Pagina 21 van 33

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: vr 09 mei 2008 13:55
door herberty
Mooie foto's. Maar die fundering is toch niet heel zwaar. Ik zie dat niet op deze foto's in ieder geval.

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: vr 09 mei 2008 16:16
door CornelisJ90
Nou als je goed kijkt onder het bruggetje, zie je daar 2 palen staan van rond 500. Dus ik weet niet wat jij zwaar noemt, maar dat is toch een andere definitie als de mijne...

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: vr 09 mei 2008 17:55
door Ziko
Er staan inderdaad 2 enorme palen onder, en er zit nog een enorm blok onder ook.
Vandaag nog maar is wat rijen gefreesd, hier de aardappel netjes middenin het bed. Zoals het hoort ;)
Afbeelding
Afbeelding
De deurtjes open, anders was het nogal warm in het hok :P
Afbeelding

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: vr 09 mei 2008 18:07
door Spiekker; S.J.B.
JD heeft slechte koeling in de cabine, zo te zien? Je zou nog doof worden... Vandaag op een Favorit 511C gewerkt (Jep, een Fendt), zonder airco, maar extreem heet was t niet. Had het achterraam een beetje open, en t dakluik open. Extreem heet is t alleen net na de pauze.

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: vr 09 mei 2008 18:32
door Ziko
Deze koelt niet best, de 6810 en 7720 wel. Daar zou je haast bevriezen. Doof worden zal wel mee vallen hoor, zoveel herrie maakt ie nou ook weer niet.

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: vr 09 mei 2008 19:56
door ACS
Spiekker; S.J.B. schreef:Vandaag op een Favorit 511C gewerkt (Jep, een Fendt), zonder airco, maar extreem heet was t niet. Had het achterraam een beetje open, en t dakluik open.
Je kan wel merken dat je geen Fendt-rijder bent, die hebben het voorraam altijd open :wink: .

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: vr 09 mei 2008 19:59
door Jurgen
Deutz rijders ook 8)

Mooie combi zo truowens Ziko, vraagt 't zoveel vermogen dat frezen? Dan is aanaarden toch een stuk makkelijker en goedkoper :P Hoe snel kun je rijden?

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: vr 09 mei 2008 20:16
door Ziko
Bij de JD's alleen die met geld voor de optionele openbare voorruit :P
Dank je Jurgen, ja dat frezen vraagt wel wat vermogen. Komt door de zware grond he. Je rijdt is van 2 km/h. Tsja, konden we maar aanaarden maar die vlieger gaat helaas niet op :wink:

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: za 10 mei 2008 9:23
door MF 6270
2 km maar? Hier rijden ze overal minstens 4 km, met strakke ruggen zelfs nog.

gr. wim

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: za 10 mei 2008 16:14
door Ziko
Op zware grond gaat het niet zo hard, het is ook maar een klein trekkertje ook he.

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: za 10 mei 2008 16:50
door MF 6270
Ja snap ik wel, maar het is hier overal wel redelijke zware grond toch? En hoeveel pk is deze John Deere dan?

gr. wim

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: za 10 mei 2008 17:06
door Ziko
Het is inderdaad overal wel redelijk zwaar ja, maar dit is toch echt de zwaardere grond. En hij heeft maar 110 pk, en dat was zo'n 9500 uur geleden dus ;)

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: za 10 mei 2008 17:15
door Spiekker; S.J.B.
ACS schreef:
Spiekker; S.J.B. schreef:Vandaag op een Favorit 511C gewerkt (Jep, een Fendt), zonder airco, maar extreem heet was t niet. Had het achterraam een beetje open, en t dakluik open.
Je kan wel merken dat je geen Fendt-rijder bent, die hebben het voorraam altijd open :wink: .
Auko, ik denk aan mijn oren over 50 jaar ;-) komt lawaai af. En voorruit open komt mij niet bekend voor. Op onze 745XL kan t niet, was destijds een weinig bestelde optie, en hoe t op onze Kramer zit weet ik niet, bij ons is t een dichte ruit (helaas...)

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: za 10 mei 2008 18:10
door ACS
En ik denk nog wel eens in stereotypen, alle Fendt-rijders hebben de voorruit open, alle Marokkanen rijden Honda's & alle mensen uit Klarenbeek hebben flaporen :wink: .

Hier zie je het in iedergeval best vast; Fendt-rijders met de voorruit open. Maar dat wil ook nog wel eens gebeuren met een JD of Deutz, dus zo gek is het helemaal niet :wink: .

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: za 10 mei 2008 18:28
door deerepower
Daar heb je het mis jongen, niet alle mensen uit klarenbeek hebben flaporen!!!!

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: za 10 mei 2008 18:40
door Spiekker; S.J.B.
[K]oen, begrijpend lezen is ook een vak apart..

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: za 10 mei 2008 19:57
door Ziko
Jongens, graag even stoppen met het vervuilen van mijn topic!

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: zo 11 mei 2008 12:54
door Freek
Mooie foto's ziko was dat huis net nieuw gebouwt zo te zien wel of niet ?
Groetjes freek.

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: zo 11 mei 2008 16:26
door René
Spiekker; S.J.B. schreef:John Deere heeft slechte koeling in de cabine, zo te zien?
Je zou nog doof worden... Vandaag op een Favorit 511C gewerkt (Jep, een Fendt), zonder airco, maar extreem heet was t niet. Had het achterraam een beetje open, en t dakluik open. Extreem heet is t alleen net na de pauze.
Niet iedere JD heeft airco, en het wordt gauw warm als je zwaar werk doet met een oudere JD.
John Deere`s brullen tenminste, Fendt`s lopen op lucht (mijngod die blazen...)
Ziko schreef:Het is inderdaad overal wel redelijk zwaar ja, maar dit is toch echt de zwaardere grond. En hij heeft maar 110 pk, en dat was zo'n 9500 uur geleden dus ;)
Misschien is het een idee om hem digitaal op te voeren?
en bij de koeling: misschien het hele systeem eens schoonmaken en een nieuwe(zwaardere) pomp?

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: zo 11 mei 2008 16:28
door Ziko
De 6600 heeft wel airco, maar die is niet krachtig genoeg meer. Beetje versleten na 10.000 uur denk ik. En een beetje brullen is leuk voor de hobby, maar na een week is dat wel over. Zoveel herrie maakt hij trouwens ook niet hoor.

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: zo 11 mei 2008 18:53
door miniatuurgek
Denk dat je maar eens na moet kijken of de ecofan het nog doet, als die niet gaat meedraaien als hij het warm krijgt wordt alles "te" warm

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: zo 11 mei 2008 19:09
door Ziko
Alles werkt goed, hij werd niet meer warm toen we er koelwater bij hadden gedaan. De motor is ook nog nooit gereviseerd in al die 10000 uren. Ik geloof niet dat je deze oude motoren kan chiptunen, dit is namelijk nog dezelfde motor als uit de John Deere 3650.

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: zo 11 mei 2008 19:24
door Spiekker; S.J.B.
René schreef:John Deere`s brullen tenminste, Fendt`s lopen op lucht (mijngod die blazen...)
Weet niet met welke Fendt jij ervaring hebt, maar lang niet alle huidige types blazen (gokje: slechts 6)... En de huidige herten blazen meer dan 10-15 jaar terug, is met alle merken.

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: zo 11 mei 2008 19:57
door miniatuurgek
Ziko schreef:Alles werkt goed, hij werd niet meer warm toen we er koelwater bij hadden gedaan. De motor is ook nog nooit gereviseerd in al die 10000 uren. Ik geloof niet dat je deze oude motoren kan chiptunen, dit is namelijk nog dezelfde motor als uit de John Deere 3650.
o ja als er te weinig koelwater in zit wordt hij zeker te warm, wij hebben nooit koel problemen met die trekkers , en deze motoren kun je zeker opvoeren, nog op de ouderwetse manier met een schroefje op de brandstofpomp, al kun je een 6600 niet veel verder meer opvoeren omdat de pomp te klein is.

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: zo 11 mei 2008 20:30
door Ziko
Ja dat weet ik, maar chiptunen kan bij deze nog niet.

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: zo 11 mei 2008 20:50
door miniatuurgek
Nee dat niet....

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: ma 12 mei 2008 6:39
door Dennis
miniatuurgek schreef: en deze motoren kun je zeker opvoeren, nog op de ouderwetse manier met een schroefje op de brandstofpomp, al kun je een 6600 niet veel verder meer opvoeren omdat de pomp te klein is.
Bij de 2650 is dit wel gedaan tot maximaal omdat die vroeger voor de rijenfrees stond. :lol:

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: di 13 mei 2008 20:14
door Ziko
Dit weekend werd er oud stro geladen, dit wordt gebruikt bij het kweken van champignons.
Afbeelding
Dikke Scania van van Doezelaar, en laat je niet bedotten door het type plaatje. Hij geeft 637 PK ;)
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb ook nog wat mest op een hoop geduwd. Het was een beetje soepig want ik zat meteen vast :P Maar het mooie van een verreiker is dat hij zichzelf er altijd weer uit kan duwen ;)
Afbeelding
Deze stier vond het kennelijk allemaal erg interessant want hij was niet weg te krijgen ;)
Afbeelding

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: wo 14 mei 2008 10:52
door Béné
Zwaarste motor van Scania is de DC 16 08 620 euro4. Is een 16liter V8 met 620 pk. Denk dat de chauffeur er zelf een paar pk'tjes bij uitgevonden heeft... :wink: Enne, bovendien is deze motor enkel leverbaar in de nieuwe R-serie. De vrachtwagen op de foto is van een ouder type (de 164L).... En met een chiptuning kun je de 164-480 pk hooguit naar 580 pk krijgen.

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: wo 14 mei 2008 12:07
door ACS
Wat een vies stro, volgensmij stonden de paddo's daar al op :mrgreen: .

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: wo 14 mei 2008 14:20
door Ziko
Béné schreef:Zwaarste motor van Scania is de DC 16 08 620 euro4. Is een 16liter V8 met 620 pk. Denk dat de chauffeur er zelf een paar pk'tjes bij uitgevonden heeft... :wink: Enne, bovendien is deze motor enkel leverbaar in de nieuwe R-serie. De vrachtwagen op de foto is van een ouder type (de 164L).... En met een chiptuning kun je de 164-480 pk hooguit naar 580 pk krijgen.
Denk je dat ik niet weet dat Scania standaard maar tot 620 pk gaat?! Hij heeft hem pas nog bij laten stellen en toen gaf die er 637. Of de chauffeur moet staan liegen hebben maar dat lijkt me sterk.
@Auko, het schol niet veel inderdaad :lol:

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: wo 14 mei 2008 17:22
door MF 6270
Geloof nou maar niet al teveel van die 637 pk :wink:

gr. wim

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: wo 14 mei 2008 17:31
door schoenenreus
nee inderdaad het zal eerder 376 zijn dan andersom want dat heb ik nog nooit meegmaakt dat iemand zijn scania meer als 200 pk ,meer vermogen kan geven

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: wo 14 mei 2008 17:50
door rick
Ik denk ook dat daar geen 637 pk in die scania zitten. Maar er zal wel een mooi geluid in zitten ofniet. 8)

Re: Dagboek Ziko

Geplaatst: wo 14 mei 2008 18:12
door Ziko
Ach ja dan zijn het er 620, maakt het überhaupt wat uit? Hij zei zelfs dat hij er wel 800 gegeven heeft, maar dat vond ik wel erg overdreven. Blijft toch een 16 liter.
@Rick, er zit inderdaad wel een mooi geluid in.