Gebruikers van landbouw miniaturen forum

Officiële mededelingen van het beheerders team
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johan Bos
Erelid
Erelid
Berichten: 2532
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 9:05
Land: NL
Locatie: Grunn

Gebruikers van landbouw miniaturen forum

Bericht door Johan Bos » ma 13 aug 2007 13:24

Beste mensen,

De laatste tijd ontvangen wij nogal wat "opmerkingen" over het gedrag van enkele jongere gebruikers van dit forum. Veel ,meestal volwassen, gebruikers ergeren zich bont en blauw aan de manier van vragen stellen of het niet gebruiken van de zoekfunctie. Wij hebben aan beide groepen, jong en oud, de volgende vragen:

1. Vraag aan de jongeren < +/- 15 jaar

Gebruik vooral de zoekfunctie of Google, doe niet eigenwijs of betweterig tegenover volwassen leden van het forum die je serieus proberen te helpen. Hiermee help je jezelf niet, maar ook anderen hebben hier last van. Er komt namelijk een punt dat volwassen mensen het gaan vertikken om jullie te gaan helpen! Ga netjes met elkaar om en gebruik geen populaire msn taal. Wij moeten helaas maar al te vaak oppassertje spelen en zullen helaas moeten ingrijpen als het verkeerd gaat, het bannen van het forum behoort tot de mogelijkheden.

2. Vraag aan de volwassenen.

Probeer toch enig begrip te hebben, meld het aan de moderators als een discussie uit de hand loopt. Onthoud: Ook wij moesten ooit beginnen aan deze mooie hobby, in onze jeugdjaren was er echter nog geen internet. Schroom je niet om de bewuste persoon via PB aan te spreken.

We hopen dat we gebroedelijk naast elkaar gebruik kunnen maken van dit forum! De jeugd heeft de toekomst!

Het beheerders team.
Laatst gewijzigd door Johan Bos op ma 13 aug 2007 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Béné
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1492
Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
Locatie: Sint-Pauwels (België)

Bericht door Béné » ma 13 aug 2007 14:12

Proficiat! Dit is een verstandige beslissing van het bestuur. Ik sta er 100% achter. :wink:
Gebruikersavatar
escuro
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2328
Lid geworden op: do 07 dec 2006 14:10
Land: België
Locatie: W-vlaanderen

Re: Gebruikers van landbouw miniaturen forum

Bericht door escuro » ma 13 aug 2007 14:40

Johan Bos schreef: De laatste tijd ontvangen wij nogal wat "opmerkingen" over het gedrag van enkele jongere gebruikers van dit forum. Veel ,meestal volwassen, gebruikers ergeren zich bont en blauw aan de manier van vragen stellen of het niet gebruiken van de zoekfunctie.
Mijn gedachten worden verwoord :wink:
Dit forum gaat nog altijd over 'speelgoed' en dat trekt nu eenmaal ook jong publiek aan. De pubers zijn wel hardleers aan het worden :lol:
Maar goed. Ook ik zal mijn steentje bijdragen ten voordele van dit forum.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Re: Gebruikers van landbouw miniaturen forum

Bericht door ACS » ma 13 aug 2007 17:12

Johan Bos schreef:Onthoud: Ook wij moesten ooit beginnen aan deze mooie hobby, in onze jeugdjaren was er echter nog geen internet.
escuro schreef:Dit forum gaat nog altijd over 'speelgoed' en dat trekt nu eenmaal ook jong publiek aan.
Daar heb je allebei de punten :wink: .

Ach, ik erger me als "kind" (vergeleken bij alle ouwe rotten hiero) ook wel eens aan anderen.
Gebruikersavatar
Dminiaturen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1305
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 14:19
Land: Nederland
Locatie: Espel

Bericht door Dminiaturen » ma 13 aug 2007 17:14

inderdaad, ik erger me zowel aan "kinderen" als aan "volwassenen!'
Gebruikersavatar
Jurgen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2536
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
Land: Nederland
Locatie: Erica

Bericht door Jurgen » ma 13 aug 2007 17:16

Niet altijd naar anderen kijken jochies. Kijk eerst naar jezelf.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » ma 13 aug 2007 17:17

Het oog kijkt altijd van zih af!

Wat een wijsheid van forumgoeroe Auko.
Gebruikersavatar
Dminiaturen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1305
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 14:19
Land: Nederland
Locatie: Espel

Bericht door Dminiaturen » ma 13 aug 2007 17:19

ik zeg ook niet dat andere mensen zich niet aan mij ergeren? dr word aan iedereen wel een keer geërgerd (of hoe je dat typt)
Gebruikersavatar
Tom H
Super collector plus
Super collector plus
Berichten: 4312
Lid geworden op: vr 14 jul 2006 9:39
Land: nederland
Locatie: Klarenbeek
Contacteer:

Bericht door Tom H » ma 13 aug 2007 19:33

Ik vind het wel goed dat we weer eens met de neus op de geworden gedrukt. Het is wel eens nodig, ook voor mij!
Gebruikersavatar
N. van Eekelen
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2862
Lid geworden op: di 28 mar 2006 17:46
Land: Nederland

Bericht door N. van Eekelen » ma 13 aug 2007 19:41

Erg goed Johan, sta er ook 100% achter, respect moet je voor elkaar hebben, en dat ontbrak wel eens merkte ik, maar zo zal het vast goed komen! :D

Niels
schoenenreus
Collector
Collector
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 09 feb 2007 19:32
Land: nederland
Locatie: tilburg

Bericht door schoenenreus » ma 13 aug 2007 20:49

1. ik vindt dat de volwassene ook maar een beetje minder moeten zeuren als er is een keer iets niet met hoofdletters en punten wordt geschreven. want als ze een klein beetje moeite zouden doen snappen ze de tekst wel.

2.ik vind het goed dat de ouderen ook de jongeren moeten respecteren. vroeger waren de nu volwassene ook niet goed in alles dus ja.
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » ma 13 aug 2007 21:01

De reden waarom Johan dit plaatst is dan ook met een reden.

Bijna niemand weet hoeveel werk de vrijwilligers verzetten om het leesbaar te houden, om strijdende partijen uit elkaar te houden, plannen te realiseren etc.
Het is niet simpelweg een forum opzetten en duimendraaien!
Kaarten uitdelen is een laatste middel om mensen tot inkeer te brengen, en helaas wordt dit altijd gezien als 'streng'.

Maar het zou totale anarchie (chaos en wanorde) tot gevolg hebben als we nooit zouden ingrijpen.

Velen vergeten dat een onderwerp door enorm veel mensen gelezen worden, we hebben per dag gemiddeld 1100+ individuele bezoekers!
Letwel allemaal binnen 24 uur, en een bezoek van iemand binnen 24 uur op de zelfde computer wordt niet geteld!

Maar veel van die mensen lezen dus ook de zinnige, maar ook de onzinnige posts.

Een stelregel is van ieder forum dan ook:
de sfeer wordt bepaald door de mensen die er wat posten, wordt er veel rommel gepost, dan zal het forum langzaam maar zeer zeker ten onder gaan omdat de serieuze mensen het niet meer interessant vinden.

We hebben het hierover al vaker gehad, en het is saai om het er over te hebben, maar omdat we als forum steeds groter worden, is het steeds meer van belang dat we de mensen met veel kennis van miniaturen niet wegjagen.
In het verleden zijn er helaas al mensen weggegaan omdat ze het zat zijn dat hun kennis niet wordt gewaardeerd. En de laatste tijd krijgen we, net als Johan al aangaf, weer volop klachten over de kwaliteit van de berichten.
Laatst gewijzigd door Siku73 op ma 13 aug 2007 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 28 okt 2005 7:45
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Bericht door Pascal » ma 13 aug 2007 21:02

Goedzo Johan!

@ Schoenenreus: Jullie kunnen ook wat meer moeite doen toch, dan ziet de tekst er al beter uit? (Dit is géén aanval, maar een vraag)
Gebruikersavatar
Jurgen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2536
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
Land: Nederland
Locatie: Erica

Bericht door Jurgen » di 14 aug 2007 0:58

Naar mijn mening is het ook niet nodig om achter elke zin te zetten: Dit is geen aanval. Niet tegen jou Pascal, ik deed het zelf ook namenlijk, maar vind dat men ook moet begrjipen dat we elkaar niet aanvallen. ;)
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » di 14 aug 2007 6:56

Ik denk dat daar ook het probleem vaak ligt van onbegrip onderling.
Met geschreven tekst is dan ook emotie erg moeilijk, iets wat je goed bedoeld wordt verkeerd gelezen en dan ook verkeerd begrepen.
Een smiley helpt wel een beetje, maar ik ga per definitie er van uit dat iemand het goed bedoeld als er iets gepost wordt.
Gebruikersavatar
N. van Eekelen
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2862
Lid geworden op: di 28 mar 2006 17:46
Land: Nederland

Bericht door N. van Eekelen » di 14 aug 2007 11:22

Dat denk ik ook Marcel, want de bedoeling van een forum is toch op een goed bedoelde manier iemand helpen? :wink:

Niels
Mosselaar

Bericht door Mosselaar » di 14 aug 2007 11:24

ik vind dat een forum is om met elkaar te praten en te discuseren en niet om elkaar lastig te vallen
Laatst gewijzigd door Mosselaar op di 14 aug 2007 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Bericht door Hans » di 14 aug 2007 12:07

Vaak werkt het goed door je post nogeens door te lezen voordat je op ok klikt, verplaats je dan in een ander en vraag je af of je dan (als een ander dus) snapt wat er bedoeld wordt.
Tevens kun je dan je spelling controleren.
Wil je niet je spelling controleren dan kopieer je je tekst in word en laat er de spelling controle over gaan.
Gebruikersavatar
Citrofiel!k?
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2124
Lid geworden op: wo 16 nov 2005 12:46
Land: Nederland
Locatie: Nederland

Bericht door Citrofiel!k? » di 14 aug 2007 17:51

Of je bent gewoon slim en doet het in 1x goed....
Gebruikersavatar
fv-vs
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1523
Lid geworden op: di 15 aug 2006 9:09
Locatie: Drenthe

Bericht door fv-vs » di 14 aug 2007 19:34

Heeft niet altijd met slimheid te maken :wink:
Ik kijk mn post ook altijd nog even over, niet omdat ik vaak spelfouten maak ( tenminste ik dacht van niet )
Maar gewoon omdat je wel eens een typ fout maakt, door per ongeluk de letter naast de toets die je moest hebben ook in te drukken.
Deere-Fan Tom

Bericht door Deere-Fan Tom » vr 17 aug 2007 11:52

Ik lees net weer na een tijdje posts op het forum en deze maatregel heeft wel voor meer kwaliteit posts gezorgd. Het is alleen jammer op welke manier het moet, eerst ''dreigen'' en dan pas doet men er wat mee. Als je een normaal mens moet je dat wel uit je zelf kunnen toch..? Dat getuigt wel fatsoen tegen over de mede-forumgebruikers en vooral naar de mods en eigenaar van het forum, Marcel dus :wink:
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Bericht door Hajo » vr 17 aug 2007 12:02

Tja, het is alzo vaak besproken dat hier beter op de kwaliteit van de posts gelet moest worden. Meestal gaat het dan een tijdje goed, en dan begint het weer van voren af aan. Misschien dat we nu af kunnen spreken dat het gewoon altijd goed gaat?

En Marcel is niet de eigenaar van het forum, op de beheerdersdag 2007 is afgesproken dat het beheerdersteam (Marcel, Johan, Erwin, Hans, Lammert, Remi en ik) min of meer de eigenaars zijn van het forum. Achter de schermen wordt er druk nagedacht over een definitieve constructie.
Gebruikersavatar
Pascal
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 28 okt 2005 7:45
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Bericht door Pascal » vr 17 aug 2007 14:28

Meestal gaat het goed totdat er weer een koppel nieuwe leden bijkomen...
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » vr 17 aug 2007 17:43

En dan sturen we weer een leuk berichtje het forum op met ongeveer dezelfde inhoud ;)
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Bericht door Hajo » vr 17 aug 2007 20:23

Inderdaad! :? Misschien dat we nu eens kunnen afspreken dat dat niet meer nodig is?
Gebruikersavatar
Jurgen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2536
Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
Land: Nederland
Locatie: Erica

Bericht door Jurgen » vr 17 aug 2007 20:41

Dat lukt alleen als je een IQtest waarmee men hoger dan 100 moet scoren instelt voordat ze zich te kunnen registreren. ;)

Edit: even serieus jurgen. Ik denk dat je gewoon sneller en strenger moet ingrijpen bij slechte posts. Een keertje is natuurlijk niet erg maar als het teveel wordt is het ergelijk en ook voor de mede users waardoor er weer een discussie ontstaat. Als ik zie dat iemand in 10 topics op rij zet: mooie dit mooie dat, dan erger ik mij daar ook aan.
Gebruikersavatar
Ziko
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 7358
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
Land: Nederland
Locatie: Terneuzen

Bericht door Ziko » vr 17 aug 2007 22:35

Hajo jij zegt ook altjid mooie aanwinsten tegen iedereen.
Met vriendelijke groet,

Ziko
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » za 18 aug 2007 0:22

Nee, eigenaar ben ik niet meer, dat vindt ik ook een eng woord.

Het domein http://www.miniaturenforum.nl is dan ook op het overleg officiëel overgedragen aan het bestuur in het algemeen.

Sterker nog, eigenlijk zijn Arie Stigter en Erwin Raaben de oprichters van dit forum, dat ik toevallig een Siku forum had en wat ruimte overhad op sikumodels.com was mooi meegenomen, dat hebben we met zijn drieën gebundeld tot dit forum.

Eerlijk gezegd had ik niet echt veel vertrouwen er in dat het ooit iets zou worden. Maar dat was binnen een paar weken wel anders! Zie het resultaat!
Gebruikersavatar
fv-vs
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1523
Lid geworden op: di 15 aug 2006 9:09
Locatie: Drenthe

Bericht door fv-vs » za 18 aug 2007 12:02

Daar heb je je dan toch lelijk in vergist :wink:
Maar des te mooier is het dat het toch zo groots word.
Gebruikersavatar
mart rutten
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1033
Lid geworden op: di 28 feb 2006 21:39
Land: Nederland
Locatie: Rutten, Noordoostpolder, Flevoland

Re: Gebruikers van landbouw miniaturen forum

Bericht door mart rutten » ma 12 nov 2007 21:27

Goede strakke regels! Ik ben het volledig met jullie eens (als 17-jarige) en dit forum is er voor je hobby en voor andermans hobby dus het is voor je plezier en dat wil ik graag hebben en daarom gun ik het anderen ook. Zo'n een geweldig forum moet je netjes houden, en dat kan niet alleen door middel van beheerders (die het overigens super doen) maar ook door de leden die respect moeten tonen voor anderen.
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”