Forumdag 2013

Officiële mededelingen van het beheerders team
Gebruikersavatar
mreyder
Collector
Collector
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 13:53
Land: Nederland
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Forumdag 2013

Bericht door mreyder » ma 29 apr 2013 21:48

Ik lees hier, dat het een gezellige dag was: heel mooi!!! Ook, dat er minder mensen waren dan verwacht. Om even voor mezelf te praten: verleden jaar had in andere verplichtingen, maar had mezelf voorgenomen om dit jaar te gaan. Had de dag ervoor vrijgehouden zodra de datum bekend was. Alleen: ik ben bewust niet gegaan, ben ontzettend afgeknapt op de eerdere discussie in "oproepje voor dioramabouwers en verbouwers". Klaarblijkelijk is er verleden jaar een enquete geweest waaruit blijkt, dat er behoefte en interesse was aan een workshop of demonstratie over verbouwen. In die topic werd hierover gesproken en ik kreeg sterk de indruk, dat die discussie (de topic is gesloten, dus ik kon m'n commentaar daar niet meer kwijt) vooral gedomineerd werd door enkele verbouwers die eerst met allerlei redenen aankwamen waarom zoiets niet haalbaar zou zijn, daarna opmerkingen maakten als: hier is een Forumdag niet voor (het doel van een Forumdag wordt m.i. door de Forumbestuur cq organisatoren van de dag gesteld, niet door 2 of 3 forumleden) en uiteindelijk kwam de waarheid boven tafel: " ik wil ook niet alles prijsgeven, waar we zelf veel moeite en tijd ingestopt hebben, om het te vinden". Kijk: ik heb er geen probleem mee als dat je instelling is, maar wees daar dan van het begin af aan eerlijk over en geef dat meteen als reden aan om niet te willen. Misschien was er dan niet zo'n negatieve druk op een demo/workshop komen te liggen. Ikzelf verbouw niets, maar ik had het prima gevonden om wel naar die demo/workshop te kijken. Ik ben in ieder geval dermate afgeknapt op die hele negatieve reacties (terwijl er dus vanuit de bezoekers van de 1e dag aangegeven was dat er heel duidelijk behoefte aan was, laten we niet vergeten dat dat juist de reden was om die oproep te doen!) en in mijn ogen zelfs onsportieve houding, dat ik geen zin had om naar de Forumdag te gaan. Misschien heeft dat ook bij anderen meegespeeld om niet te gaan, misschien ook niet. Vond dat ik de reden van m'n afwezigheid toch kon toelichten.
Gebruikersavatar
Sanderrr
Collector
Collector
Berichten: 579
Lid geworden op: di 15 jun 2010 12:06
Land: Nederland
Locatie: Twente

Re: Forumdag 2013

Bericht door Sanderrr » ma 29 apr 2013 21:59

Heeft denk ik ook wel een klein beetje te maken met de open dag van Schuitemaker, waar ik dus naartoe wou en daarna pas op het forum keek en er zoiets bleek te wezen en jawel, op precies dezelfde dag :(
Met Vriendelijke Groet,
Sander
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Re: Forumdag 2013

Bericht door Rieko » ma 29 apr 2013 22:01

Michel, jammer dat dit de reden is geweest dan je niet bent gekomen. Ik kan op dit moment verder geen reactie op jouw overwegingen geven. Ik had niet verwacht dat door die discussie zoveel stof zou opwaaien, maar bedankt voor je eerlijke uitleg.

Je bent volgend jaar wel welkom!
Groet, Rieko
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Forumdag 2013

Bericht door eicher 3108 » ma 29 apr 2013 23:09

Sorry Michel maar ik vindt dit echt nergens op slaan, ik kan je wel zeggen dat daar ook helemaal geen tijd voor was eigenlijk. Je moet namelijk nogal wat meeslepen op zo'n dag, en had de auto al behoorlijk vol.
Maar wat ik wel zeggen wil is, dat dit een mooie nare nasmaak geeft, eigenlijk vindt ik het natrappen, omdat je toen je ei niet kwijt kon.
Op deze manier heb ik al weinig zin meer in een volgende forumdag, want je geeft ons de schuld er van dat je niet gekomen bent, en ook wilt suggereren dat daarom anderen niet gekomen zijn. Maar ik wil de volgende keer wel wegblijven, misschien is dat beter. En ga ik hier gewoon thuis aan het werk. :evil:

Edit: Ik heb net de boel nog eens nagelezen in het betreffende topic, en je stelt ronduit dat ik of wij niet eerlijk zijn geweest, dat is ZEER grote onzin, en kan mij hier echt kwaad om maken, en ik ben niet zo snel kwaad te krijgen, en kan veel hebben voordat ik ergens op reageer maar dit........!!
Mensen die wat van me willen weten, vragen mij wel, zelfs afgelopen zaterdag nog wel vragen gekregen van mensen van hoe doe je dit of dat, en dan wordt er gewoon door mij antwoord gegeven hoe iets moet. Ook valt niet alles uit te leggen, en sommige dingen moet je gewoon zelf uit vinden, om dat ik het antwoord op dat moment ook niet weet. Ook als mensen hier thuis komen bij mij (en dat zijn er nogal wat), laat ik vaak genoeg dingen zien hoe we iets doen. Maar ik wil zoiets niet op een forumdag doen, door de redenen die door diverse leden en door mij aangedragen zijn in het betreffenede topic. Maar ik heb ook duidelijk gezegd dat er misschien andere leden waren die er wel iets in zagen, maar die hebben zich ook niet gemeld. Ook is het zo dat de dingen die je zou kunnen laten zien op zo'n dag vaak simpele dingen zijn, want complexere zaken is geen beginnen aan. En de simpele dingen weet iedere (ver)bouwer wel, of het is hier in ruime mate op het forum te vinden. Wat ik wel weet dat ik nu een erg slecht gevoel heb, en het me lang niet lekker zit met deze opmerkingen, want eigenlijk geef je ons ronduit de schuld dat jij of andere mensen daarom niet gekomen zijn, het zit me zelfs zo hoog dat ik hier nu nog op reageer. :?
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Forumdag 2013

Bericht door Spiekker; S.J.B. » di 30 apr 2013 1:07

Wellicht had het voor Michel beter geweest, om juist wel heen te gaan. Had hij hier tenminste geen vreemde mening hoeven ventileren, maar (door bouwers in de ogen te kijken) wel precies begrepen, waar het om draaide :?
mvg Sjoerd
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: Forumdag 2013

Bericht door Fendt 936 » di 30 apr 2013 8:41

Tja het is altijd lastig om iedereen het naar de zin te maken, maar om dit op te lossen zouden deze mensen ook gezamelijk een forumdag kunnen organiseren voor 2014. Er zijn al 2 locaties op het oog; Aalt zijn (nog te bouwen) nieuwe schuur en RTH.
Start een topic in de Ideeenbus en ga dan eerst een leuke datum uitzoeken die bijna iedereen past en vervolgens inhoud voor de dag proberen te vinden.

Mvg, Bernard.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Forumdag 2013

Bericht door GP Hoving » di 30 apr 2013 9:51

Ik had een heel verhaal getypt, maar even tot 10 geteld en vervolgen alles maar weg gehaald. Ik kan niet anders zeggen dat ik voor de volle 100% achter Ronnie's mening sta. Achterbaks gedrag dit, sommige mensen zijn, en blijven altijd azijnzeikers!
Gebruikersavatar
Henk63
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 185
Lid geworden op: za 10 okt 2009 18:49
Land: Nederland
Locatie: Almen
Contacteer:

Re: Forumdag 2013

Bericht door Henk63 » di 30 apr 2013 10:50

De laatste zin had je dus ook wel weg kunnen laten Geoffrey.
Ben het wel met Ronnie eens en het is nou eenmaal zo dat de mening van iemand die veel en hoogwaardige produkten/verbouwingen laat zien zwaarder weegt dan die van iemand die dagelijks post dat heb je mooi gemaakt.
We hebben de discussie over dioramabouw hier thuis ook gehad, het is nou eenmaal lastig om op locatie dingen uit te leggen.
Thuis heb je voorbeelden en gereedschap voor handen en gaat het makkelijker.
Wij zijn overigens niet geweest omdat er zaterdags nou eenmaal gevoetbald moet worden, anders waren we zeker gekomen.
Zou nog wel een keer de discussie willen aan zwengelen om van de zaterdag naar de zondag te gaan, ik denk dat dat de opkomst ten goede komt.
Ook al heb je dag ook weer mensen met bezwaren.
groeten, Henk
Rubenvp
Collector
Collector
Berichten: 656
Lid geworden op: di 18 okt 2011 17:13
Land: Nederland

Re: Forumdag 2013

Bericht door Rubenvp » di 30 apr 2013 11:00

Ben ook niet gekomen moest ook voetballen, maar gphoving en eicher 3108 jullie kraken Michel nu wel heel erg af , hij geeft gewoon eerlijk antwoord waarom die niet gekomen is. Jullie kunnen ook een keer rustig reageren.
Gebruikersavatar
Arik
Collector
Collector
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 20:31
Land: Nederland

Re: Forumdag 2013

Bericht door Arik » di 30 apr 2013 11:03

+1
Met vriendelijke groet,

Ari
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Forumdag 2013

Bericht door eicher 3108 » di 30 apr 2013 12:37

Wat is dat toch altijd met dat +1, als ik ergens een hekel aan heb gekregen is het dat wel.

Ruben: Volgens mij reageer ik heel normaal, ik scheld niemand uit, maar ik krijg sterk de indruk dat wij als verbouwers en dan met name Geoff en ik, niet onze mening mogen zeggen. Dit is ons al in meerdere topics opgevallen de laatste jaren. Ik moet alles maar slikken, en dat heb ik al veel te veel gedaan in mijn leven, het wordt tijd dat ik ook eens van me afbijt. En Michel haalt ons ook onderuit, en ik mag me dus niet verweren? Maar ik heb absoluut geen hekel aan hem dat, dat even duidelijk is, we hebben elkaar zelfs al een aantal keer gesproken, daarom had ik dit niet van hem verwacht.
Maar wat zou jij doen als je op deze manier achteraf aangevallen werd, het is gewoon een dolksteek in de rug. Michel had toen ook op dat moment kontakt kunnen opnemen met 1 van de beheerders en organisators, dat heeft hij niet gedaan, ook had hij mij een pb kunnen sturen, met vragen over een betere uitleg misschien.
Ik weet soms ook niet precies hoe je gevoel en de juiste woorden hier op het forum moet omschrijven, zodat het niet verkeerd overkomt.
Maar ik vindt het, het onderuit halen van wat een mooie en gezellige dag was.

Ik had ook een heel ander verhaal kunnen typen, want mijn vriendin heeft gisteravond heel andere woorden moeten aanhoren, nadat ik thuis kwam en dit gelezen had. Wat dat betreft reageert Geoff iets direkter als mij, maar wat hij schrijft waren wel mijn gedachten, daar ben ik eerlijk over.

Henk63: Jij legt precies uit waarom zoiets moeilijk te realiseren valt. :wink:
Gebruikersavatar
edwin
Collector
Collector
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 07 feb 2011 13:46
Land: nl
Locatie: Goes

Re: Forumdag 2013

Bericht door edwin » di 30 apr 2013 13:28

Het tijdsbestek van afgelopen zaterdag,was al aan de korte kant om al iets te laten zien,laat staan dat je dan nog vragen kan beantwoorden,
Ik kan me wel indenken waarom Ronnie nu zo reageert.er zijn zat andere bouwers,verbouwers,maar niet allen hebben gereageerd in die betreffende topic.
Dus ik zou mij hier ook op aangesproken voelen,ik denk juist dat je dan wel moet gaan,en zo kunt vragen waarom dan dit niet mogelijk is,en dan direct op de man af!
Ik zelf had in eerste instantie ook niet veel zin om te gaan(reden laat ik even in het midden) maar ben toch blij dat ik gegaan ben,juist alleen al om die mensen die je hier ziet voorbijkomen te leren kennen.
En Geoff vandaag geen azijn zeikers,maar oranjebitter :wink:
Mvg Edwin de Jonge
Gebruikersavatar
EITE
Collector
Collector
Berichten: 848
Lid geworden op: di 03 nov 2009 9:19
Land: FRYSLAN
Locatie: oare kant A7 skettens

Re: Forumdag 2013

Bericht door EITE » di 30 apr 2013 13:32

Waarom nou elke keer oude koeien uit de sloot halen en elkander zo in de haren vliegen.Er is een idee naar voren gehaald en daar is op gereageerd en niet ontvankelijk bevonden door een paar bouwers en ook door het bestuur, want die zijn er in mee gegaan PUNT.
Iedereen heeft het recht om te reageren maar ben het met ronny en geoffry eens vond de timing niet perfect.Ik vond het persoonlijk een hele mooie middag en hoop dat het blijft bestaan ,een workshop hoefde voor mij persoonlijk niet en heb het ook niet gemist.
Dus laten we ons gezond verstand gebruiken en elkaar respekteren en lees de tekst een keer door voor je hem bevestigd.

Groet EITE
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Re: Forumdag 2013

Bericht door Rieko » di 30 apr 2013 15:09

Ik vind het wel heel erg jammer dat er nu een "smet" op de in mijn ogen geslaagde en gezellige forumdag is gekomen. Er is door verschillende mensen erg hun best gedaan om er een leuke dag van te maken. En dat in de eerste plaats omdat er vanuit de leden daarom verzocht is.

Voor de invulling van de dag zijn verschillende ideeën opgeworpen en besproken. Een aantal daarvan bleek minder goed uitvoerbaar dan is gedacht. Het zij zo.

Of je nu een verzamelaar, verbouwer of dioramabouwer bent, het gaat er om dat we op de forumdag ook eens een keer met elkaar kunnen praten en elkaar in de ogen kunnen kijken. Op die manier willen we bijdragen aan een hechte forumgemeenschap.

Als er zaken anders gedaan moeten worden bij de volgende forumdag, mag iedereen zijn ideeën en/of wensen aandragen. Dan proberen we daar rekening mee te houden. Maar laten we nu niet elkaar allerlei verwijten maken.
Groet, Rieko
Gebruikersavatar
Arik
Collector
Collector
Berichten: 613
Lid geworden op: vr 11 dec 2009 20:31
Land: Nederland

Re: Forumdag 2013

Bericht door Arik » di 30 apr 2013 16:16

Aangezien ik blijkbaar niet door een +1 aan mag geven dat ik het met de vorige spreker eens ben zal ik voor Eicher3108 nog even uitleggen dat ik het helemaal eens ben met wat Rubenvp schrijft.

Ik wil niemand voor het hoofd storen of beledigen en ik geniet telkens weer van de bouwwerken van GP Hoving en Eicher3108 die van bijzondere klasse zijn. Echter dat wil niet zeggen dat er geen kritiek geleverd mag worden op hen.

Ik begrijp goed dat jullie (GP Hoving en eicher3108) het niet eens zijn met wat mreyder schrijft maar hij heeft ook het recht om te reageren. En als jullie vinden dat jullie niets mogen zeggen zou je je misschien eens af kunnen vragen of dat niet komt door de manier waarop je iets zegt.
Wij kunnen niet zien wat je bedoelt wij zien allen maar wat je schrijft.

Ook ik heb de betreffende discussie eens doorgelezen en zie dat er in eerste instantie gezegd wordt "dat het een leuk en goed idee is" en even later dat je daar niet voor komt maar voor de gezelligheid en zo. Dat lijkt me nogal een draai.
Ik begrijp dat jullie dat anders zien of anders bedoeld hebben. Dat kan, maar mag daar alsjeblieft anders over gedacht worden?

Het is vervelend voor de organisatoren dat dit nu zo loopt. Maar van de andere kant ben je er als organisatie ook niet mee gebaat als niemand zegt waarom hij niet geweest is. En dat die discussie dan op het forum gevoerd wordt lijkt me voor een forum logisch.
Met vriendelijke groet,

Ari
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Forumdag 2013

Bericht door eicher 3108 » di 30 apr 2013 16:46

Ari, over dat +1, dat blijkt een internet taal te zijn, wat ik niet wist, maar daar dus vanmiddag achter gekomen ben. :wink: Hier zijn namelijk al de nodige telefoontjes gepleegd over dit voorval.
Er mag zeker kritiek geleverd worden, maar dit viel me gewoon in het verkeerde keelgat, ik zou ook niet weten hoe ik dingen anders omschrijven moet, dat is het hele vervelende van internet, dat je mekaar niet recht in het gezicht spreekt, dan zou het een heel normaal gesprek zijn waarschijnlijk.
Ook heb ik gezegd in het betreffende topic dat als er mensen zijn die zich daar wel voor geroepen voelen, dat zeker moeten doen, maar daar is ook geen enkele reaktie op gekomen, dat zegt ook wel genoeg lijkt mij. Maar je kunt je toch wel voorstellen, dat wij ons erg aangevallen voelen, omdat wij de schuld krijgen, dat hij niet gekomen is. Iedereen mag zijn mening geven, dus wij ook. Maar blijkbaar mag ik mij niet verweren.

Maar ik heb besloten, en Geoff ook, want die zit hier op dit moment naast mij, dat wij ons nergens meer mee bemoeien, en ga dus ook geen bijdrages meer leveren over nieuwe miniaturen, of forum bijeenkomsten, en andere kennis die we hebben. ze mogen het uitzoeken wat mij betreft, en zie dan wel wat er gedaan wordt. Wij zijn er nu wel klaar mee. :|
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Re: Forumdag 2013

Bericht door Rieko » di 30 apr 2013 16:54

Kom op, Ronnie (en meelezende Geoffrey :wink: ). Dat er een afwijkende mening gepost is, hoeft jullie toch niet te weerhouden om jullie bouwsels te showen. Dat zou ik echt een gemis vinden en volgens mij is dat ook niet de bedoeling van Michel....
Groet, Rieko
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: Forumdag 2013

Bericht door Luuk » di 30 apr 2013 17:07

Pffft.... denk ik er net aan, na een ritje van zo'n 140 km op de racefiets, om ook eens een reactie moet gaan geven op hoe gezellig ik het vond, moet ik hier eerst een hele discussie gaan lezen die nergens over gaat (ow wacht even: dat is mijn persoonlijke mening). Ik vind het heel bijzonder dat 1 persoon dit voor elkaar krijgt door een vrij eenvoudige reactie te plaatsen. Verolgens rolt iedereen over elkaar heen.... Als je het van een afstandje bekijkt is het eigenlijk best grappig wat hier gebeurt. Jammer dat er nooit winnaars uit komen. Volgens mij wordt het weer tijd voor wat meer zon en wat hogere temperaturen, zodat we weer allemaal wat meer positieve energie krijgen..... Ik ben er in ieder geval aan toe!

Ik zou bijna vergeten te vermelden dat ik een leuke dag heb gehad. Ik heb weer lekker bij kunnen praten, de miniaturen van Ronnie mee kunnen nemen die ik besteld had en ook nog weer voor iedereen (die er zin in had) heb kunnen bakken. Dit jaar was ik echter van mijn taak ontheven om hamburgers te bakken en heb ik het bij de uien gelaten. Al met al weer lekker smullen! Wat ook lekker smullen was, was de 'after party' bij Aalt. Lekker Chinees eten onder het genot van veel 'gezever' =D> .
Ook de meegebrachte modellen van Johan trokken veel bekijks en dwongen respect af. Hij had namelijk een aantal zeer mooi compleet eigenbouw haakarm carriers van Kurstjens bij zich. Alles werkt en is exact op maat gemaakt. Op de fotos die in dit topic staan, staan deze carriers wel op. Hij heeft flink moeten vertellen hoe hij het een en ander had aangepakt en hoe hij het gedaan heeft (Ow jee.... zou dat dan toch op een workshop hebben geleken :lol: ? ).
De rondleiding bij RTH vond ik ook zeker leuk. Onze gastheer wist goed te vertellen en bracht ons het wel en wee van dit bedrijf bij. Mooi centraal gelegen en voor iedereen goed bereikbaar. Ik ben er de volgende keer weer bij!
met vriendelijke groet, Luuk
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Re: Forumdag 2013

Bericht door Hans » di 30 apr 2013 17:34

Het enige wat ik over bovenstaande discussie kwijt wil is dat ik de beslissing heb genomen om de workshops niet door te laten gaan.
Het leek mij al lastig om dit tijdens de forumdag te gaan doen, daarom heb ik destijds het betr. topic geopend.
Vorig jaar is een enquete gehouden, maar achteraf zijn de vragen te algemeen geweest. Men kon aangeven of men een workshop leuk vond. Verder niet over wat men precies wilde, dus er bleven veel open einden. Daarom besloot ik om dat topic te openen, zodat ik (hopelijk) meer houvast aan dit project kreeg. Er werden een aantal, in mijn ogen, terechte vragen gesteld waarop ik geen antwoord kon geven.
Omdat de forumdag in eerste instantie is bedoeld om elkaar te ontmoeten en beter te leren kennen, heb ik het daarbij gelaten en de workshops gecanceld. Een ieder mag daar zijn mening over hebben, die beslissing heb ik genomen omdat ik de invulling niet helder kon krijgen.

Ik kijk nog steeds terug op een zeer geslaagde en gezellige forumdag, waar ik te weinig moeite /tijd heb genomen om met verschillende mensen te praten.
ook de "after party" was zeer geslaagd.
Vriendelijke groet,
Hans
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Forumdag 2013

Bericht door E-JvdVoort » di 30 apr 2013 17:50

Allereerst zou het natuurlijk bijzonder jammer zijn als Ronnie en Geoffrey hier niets meer laten zien, smijns inziens hebben jullie een waardevolle expertise mbt tot modelbouw.

Ook snap ik jullie reactie heel goed, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen die,in dit geval Ronnie, niet persoonlijk kennen zijn reactie ook niet weten te plaatsen in het licht van de persoon, en daar dus ook navenant op reageren. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik vind dat Ronnie een perfecte reactie heeft gegeven, maar ik meen wel te weten hoe hij het bedoeld en daardoor kan ik me de reactie levendig voorstellen.

Degene die nu Ronnie en Geoff "aanvallen" op het feit dat zij mreyder een kritische noot geven, als je zelf bouwd cq verbouwd, dan weet je hoe gigantisch veel tijd er in voorbereiding en materiaal gaat zitten, je kunt niet zomaar een snijmatje en mesje pakken en uit gaan leggen. Daarnaast bestaat het voor een zeer groot deel uit ervaring en dat valt lang niet altijd uit te leggen, dat moe je zelf op een bepaald niveau hebben voordat je het kunt begrijpen. en dat dan iemand die van zichzelf al zegt niet te verbouwen deze reactie plaatst...hmmm, dan kan ik me goed voorstellen dat dat verkeerd valt.

Ik ben zelf bij verschillende workshops in mijn tankjestijd geweest, en je steekt enkel wat op van een paar uur echt aandachtig bezig zijn in een groep van max 10 a 15 man, dus of dit idd op een forumdag een goed idee valt smijns inziens wat te betwijfelen.

just my 2 cents E-J
Gebruikersavatar
edwin
Collector
Collector
Berichten: 727
Lid geworden op: ma 07 feb 2011 13:46
Land: nl
Locatie: Goes

Re: Forumdag 2013

Bericht door edwin » di 30 apr 2013 18:27

Ik had deze reactie van Ronnie al aan zien komen,gezien ik hier al uitvoerig op de achtergrond hier over gesproken heb met Ronnie,dit is niet alleen deze kwestie,maar de gene die de spreekwoordelijk druppel.
Ik betreur dit zeer dat hier nu niet is ingegrepen,terwijl er om veel mindere dingen wel word ingegrepen,Je jaagt nu gewoon 2 goede bouwers/verbouwers weg,door dat hier iemand vind dat deze 2 hun bijdrage niet aan een workshop zagen zitten en daar nu voor moeten bloeden.
knap gedaan =D>
Mvg Edwin de Jonge
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Forumdag 2013

Bericht door eicher 3108 » di 30 apr 2013 18:57

Even voor de duidelijkheid: we gaan niet weg, we zullen ons niet meer bemoeien met zulk soort dingen als invulling van een forumdag, nieuwe miniaturen etc. We zijn al diverse keren op de pot gekomen, en meestal door reakties van dezelfde mensen, die een heel andere mening hebben(en dat mag ook), maar om eindeloze discussies te voorkomen, stoppen wij daarmee, het lijdt alleen maar tot haat en nijd, en ik heb wel wat anders te doen.

Vanaf nu zal ik alleen maar mijn (ver)bouwsels laten zien, daar heb ik tenminste ook plezier in.
Dit is ook mijn laatste reaktie op deze kwestie, er is al genoeg gezegd, en het gaat vaak van kwaad tot erger. Dan kan ik nu eindelijk verder met de Winner F130 van Ros, en ik kan je zeggen dat het een plaatje wordt, er is behoorlijk wat veranderd, en als het meezit vanavond nog wel te zien hier op het forum.

Luuk: ik kijk nog steeds terug op een geslaagde forumdag, met veel ge-ouwehoer en plezier, de hamburgers smaakten weer goed, en ook de Chinees na tijd was prima. :wink:
Gebruikersavatar
SikuFarmerSerie
Classic Plus
Classic Plus
Berichten: 111
Lid geworden op: zo 07 okt 2012 20:32
Land: Nederland
Locatie: Huisje met pannetjes er op

Re: Forumdag 2013

Bericht door SikuFarmerSerie » di 30 apr 2013 18:59

Man oh man oh man. Geen wonder dat de activiteit op het Forum achter uitgaat. Vraag me dan ook af : waarheen leid deze weg op het Forum. Ik bedoel als je iets plaatst kun je kritiek verwachten. Maar denk dat je er rekening mee zou kunnen gaan houden dat er een brede leeftijds , doel groep op het Forum actief is. En door deze brede leeftijds , doel groep. Ben je eigenlijks min of meer geacht om rekening te houden met hoe en wat je plaatst. Ben wel van mening dat de activiteit op het Forum aardig terug loopt. Helemaal met deze acties. Kortom we hebben er allemaal schuld aan denk ik. En we hoeven ook niet naar elkaar gaan lopen wijzen lijkt me. Tevens is het lont-je bij de ene langer als de andere voor dat ie af zal gaan. Maar vind de manier waarop men op het Forum met elkaar omgaat omtrent het reageren op. Ook wel anders kan. Kortom om zal dit niet de enige ergernis zijn die hier op het Forum waar je als Forumgebruiker aan open gesteld wordt. Hoe sommige mensen soms regaren op. Komt voor sommige beangstigend over. Natuurlijk is dat ook weer afhankelijk van hoe men het leest. Per slot van rekening drukken we ons niet allemaal het zelfde uit. Omtrent denkwijze en het verwoorden er van. Daarnaast valt het ook erg op dat het de laatste tijd om de zelfde groep , categorie mensen gaat die aan het woord is. Niet dat dat erg zal zijn of is. Maar je zit wel met meerdere mensen op dit Forum. En wordt in gevallen soms geen rekening mee gehouden. Zo als men soms in de reacties laat zien. Denk dat het langzaam aan tijd wordt voor een Topic ergernissen op het Forum aangemaakt mag gaan worden. Misschien dat er daar wat duidelijkheid uit komt van waar het knel punt zou kunnen zitten. Vind het jammer dat het zo gaat. Zelf plaats ik al niet veel meer op het Forum vanwege hoe men met elkaar om gaat. Daarnaast hoe men op elkaar reageert. Tevens is het voor zover ik weet een Miniaturenforum omtrent Landbouwminiaturen. Kan niet zeggen dat het daar de laatste tijd nog veel omgaat. Komen steeds meer topics bij die niets met Landbouwminiaturen van doen hebben. Het zij er iets aan toe voegen. Begint in bepaalde topics meer op een real life Topic te lijken. Dit is hoe ik er op dit moment tegen aan kijk betreft Het Forum. Gelukkig denkeN we er allemaal verschillend over. Tenminste daar ga ik van uit. Tevens wacht ik de kritiek die op dit stukje zal gaan komen even af. En laat ik me deze rustig passeren.
Laatst gewijzigd door SikuFarmerSerie op di 30 apr 2013 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vr.gr. De Siku Farmer Serie 1:32 Verzamelaar.
Gebruikersavatar
Kirovet
Collector
Collector
Berichten: 675
Lid geworden op: wo 17 mar 2010 22:47
Land: Nederland
Locatie: IJhorst
Contacteer:

Re: Forumdag 2013

Bericht door Kirovet » di 30 apr 2013 21:29

Al met al het was een geslaagde dag.
Jammer dat mensen zo reageren, en oordelen omdat ze niet op de forumdag geweest zijn.
Als er op het gebied van modelbouw vragen zijn, waar kun je de vraag dan niet beter neerleggen, dan bij Ronnie.
Wij doen dan alle moeite om er een gezellige dag van te maken, diorama uitstellen enzv.
Ik houd er mee op, als ik aan het typen ben, dan........ :twisted:
Groeten Gerdjan alias Kirovet
Gebruikersavatar
mjn1971
Collector
Collector
Berichten: 574
Lid geworden op: za 11 feb 2012 20:32
Land: nederland

Re: Forumdag 2013

Bericht door mjn1971 » di 30 apr 2013 22:22

Ben hier niet blij mee....
2 bouwers en verbouwers waar ik van het begin af aan toch wel enorm veel van gezien heb, waar ik gewoon enorm tegenop kijk......
Allebei al heel veel jaren actief op het forum, actief met het forum, actief voor het forum...
1 bouwer die mij al eens heeft geholpen met wat dingetjes voor m,n bouwprojecten, mij wat raad heeft gegeven en geholpen heeft met bestellen van stickers.
Dank daar nogmaals voor Ronnie..
Maar ook 1 bouwer waar ik wat kritiek op heb geuit over de wijze van antwoorden geven....Geoffrey....
Hier zit nu 1 bouwer die denkt dat die dat beter niet had kunnen doen....
Het zit me al vanaf het begin niet lekker door dit gezegd te hebben..
Was meer in een opwelling dat ik dit schreef, dacht er niet helemaal bij na, dat zijn bericht niet zo was bedoeld..
Meer was het bedoeld om te helpen, heb het al diverse keren teruggelezen, en dat is dus ook gewoonweg zo.
In het topic van de MXM 190 daar al uitgebreid bij stil gestaan, dus ga daar nu niet verder over uitwijden.
Oftewel, ik heb daarin dus een domme fout gemaakt, is niet goed, 2 bouwers die met hart en ziel ergens voor gaan, en zeker Ronnie die toch altijd wel heel goed uitleg geeft hoe hij iets maakt en hoe hij dat heeft gedaan.
Zou toch eeuwig zonde zijn om 2 personen op deze manier te moeten verliezen...
Was zelf helaas niet in staat om te komen op de forumdag, nog steeds vind ik dat erg jammer, maar de tijd van het jaar liet dat gewoonweg niet toe.
Maar ik begrijp nu wel degelijk , dat er door een voorval als dit, bouwers gaan afhaken.
Bouwers die hun vrije tijd in allerlei evenementen steken, die vragen beantwoorden, die dat met heel veel plezier doen...
We moeten daar zuinig op wezen, goed kijken hoe diegenen dat allemaal bouwen, goed lezen in bouwverslagen en zo nodig vragen stellen van hoe dit of dit gemaakt is...
En wat betreft het laten zien hoe iemand iets bouwt op de forumdag, dat gaat eigenlijk niet lukken...
Ikzelf heb een plastic kratje van de Action met wat gereedschap en dingetjes die gebruikt worden, maar ken me zo goed voorstellen dat menigeen daar misschien wel 20 kratjes van vol hebben, en dan de rest nog....
Mag je wel een beste wagen hebben om dat er allemaal in te krijgen.
En dan nog is het natuurlijk allemaal liefdewerk, oud papier..
Nou, ik heb mijn betoog ook weer gehouden, en dat met 2 vingers, en 2 uur later.....
Moraal van het verhaal is dus, we moeten zuinig wezen op alle bouwers op het forum, het zijn de leermeesters voor de jeugd en voor de beginnende wat oudere bouwers, waar ik mezelf dus maar een beetje onder zet....
Ronnie en Geofrey, blijf asjeblieft wel actief met de modellen posten, mij maken jullie er in ieder geval erg blij mee, net als een ieder ander die wat post, lees het elke avond aandachtig door, en sta steeds weer versteld.
En nu ben ik echt klaar....

Mvg.Marc Nederstigt
Gebruikersavatar
E-JvdVoort
Moderator
Moderator
Berichten: 849
Lid geworden op: zo 25 sep 2011 11:38
Land: Nederland
Locatie: Oldebroek

Re: Forumdag 2013

Bericht door E-JvdVoort » di 30 apr 2013 22:39

Rustig Gerdjan, denk aan je bloeddruk :wink:





kan me je frustratie levendig voorstellen
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: Forumdag 2013

Bericht door Luuk » wo 01 mei 2013 8:39

Ik heb het topic van de oproep ook nog maar eens doorgelopen.
Feit is dat dit in de enquete van vorig jaar naar voren is gekomen dat dit wel leuk zou zijn.
Feit is dat het bestuur (en Hans als organisator) er zich ook moeilijk een beeld van kon vormen hoe hier vorm aan te geven.
Feit is dat er gereageerd is door een aantal bouwers (gelukkig meer dan 2), maar er zich NIEMAND aangemeld heeft.
Feit is dat er een heel aantal redenen en argumenten zijn aangegeven waarom dit erg moeilijk te realiseren is.
Feit is ook dat de forumdag vooral een gezellig samenzijn moet zijn waarbij je de gezichten bij de namen krijgt.
Conclusie van het bestuur (en Hans) was dat we de invulling op deze manier niet gaan doen. Dat is niet ingegeven door 2 bouwers, maar doordat er niemand zich aangemeld heeft en wij door de steekhoudende argumenten overtuigd zijn dat we dit nu niet konden realiseren.
Feit is dat een workshop (achteraf gezien) ook moeilijk was geweest, omdat er gewoonweg weinig tijd voor was. We hebben van een vrij uitgebreid verhaal en rondleiding bij RTH kunnen genieten en volgens mij was dit een hele mooie invulling van de dag. Na de rondleiding waren de hamburgers gaar, dus wat wil je nog meer. Iedereen gezellig op de bankjes keuvelen over de mooie hobby die we delen !

En Michel: als je jouw ongenoegen wilt uiten mag je dat doen door (vooraf) een pb te sturen, te mailen, of er op dat moment op te reageren. Door dit nu zo achteraf te stellen, vind ik eerlijk gezegd niet netjes. Er zijn ook voor jou genoeg communicatiemiddelen om dit vooraf te doen. Voor mijn part had je een nieuw topic geopend! In een persoonlijk gesprek had je een en ander uitgelegd kunnen worden. Ook vind ik het erg jammer dat jij je een mening vormt van teksten, terwijl ik er duidelijk uit kan lezen dat je eigenlijk niet weet hoe zo'n dag er uit ziet en blijkbaar ook niet (wilt) begrijpen hoe het bestuur tot een dergelijke beslissing komt.

Ik ga er van uit dat ik hiermee een en ander heb verduidelijkt. Iedereen mag zijn ongenoegen of mening ventileren, maar doe dat dan aub wel op de juiste wijze.
Ik ben met deze discussie absoluut niet blij, omdat er nu een smet op deze dag komt, terwijl dat totaal nergens voor nodig was. Ingrijpen, zoals Edwin voorsteld, willen wij ook niet, omdat dit soort discussies best mag. Ik ben er in ieder geval niet blij mee!

Wellicht gaat Michel ons volgend jaar iets vertellen over zijn manier van verzamelen en hoe hij alles weet bij te houden en registreerd, want ja, verzamelen doen we allemaal :lol: .

En nu stop ik met deze discussie.
met vriendelijke groet, Luuk
Gebruikersavatar
mreyder
Collector
Collector
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 13:53
Land: Nederland
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Forumdag 2013

Bericht door mreyder » wo 01 mei 2013 20:22

Ten eerste: ik heb zeker m'n tekst gelezen voordat ik het poste. En had ook wel verwacht dat er een redelijk aantal leden over me heen zou gaan vallen. Geen probleem, ik heb een dikke huid (en buik, maar dat even ter zijde). En Luuk: aanleiding van m'n betoog is de opmerkingen over het lage aantal bezoekers. Ik heb me in de oorspronkelijke topic in eerste instantie op m'n digitale tong gebeten omdat ik zeker verwacht had dat sommigen m'n opmerkingen niet leuk zouden vinden. Maar nu werd toch weer gesproken over het lage bezoekersaantal. Vond en vind nog steeds, dat ook ik recht heb om m'n mening te ventileren: is op een nette, niet beledigende manier gebeurd. Sommigen hier laten zich veel scherper, soms zelfs aanvallend of beledigend uit, daarover hoor ik dan weer weinig. Maar dat hoort ook wel weer bij een forum. Je zegt, dat ik klaarblijkelijk niet wil begrijpen hoe het bestuur tot een dergelijke beslissing komt. Tja, waar vind ik daar dan uitleg over? Niet in de oorspronkelijke topic, waar Hans uiteindelijk zegt: "Wat mij betreft mag hier een slotje, ik kies voor een andere insteek. Mede nav een aantal, in mijn ogen terechte, opmerkingen in dit topic". Kiezen voor een andere insteek doet op z'n minst vermoeden dat er een andere insteek gekozen wordt mbt de oorspronkelijke uitkomst van de enquete, nl uitleg over verbouw/zelfbouw en niet dat de wens die het jaar ervoor door een aantal bezoekers is geuit naast zich neer gelegd wordt.

Iets schrijven op een forum kan betekenen, dat je daar kritiek op kunt krijgen: is logisch. Derhalve heb ik ook geen probleem met de opmerkingen over m'n betoog, het hoort bij het posten.
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Forumdag 2013

Bericht door GP Hoving » wo 01 mei 2013 20:29

Michel, met alle respect, je praat wel, maar je zegt niks ! Eerst krijgen Ronnie en ik een veeg uit de pan ( of in ronnies woorden, een trap na ) vervolgens reageren wij en nu wil je het er niet meer over hebben ?

De conclusie van Hans is duidelijk leesbaar in het topic:

"Wat mij betreft mag hier een slotje, ik kies voor een andere insteek.
Mede nav een aantal, in mijn ogen terechte, opmerkingen in dit topic"

Zie laatste post: http://www.miniaturenforum.nl/viewtopic ... 56&t=21981" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Re: Forumdag 2013

Bericht door Rieko » wo 01 mei 2013 21:26

Ik denk dat het een goed moment is om deze discussie af te ronden. Ik denk dat alles wel gezegd is en dat we moeten respecteren dat er verschillende meningen zijn.

Ik heb nog steeds zin in een forumdag in 2014. En als iemand zin heeft om dat te regelen, hoor ik dat graag.
Groet, Rieko
Gebruikersavatar
Internationaal 844
Collector
Collector
Berichten: 343
Lid geworden op: vr 24 jul 2009 14:25
Land: nederland

Re: Forumdag 2013

Bericht door Internationaal 844 » do 02 mei 2013 9:28

hoi,

ik vond het een geweldige dag om mijn diorama te laten zien. en vond het een gezellige dag.
vind het jammer om nu z'n discussie te zien van z'n mensen die niet eens zijn gekomen om te kijken.

op de dag in 2014 ben ik er weer zeker bij.

want die hamburger was super lekker!!!!!!
groetjes,

Bob Jeurissen
Gebruikersavatar
mreyder
Collector
Collector
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 13:53
Land: Nederland
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Forumdag 2013

Bericht door mreyder » vr 03 mei 2013 8:52

GP Hoving schreef:Michel, met alle respect, je praat wel, maar je zegt niks ! Eerst krijgen Ronnie en ik een veeg uit de pan ( of in ronnies woorden, een trap na ) vervolgens reageren wij en nu wil je het er niet meer over hebben ?

De conclusie van Hans is duidelijk leesbaar in het topic:

"Wat mij betreft mag hier een slotje, ik kies voor een andere insteek.
Mede nav een aantal, in mijn ogen terechte, opmerkingen in dit topic"

Zie laatste post: http://www.miniaturenforum.nl/viewtopic ... 56&t=21981" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb nergens gezegd dat ik het er niet meer over wil hebben! Ik lees dat nergens in wat ik gezegd heb, helemaal niet. Wil het er best over hebben zelfs. Ik heb er echter weinig nieuws meer aan toe te voegen en wil niet in herhaling vervallen. Heb deze hele topic nog eens opnieuw gelezen, ik ben niet de enige die de oorspronkelijke discussie en jullie reacties daarin op een bepaalde manier opvat/interpreteert, gezien de post van Arik. Ik zou niet weten welke nieuwe argumenten ik hier zou moeten schrijven. Wil alle vragen van jou/Ronnie of anderen beantwoorden die je hierover en over mijn reactie hebt. Stel ze maar, dan reageer ik daarop. Zolang we allemaal op een nette manier communiceren is dit forum daarvoor juist de bedoeling.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Forumdag 2013

Bericht door CornelisJ90 » ma 06 mei 2013 22:15

Weet je wat mij nou leuk lijkt, is dat degenen die nou zo lekker lopen te zeiken over de forumdag zelf volgend jaar hun nek uitsteken en wat gaan organiseren. Want er zijn altijd weer mensen die het allemaal anders en beter hadden gedaan, maar zelf te beroerd zijn om een poot uit te steken.

Ik zou zeggen succes er mee..!

Ik vind het nog steeds jammer dat ik er niet bij kon zijn maar hoop volgend jaar ook weer acte de présence te geven :wink:
Gebruikersavatar
guldner/hela
Collector
Collector
Berichten: 870
Lid geworden op: za 30 dec 2006 21:34
Land: nederland
Locatie: Alphen

Re: Forumdag 2013

Bericht door guldner/hela » di 07 mei 2013 19:27

Het is jammer dat zo gaat [-X maar volgend jaar wil ik er weer bij zijn .
Ik vond het toch fijn zoveel bekende weer gezien te hebben. Voor herhaling vatbaar.
Een puntje : ik vond het toch jammer dat veel mensen gèèn gebruik van de naamstickers hebben gemaakt.
mvg frank alias guldner/hela
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: Forumdag 2013

Bericht door Fendt 936 » di 07 mei 2013 20:39

En dan waren er maar een stuk of 50 mensen aanwezig, volgende keer maar even een bordje bij de ingang neerzetten " verplichte naamstickers" :lol: .

Mvg, Bernard.
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”