stel mechanische versnellingsbakken, maar daar weet ik de namen niet van.
- bresserke
- Collector
- Berichten: 968
- Lid geworden op: za 23 dec 2006 20:34
- Land: Holland
- Locatie: Oirschot
Re: Powershift, Autoquad.....
Ja dan staat hij wel stil maar dat is er niet goed voor want dan zet de trekker als het ware nog wel kracht. (dit is mij verteld weet het ook niet zeker)(Ziko schreef:Ook in een paniek gevalletje heb je hem niet nodig, als je de rem vol intrapt staat hij zo stil.
Laatst gewijzigd door bresserke op vr 08 feb 2008 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Remi
- Farmer Control
- Berichten: 174
- Lid geworden op: di 18 sep 2007 20:20
- Land: Nederland
- Locatie: Gapinge (Zeeuwland)
Re: Powershift, Autoquad.....
Met het zwarte draaiknopje de snelheid instellen? Dat snap ik niet helemaal..?!Ziko schreef:Autopowr is gewoon helemaal traploos, met het zwarte draaiknopje kun je de snelheid instellen. Je hebt nog wel 2 "groepen" met 2 snelheden die je constant traploos kunt regelen. Dus stand 1 voor het veldwerk en bij het draaien op de kopakker duw je hem in stand 2 zodat je wat sneller kunt draaien. Uiteraard alles zonder de koppeling te gebruiken, deze gebruik je trouwens nooit. Wel moet ik even kwijt dat de Autopowr bakken in de 7020 serie rommel zijn, die van ons is kapot en staat nu bij de dealer. Volgende week wordt er een nieuwe verbeterde bak ingebouwd, die uit de U.S. komt.
Plaatje
Voorbeeld: je wilt wegrijden/optrekken gewoon op de weg, wat doe je dan, dus welke functies gebruik je? Duw je dan die oranje hendel ook naar voren? En zelf je gas bedienen, is dat dan ook nog nodig?
Laatst gewijzigd door Remi op vr 08 feb 2008 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Powershift, Autoquad.....
In een paniek geval trap je de koppeling eigenlijk automatisch in, tenminste ik wel.
- Ziko
- SUPERFARMER!
- Berichten: 7358
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
- Land: Nederland
- Locatie: Terneuzen
Re: Powershift, Autoquad.....
@Remi, als je op de weg rijdt staat de oranje hendel helemaal naar voren en heb je met het wegrijden aan het knopje gedraaid en de snelheid ingesteld op 43 km/h (of je moet een 50 bak hebben natuurlijk). Als je weg wilt rijden laat je de rem los en gaat de trekker rijden, dan geef je gas en dan trekt hij door tot 43.
Je kunt de oranje hendel ook halverwege de groep zetten dan zal hij volgas geen 43 gaan maar wat langzamer. Makkelijker is om dan gewoon met het draaiknopje de snelheid wat naar beneden te draaien. Of gewoon wat minder gas geven natuurlijk.
Het komt er dus op neer dat met transport de oranje hendel altijd helemaal vooruit staat, en je alleen gas moet geven. Elektronisch handgas, dus dat gaat erg mooi en licht. Bij veld werk staat hij meestal in de 1e stand zodat je bij een lage snelheid toch het volle vermogen kunt benutten, omdat hij volgas de aangegeven snelheid rijdt.
Nog een voordeeltje wat meekomt met de Autopowr, de command arm. Dus elektronische bediening van de hydrauliekventielen, je zou er bijna lui van worden
Je kunt de oranje hendel ook halverwege de groep zetten dan zal hij volgas geen 43 gaan maar wat langzamer. Makkelijker is om dan gewoon met het draaiknopje de snelheid wat naar beneden te draaien. Of gewoon wat minder gas geven natuurlijk.
Het komt er dus op neer dat met transport de oranje hendel altijd helemaal vooruit staat, en je alleen gas moet geven. Elektronisch handgas, dus dat gaat erg mooi en licht. Bij veld werk staat hij meestal in de 1e stand zodat je bij een lage snelheid toch het volle vermogen kunt benutten, omdat hij volgas de aangegeven snelheid rijdt.
Nog een voordeeltje wat meekomt met de Autopowr, de command arm. Dus elektronische bediening van de hydrauliekventielen, je zou er bijna lui van worden
- Remi
- Farmer Control
- Berichten: 174
- Lid geworden op: di 18 sep 2007 20:20
- Land: Nederland
- Locatie: Gapinge (Zeeuwland)
Re: Powershift, Autoquad.....
Dus eigenlijk is het "zwarte knopje" meer voor landwerk? Dus mocht ik die instellen op zeg nou 15 km/u en ik douw die oranje hendel helemaal naar voren, zal hij niet harder dan 15 km/u gaan? Wn bij transport stel je die knop dan gewoon op z'n max. snelheid in? Het wordt me nu al wel een stuk duidelijker, vroeg me dit nou al heel lang af hoe dat nou werkteZiko schreef:@Remi, als je op de weg rijdt staat de oranje hendel helemaal naar voren en heb je met het wegrijden aan het knopje gedraaid en de snelheid ingesteld op 43 km/h (of je moet een 50 bak hebben natuurlijk). Als je weg wilt rijden laat je de rem los en gaat de trekker rijden, dan geef je gas en dan trekt hij door tot 43.
Je kunt de oranje hendel ook halverwege de groep zetten dan zal hij volgas geen 43 gaan maar wat langzamer. Makkelijker is om dan gewoon met het draaiknopje de snelheid wat naar beneden te draaien. Of gewoon wat minder gas geven natuurlijk.
Het komt er dus op neer dat met transport de oranje hendel altijd helemaal vooruit staat, en je alleen gas moet geven. Elektronisch handgas, dus dat gaat erg mooi en licht. Bij veld werk staat hij meestal in de 1e stand zodat je bij een lage snelheid toch het volle vermogen kunt benutten, omdat hij volgas de aangegeven snelheid rijdt.
Nog een voordeeltje wat meekomt met de Autopowr, de command arm. Dus elektronische bediening van de hydrauliekventielen, je zou er bijna lui van worden
- Ziko
- SUPERFARMER!
- Berichten: 7358
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
- Land: Nederland
- Locatie: Terneuzen
Re: Powershift, Autoquad.....
Het zwarte knopje is een draaiknopje waarmee je in groep 1 of 2 de snelheid in kunt stellen. Dus je stelt voor allebei een snelheid in. Uiteraard kun je gewoon op elk moment aan het knopje draaien. Dus als je in groep 2 hem instelt op 15 en duwt hem naar voren, vol gas, dan gaat hij niet harder dan 15 km/h. Wijkt natuurlijk wel een beetje af, maar niet meer dan 0,2 km/h. Ik hoop dat je het een beetje snap, zo niet dan vraag je nog maar iets
- dextafm
- Collector
- Berichten: 546
- Lid geworden op: vr 19 okt 2007 18:44
- Land: nederland
- Locatie: gramsbergen
Re: Powershift, Autoquad.....
het komt er gewoon op neer dat je met het zwarte knopje de snelheid preciecer kan afstellen als je dit met de hendel wilt doen zit het nooit precies op de kilometer dit wijzig je met het zwarte knopje
Re: Powershift, Autoquad.....
Gewoon een CVT dus met 2 groepen/bereiken en een cruisecontrol
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: Powershift, Autoquad.....
Beetje jammer dat ik TTV (Deutz) en Vario (Fendt) mis. En die CVT van Claas, maar ik weet niet hoe die heetSpiekker; S.J.B. schreef:Dat heet een CVT, continuously variable transmission. Ze heten, CVT (Steyr), CVX (Case IH), T7500 (New Holland), DynaVT (MF), AutoPowr (AP ,John Deere), C-matic (Claas), grensgevalletje: Agriomatic-S (IH)
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
Re: Powershift, Autoquad.....
Beter lezen, had ik fendt en deutz-fahr er niet bij gezet? Nouja, bedankt dan maar.
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: Powershift, Autoquad.....
Bedoelde de Xerion bak, sorry Sjoerd
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
Re: Powershift, Autoquad.....
Dat stond er niet bij, en nee, dat weet ik ook niet, excuses voor t ongemak
- stefan-claas
- Collector
- Berichten: 678
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 20:13
- Land: nederland
- Locatie: De Vecht (ge)
Re: Powershift, Autoquad.....
dat rijd echt super die autopowr
heb er laatst nog een paar keer mee gereden.
maar ziko
dat draaiknopje kun je gewoon zo vaak als je wild
ronddraaien is er geen stop bij dat draaien
of begint die dan gewoon weer opnieuw met de snelheid
gr.stefan
heb er laatst nog een paar keer mee gereden.
maar ziko
dat draaiknopje kun je gewoon zo vaak als je wild
ronddraaien is er geen stop bij dat draaien
of begint die dan gewoon weer opnieuw met de snelheid
gr.stefan
- Ziko
- SUPERFARMER!
- Berichten: 7358
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
- Land: Nederland
- Locatie: Terneuzen
Re: Powershift, Autoquad.....
Kun je gewoon blijven ronddraaien, zou nogal flink schrikken zijn als hij opeens weer bij 0,01 begint terwijl je 43 rijdt he
- stefan-claas
- Collector
- Berichten: 678
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 20:13
- Land: nederland
- Locatie: De Vecht (ge)
Re: Powershift, Autoquad.....
ja oke is goed
maar als je hem opnieuw start moet begint die zeker
weer opnieuw
gr.stefan
maar als je hem opnieuw start moet begint die zeker
weer opnieuw
gr.stefan
- Ziko
- SUPERFARMER!
- Berichten: 7358
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
- Land: Nederland
- Locatie: Terneuzen
Re: Powershift, Autoquad.....
Nee dan blijft de ingestelde waarde staan.
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: Powershift, Autoquad.....
Die CommandArm is een optie, heb al diverse 6030 Premiums gezien met Autopowr zonder CommandArm. En wat is er zo bijzonder aan die elektronische hydrauliek ventielen? Fendt en New-Holland leveren alleen maar op modellen vanaf 120 pkZiko schreef: Nog een voordeeltje wat meekomt met de Autopowr, de command arm. Dus elektronische bediening van de hydrauliekventielen, je zou er bijna lui van worden
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
Re: Powershift, Autoquad.....
120 pk? Nu lieg je volgens mij...
- Ziko
- SUPERFARMER!
- Berichten: 7358
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
- Land: Nederland
- Locatie: Terneuzen
Re: Powershift, Autoquad.....
Ik heb ook niet gezegd dat hij niet als optie leverbaar was tochCornelisJ90 schreef:Die CommandArm is een optie, heb al diverse 6030 Premiums gezien met Autopowr zonder CommandArm. En wat is er zo bijzonder aan die elektronische hydrauliek ventielen? Fendt en New-Holland leveren alleen maar op modellen vanaf 120 pkZiko schreef: Nog een voordeeltje wat meekomt met de Autopowr, de command arm. Dus elektronische bediening van de hydrauliekventielen, je zou er bijna lui van worden
Tsja, voor mij was dat toch wel redelijk bijzonder
Re: Powershift, Autoquad.....
Nee Cornelis heeft gelijk, want een 312 Vario heeft geen elektronische ventielen, en een 412 tegenwoordig wel. Van NewHolland zou ik het niet weten eigenlijk.
- Spiekker; S.J.B.
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10112
- Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
- Land: Nederland
- Locatie: Dwingel, Drenthe
Re: Powershift, Autoquad.....
411 kan ook gewoon met electrische ventielen geleverd worden.
- mart rutten
- Precision collector
- Berichten: 1033
- Lid geworden op: di 28 feb 2006 21:39
- Land: Nederland
- Locatie: Rutten, Noordoostpolder, Flevoland
Re: Powershift, Autoquad.....
kan daarbij is het een optie, bij de grotere modellen is dat standaard
- CornelisJ90
- Erelid
- Berichten: 3995
- Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
- Land: Nederland
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Re: Powershift, Autoquad.....
Juist, Mart snapt 'em. Ik bedoelde dus standaard, als optie is het idd voor kleinere modellen al leverbaar En Ziko, voor mij niet echt, maarja ben teveel verwent met mn 716 denk ik