Gedrag en taalgebruik..

Officiële mededelingen van het beheerders team
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tractorjack
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 18 dec 2011 14:38
Land: Duitsland
Locatie: Zeven-Aspe, Nedersaksen, Duitsland

Gedrag en taalgebruik..

Bericht door tractorjack » za 27 jun 2015 10:10

Hallo geacht bestuur, modelbouwers en verzamelaars,

Ik hoop in eerste instantie dat dit topic blijft bestaan en niet direct na plaatsing verdwijnt.
zoals vele weten, woon ik in duitsland en spreek en schrijf drie talen wat voor een doorsnee nederlands staatsburger best wel gewoon is.
Het klinkt misschien een beetje ouderwets wat ik U nu ga vertellen maar het zijn feiten die mij ondertussen zéér storen op forums in nederland en ook in het buitenland.
Héél veel mensen op dit forum als ook op de buitenlandse forums zijn het gedrag van veel jeugdige mensen meer dan zat.
Het taalgebruik, het beledigen, opmerkingen die onder de gordel zijn, misplaatste opmerkingen en vooral de beterweter cultuur neemt grote overhand.
Daarbij moet ik vaststellen dat deze mensen, die zich zo gedragen, niet eens hun eigen moedertaal machtig zijn..... jawel.... ik woon al 30 jaar in het buitenland en ik schrijf ook niet foutloos.
Jonge mensen die fout met een V schrijven en nog nieteens volwassen zijn..... juist die mensen zijn het probleem en het zij zijn het die niet weten wat normen en waarden zijn, ze kunnen niet schrijven en volledige woorden kunnen ze niet lezen.
Het is werkelijk waar om te kotsen hoe je als mens door zulke "mede hobbyisten" op je ziel word getrapt.
Bijvoorbeeld: Als je iets wil verkopen en er staat in de advertentie dat je alleen over een persoonlijk bericht (PB) informatie geeft over de prijs.... dan krijg je geen persoonlijk bericht maar word er gewoon gevraagd via de reactie.
Leuk is bijvoorbeeld op Facebook..... bieden naar waarde word er geschreven.... hoe bedenk je het....dit lokt reacties voor die je niet wil.... maar de jeugdige (die het lezen en schrijven niet machtig is) wind zich op en word beledigend.
Ik heb deze week gebaald als er op Facebook weer een paar zulke koekwouzen bezig waren tegen mij.
Ik heb een zéér zeldzaam Siku model op bij meerdere groepen op Facebook staan.... er zijn er waarschijnlijk niet meer als 5 stuks van.... en dan word er 10-15 Euro geboden en je word belachelijk gemaakt.

Mijn menig is dat, zowel dit forum als ok andere forums sneller en harder moeten doorgrijpen bij mensen die beledigend zijn en die mensen zelfs bedreigen.
Het word tijd dat er weer respect getoond word tegenover de medehobbyisten en de rest van de mensen.
Tevens ben ik van menig dat alles wat véél taalfouten heeft en geplaatst word in dit forum, verwijderd moet worden.
Ik wil geen leraar zijn maar sommige berichten hebben zoveel taalfouten dat het moeilijk is om het te lezen.

Met vriendelijke groeten,

Jacco van den Broek
Robinkemper24
Classic
Classic
Berichten: 68
Lid geworden op: za 21 mar 2015 12:26
Land: Nederland
Locatie: wapenveld

Re: Gedrag en taalgebruik..

Bericht door Robinkemper24 » za 27 jun 2015 13:42

Ik ben het met je eens, Jacco
Laatst gewijzigd door TimToBeat op za 27 jun 2015 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Even de spelling goed gemaakt...
AC/DC en modelbouw giet mooi saamp
Gr Robin Kemper
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Re: Gedrag en taalgebruik..

Bericht door Rieko » za 27 jun 2015 19:58

In principe wordt hier op het forum opgetreden tegen beledigingen en bedreigingen. Dat wordt hier niet geaccepteerd.

Dus Jacco en anderen, als je het idee hebt dat we wat missen, moet je vooral de meldknop gebruiken. Dergelijke berichten worden verwijderd, de posters worden op hun gedrag aangesproken en zo nodig volgen er maatregelen.

Helaas kunnen we dat niet als dit buiten het forum om gebeurt.
Groet, Rieko
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: Gedrag en taalgebruik..

Bericht door Luuk » ma 29 jun 2015 11:17

Deze discussie is zowel intern als op het forum zelf vaak gevoerd. De beschuldigingen over censuur en de zogenaamde 'eigen mening' waren dan soms ook niet mals.

Het beheer kan nu eenmaal ook niet alles volgen en gelijk ingrijpen. Naast het forum is er ook nog een leven :wink: . Zoals Rieko aangeeft: gebruik de meldknop als je ergens over twijfelt. Wat buiten het forum gebruikt (o.a. Facebook), daar gaan wij niet over (en soms maar goed ook :shock: ).

De boodschap is wat dat betreft helder lijkt mij. Wij doen er alles aan om het forum netjes te houden en rekenen daarbij ook op jullie hulp.
met vriendelijke groet, Luuk
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”