Dagboek van Auko Sikkenga

Wil je laten zien welke tractoren jullie thuis of op je werk hebben....
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
Remi_8210
Moderator
Moderator
Berichten: 1855
Lid geworden op: di 12 jul 2005 13:59
Land: nederland
Locatie: Emmen

Bericht door Remi_8210 » vr 14 apr 2006 16:08

nein. ik zet straks of vanavond wel wat nieuwe foto's in mijn dagboek, k ben net bij de dealer geweest en daar stonden 2 daewoo's, helaas was de 340 al weg...

En natuurlijk heel wat Atlassen op de foto....
Gebruikersavatar
Remi_8210
Moderator
Moderator
Berichten: 1855
Lid geworden op: di 12 jul 2005 13:59
Land: nederland
Locatie: Emmen

Bericht door Remi_8210 » vr 14 apr 2006 16:11

http://www.daewoobaumaschinen.de/

dat is van Duitsland.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » vr 14 apr 2006 18:06

Bedankt! Ik zie zo wel meer mooi spul staan op hun website 8) .
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » zo 16 apr 2006 19:41

Hier een paar foto's van gisteren. Gisteren is m'n pa even fruitbomen aan het ophalen geweest in Den Andel, bij de Streekhof; sponsoring. Natuurlijk had ik m'n camera meegenomen; in deze tijd van het jaar is er meer te zien in een akkergouwgebied dan in een veeteelt gebied. Eerst 't karretje opgehaald bij loonbedrijf Wieringa, die nog steeds in Bedum zit. Daar stond de nieuwe Volvo shovel op het erf, en het nieuwe minikraantje, tevens een Volvo, stond er ook te blinken. Dus ik ben weer even spionnetje gaan spelen. Toen de Actros nog even geflitst. Toen moesten we door, richting Den Andel. John Deeretje passeerde. Daar eenmaal uitgestapt een eindje gaan lopen om deze Renault 556RZ op de foto te zetten. Erachter stond een Lely rotorkopeg met Reform zaaimachine. Verder zie je nog een John Deere 6400 van een boer uit Den Andel met een Lely kunstmesstrooier. Die gaat door in deel 2.

Meer op mijn website: http://www.acs-landbouwfotos.nl.tt

Foto 1
Foto 2
Foto 3

Meer op mijn website: http://www.acs-landbouwfotos.nl.tt
Auko Sikkenga
J-D johs

Bericht door J-D johs » zo 16 apr 2006 21:52

ruige achterbanden onder die deere .


er zijn zeker meer foto´s op je site te vinden 8) :lol:
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » ma 17 apr 2006 8:22

Die banden zijn zeker ruig!

Zoals beloofd ga ik verder met deel 2 van 15 april. We beginnen met deze John Deere 6400 die op een erf stond. 1 minuutje later reed de boer ermee weg om op het tegenoverliggende lagen te gaan kunstmeststrooien. Hij morsde alleen nogal op de weg. Even verderop kwam ik ook nog een John deere tegen. Weer een 6400. Die was 't land aan het lostrekken, hij sleurde er nogal aan. Toen nog door Den Andel gereden waar twee Fordjes aan het bietenzaaien waren. En blij LMD stonden nog een Valtra en Case op 't erf. Meer in deel 3! Veel kijkplezier!

Foto 1
Foto 2
Foto 3

Meer foto's op http://www.acs-landbouwfotos.nl.tt
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » vr 21 apr 2006 17:50

En het derde, tevens laatste deel is ook on-line. Allereerst twee foto's van de Massey Ferguson van de buurman. Verder nog een rijtje foto's van de shovels van loonbedrijf Wieringa die op het erf stonden. Ze werden die dag gefotograveerd voor een intervieuw. En ik was dus ook van de partij. Jammergenoeg ontbrak de Werklust WG45D... De dikste Volvo op de foto is de Volvo van Wieringa die normaliter op de vuilstort draait. Dik ding! Veel kijkplezier, mensen!

Foto 1
Foto 2
Foto 3

Dit keer eens iets anders dan trekkers. De derde robot is vandaag, eindelijk, gearriveerd. Hij werd gebracht door Antonie Pool (schrijf ik 't zo goed), medewerker van Marrink Tranport uit Groningen. Mooie Volvo truck. Het was best een gedoe om 'm op de plek te krijgen. Eerst de ene helft van de stel leeggehaald. 't Zou de bedoeling zijn dat Peter Wieringa op de Volvo 'm over het voerhek zou tillen. Maar dat was iets te riskant. Dus de rkaan kwam eigenlijk voor niets, maar leverde wel mooie foto's op. Toen moest de kooiaap 'm over de roosters erin rijden. Geen trekkers, maar toch leuke foto's wat je niet elke dag ziet! Kijkze!

Foto 1
Foto 2
Foto 3

Meer foto's: http://www.acs-landbouwfotos.nl.tt/
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
peterm89
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2267
Lid geworden op: zo 26 mar 2006 18:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door peterm89 » vr 21 apr 2006 21:33

mooie foto's.
je maakt vaak foto's vind je dat leuk om te doen?
J-D johs

Bericht door J-D johs » vr 21 apr 2006 22:07

mooie foto's auko .

vooral de foto van de volvo truck .
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » za 22 apr 2006 8:00

@ Peter: Hmm, nou, trekkers is m'n grote hobby. Da's wel logisch dat ik dan alles fotografeer. Verder werd ik gistermogen door m'n ouders 'geport' om even foto's te maken van het plaatsen van de 3e robot aangezien dit de laatste is. Zie je maar één keer ten slotte.

@ Johs: Die Volvo was erg mooi, ja! Ik zelf ben meer een DAF-mens. Mee opgegroeid, hè :P .
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
peterm89
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2267
Lid geworden op: zo 26 mar 2006 18:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door peterm89 » za 22 apr 2006 18:14

ja wel goed idee van je ouders.
mijn hobby is ook wel trekkers en zo. heb gister ook wat foto's gemaakt. maar ja hier is het maar een "klein" poldertje dus je ziet niet veel.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » za 22 apr 2006 18:18

Hmm, ik vond polders altijd groot :wink: . Ik zit hier in een veeteelt-gebied, er is dus weinig te zien. Zelfs egen maïs hakselen :cry: .
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
peterm89
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2267
Lid geworden op: zo 26 mar 2006 18:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door peterm89 » za 22 apr 2006 18:57

hahah nou ja tis niet super groot hier.
maar ja toch wel wat foto's gemaakt. ze staan ook op fp.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » di 25 apr 2006 18:42

En vandaag, weer, foto's gemaakt van het kuilhappen. Op de shovel, een Werklust WG18D van loonbedrijf Wieringa, zat Harmen Hoofd. Mooi shoveltje met snelle happer. Dit keer ook wat foto's van binnenuit (volgens m'n woorden-correctie-dinges bestaat dat woord niet) genomen. Na een paar ritjes om even foto's van buitenaf (ja, je raad 't al; daar gaat mijn woorden-correctie-dinges weer...) te nemen. Koeien stonden ook jaloers te worden dat ik wel mee mocht rijden, en zij niet. Dit keer zijn ze de foto's een stuk beter geworden, al zeg ik 't zelf. Veel kijkplezier!

Foto 1
Foto 2
Foto 3

Meer foto's kun je natuurlijk vinden op mijn website, inmiddels wel bekend :wink: . Helaas heeft 'Freewebs.com' een nieuwe en zéér irriterende manier van adverteren ingevoerd. Da's zwaar kl*t*.
Auko Sikkenga
Boer Speelman

Bericht door Boer Speelman » di 25 apr 2006 19:49

als ze dat ook bij mijn site gaan doen zet ik de hele site over naar mijn eigen webspace van planet internet, ik vind dit wel een hele afknapper voor je site, die klote reclame.
ruben

Bericht door ruben » di 25 apr 2006 20:35

ACS, kan die boer zelf geen koeien voeren? verder mooi shoveltje, heb afgelopen zaterdag nog op de shovel bij de baas rond gereden en een beste! een schäffer 4048! met verzwaard blok 60pk 4 cil kubota!
Gebruikersavatar
peterm89
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2267
Lid geworden op: zo 26 mar 2006 18:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door peterm89 » di 25 apr 2006 21:04

mooie shovel. mijn vader zelf rijd op een volvo l90c.
maar ik kom niet meer op je site :?

edit: srry ik keek verkeerd, kl*t* manier van reclame maken :evil:
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » wo 26 apr 2006 7:53

ruben schreef:ACS, kan die boer zelf geen koeien voeren? verder mooi shoveltje, heb afgelopen zaterdag nog op de shovel bij de baas rond gereden en een beste! een schäffer 4048! met verzwaard blok 60pk 4 cil kubota!
Dit is bij ons... Mijn pa boert met minimale arbeid. Dat is de reden. Wij laten qua loonwerk bijna alles doen. We kunstmeststrooien en schudden nog zelf. En wat huis-tuin-en-keuken klusjes. Meer niet. het kunstmeststrooien gaat misschien in de zomer en herfst gedaan worden met een spaakwielbemester. In de lente strooien we nog wel zelf om de vogels te sparen.
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
peterm89
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2267
Lid geworden op: zo 26 mar 2006 18:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door peterm89 » wo 26 apr 2006 8:19

maar ja is dat niet een stukje duurder? of valt dat nog mee?
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » wo 26 apr 2006 14:00

't Is zelfs goedkoper. Je spaart veel arbeid uit, m'n pa heeft dus meer tijd voor de koeien. Verder doet de loonwerker 't veel sneller...
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
Remi_8210
Moderator
Moderator
Berichten: 1855
Lid geworden op: di 12 jul 2005 13:59
Land: nederland
Locatie: Emmen

Bericht door Remi_8210 » wo 26 apr 2006 18:19

loonwerk kan inderdaad een stuk goedkoper zijn. Wij laten het dumperen weer voor het grootste deel doen en dat bespaard nogal geld...

zelf hebben we altijd:
-1 kraan
-4 trekkers (3 dumpers a 10 kuub en 1 schuifblad dus...)

de loonwerker
-1 kraan
-2 terra gators (2 van ongeveer 16 kuub)

Bij ons bespaard dat geld en tijd...
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » wo 26 apr 2006 18:40

Helemaal als je zoals ons een Weelink voerhek, melkrobotten, drink- en voerautomaten hebt bespaard het laten doen geld.
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
peterm89
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2267
Lid geworden op: zo 26 mar 2006 18:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door peterm89 » wo 26 apr 2006 20:06

ja eigenlijk heb je wel gelijk ja. het kan goedkoper zijn. omdat ook voor jezelf soms de machines te duur zijn omdat ze 'te' weinig gebruikt worden.
Gebruikersavatar
Arcane
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1480
Lid geworden op: do 05 jan 2006 20:05
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Arcane » wo 26 apr 2006 20:10

Vergeet niet dat hobby wat mag kosten :).
Gradje
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1642
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 11:52
Land: Nederland
Locatie: Lieshout

Bericht door Gradje » wo 26 apr 2006 21:41

Ja een hobby mag geld kosten ,maar geen boterhammen :wink:
André
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 8:35

Bericht door André » wo 26 apr 2006 22:21

Bij de koeien moet je het verdienen, machinewerk kost alleen maar geld.. Als ik voor de veehouders spreek :)
Gebruikersavatar
Arcane
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1480
Lid geworden op: do 05 jan 2006 20:05
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Arcane » do 27 apr 2006 9:31

Sinds vorig jaar laat mijn oom niks meer kuilen maar alles persen en wikkelen in balen gewoon omdat inkuilen teveel koste. De rest doet hij nog gewoon zelf, is goedkoper dan de loonwerker. Bovendien is het hobby want als de loonwerker eens komt maaien staat hij zich kapot te bijten dat hij zelf niks kan doen :).
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » vr 28 apr 2006 13:33

Ach, machinewerk is nou niet echt mijn pa's hobby. Dat is trouwens wel een mooi verhaal, van een loonwerker die bij een boer aan het maaien was. Mwet zo'n brede maaier natuurlijk, bleef er net een strookje van een halve meter over. Nou, hij is van plan dat te doen. Nog voordat ;t lukt zat de ouwe al op z'n oldtimer met maaibalk en had het rijtje gras weggemaaid. Ik zie 't zo voor me :lol: .
Auko Sikkenga
Boer Speelman

Bericht door Boer Speelman » vr 28 apr 2006 16:16

en komt er net zon boer langs die zijn collega op die oude oldtimer ziet rijden, met zijn 1 meter maaibalk, op een stuk land van zon 25 hectare, lol :lol: wat zal die toch denken..... :roll:
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » vr 28 apr 2006 16:32

Het verhaal is echt gebeurd, hoor! Die chauffeur van de maaier zal wel even aan z'n haar zitten krabben... :lol:
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
Arcane
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1480
Lid geworden op: do 05 jan 2006 20:05
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Arcane » vr 28 apr 2006 17:35

De triple maaier combinatie reed bij m'n oom 1 omegang en alles lag om. Daar vond hij niks aan. Normaal kan hij er zelf 3 kwartier spelen :P
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » vr 28 apr 2006 18:07

De eCut doet alles hier ook in een noodgang. Helemaal als de 6820 ook nog mee draait. 13 meter in een gang :wink: .
Auko Sikkenga
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » za 29 apr 2006 16:50

Ja, 29 april, 't kan nog net, dit zijn dus alweer de laatste foto's van april. Aah... Maar goed. Wel wat leuks erbij vandaag. Op koninginnedag stond de oldtimer-vereniging van Bedum met een rijtje auto's. En 50 meter verderop ook wat leuke trekkers. Wat er stond was een John Deere G, John Deere 1120, Mc Cormick, Hanomag R19, Hanomag Granit 700, Hatz smalspoor, Farmall en een Nuffield. De Farmall was zeker een speciaaltje door de cultivator-opbouw, die er helaas niet opnder zat. De gehele motor was naar de linkerkant verplaatst, maf gezicht. Op de terugweg naar huis ben ik nog even langs loonbedrijf Wieringa gegaan, daar stond een truck met verreiker van Bultena op 't erf. Veel plezier met 't bekijken van de foto's!

Klik hier voor meer foto's.

Foto 1
Foto 2
Foto 3
Auko Sikkenga
Boer Speelman

Bericht door Boer Speelman » za 29 apr 2006 17:14

Dat is standaard zo bij die Farmall, dat de motor zo ver links zit.

Volgende week zaterdag (3 juni) en zondag ( 4juni) is er een oldtimer show bij Jan Drenthe in Valthermond, die heeft ook 2 of 3 van deze Farmalls, en nog veeeeeel meer, ook een zeer mooie trekker is de Farmall T6 rupstrekker die hij heeft. Ben er al 2 keer geweest en ga dit jaar zeker weer heen, het is er altijd bere gezellig en die Farmalls zijn altijd weer mooi om te zien.

http://www.jandrenthe.nl
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » za 29 apr 2006 18:55

Bij deze was er eerst een eg ondergebouwd heb ik me laten vertellen. Wel een maf gezicht.
Auko Sikkenga
Plaats reactie

Terug naar “Tractoren”