escuro schreef:Mooie combinatie! Je lijkt wel erg klein naast die ton.
Weinig positief over die nieuwe 7030 reeks. Is gewoon een opgedreven 6020 serie. Ben benieuwd als deze eens wat uren staan hebben.
ik weet niet wat je met opgedreven 6020 series bedoeld maar het zijn toch heel andere trekkers hoor.
bij een 7030 t.o.v een 6020 zijn onderandere het frame langer er kunnen grotere banden onder,het hydrolisch systeem is groter.
er licht een nieuwe powertech motor in met een inhoud van 6,8 ltr uitgerust met vier kleppen per cilinder en een commonrailbrandstofsysteem, de motoren voldoen aan de TIER 3 emissie-eisen door het gebruik van een turbo met variabele geometrie (VGT) en het hergebruik van gekoelde uitlaatgassen (EGR).
nieuw bij alle motoren is het Inteligent Power Managment (IPM) dit zorgt voor een powerboost bij transport- en aftakaswerk.
Vanaf 15 km/u komt er 20 (7530) tot 25pk (7430) meer beschikbaar, bij 20km/u is het volledige vermogen beschikbaar
IPM zorgt voor een betere verhouding tussen gewicht en motorvermogen op de momenten dat het gewicht minder belangrijk is bovendien beschermt het de aandrijflijn tegen overbelasting.
Alle opties en mogelijkheden van de zescilinders van de 6030 serie zijn ook beschikbaar voor de 7030.
Nieuw is de autoquad plus met eco shift deze variant is in staat 42 km/u te rijden met een gereduceerd toerental.
Binnen is er ook het een en ander veranderd,de donkerbruine kleur heeft plaatsgemaakt voor een lichtere tint.
De stuurconsole beweegt in zijn geheel mee met het stuur.
De hendel van de reversers en van de richtingaanwijzers/ruitenwissers hebben hierdoor een ander plekje gekregen.
De reverser grijpt nog iets soepeler aan dan voorheen omdat John Deere een nieuwe versie van de ZF traploze transmissie heeft gebruikt.
Deze Ecocom 2.0 werkt iets soepeler dan de Ecocom 1.5 die John Deere in de 6020 en nu ook nog in de 6030 gebruikt.
Op de rechter console is het nieuwe CommandCenter een opvallende wijziging. Veel instellingen worden via een keuzemenu gestuurd, waabij de gegevens zichtbaar zijn op een klein kleurenbeeldscherm.
Dit scherm geeft ook het motortoerental, de rijsnelheid en het actuele aftakastoerental weer.
Ook het geluidsniveau is omlaag gegaan en ligt nu op 70.5 dB(a)
Ook is de koelcapacitieit vergroot door de ventilator meer capaciteit te geven.
Het hele systeem van olieleidingen is veranderd waardoor de trekker minder lawaai maakt. Ook de bedrading is flink onder de hand genomen.
Dit resulteerd in 40 procent minder relais en zekeringen.
ik hoop dat ik je zo heb kunnen duidelijk maken dan een 7030 toch wel een geheel vernieuwde trekker is en niet een opgedreven 6020 serie
graag hierop je commentaar