Nieuwe opzet voor PR activiteiten

Officiële mededelingen van het beheerders team
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Nieuwe opzet voor PR activiteiten

Bericht door Hajo » di 09 okt 2012 15:58

Begin dit jaar heeft het bestuur besloten dat de huidige PR commissie niet de kwaliteit kon verzorgen die door het bestuur wordt verlangd. Er was geen duidelijke taakverdeling en niemand van de PR commissie was echt verantwoordelijk voor het uitvoeren van de taken, het was allemaal iets te vrijblijvend.
Vandaar dat tijdens een PR vergadering in maart het bestuur heeft meegedeeld aan de toenmalige leden Hajo, Marten, Tom M, Peter Janssen en Sjoerd Spiekker dat de commissie in zijn huidige vorm werd opgeheven. Dit leidde natuurlijk tot een boel vragen, waar Hajo, als bestuurslid, zo goed mogelijk antwoord op heeft gegeven.

Inmiddels heeft het bestuur bedacht hoe de PR in de toekomst moet worden vormgegeven. Eerst werd er nog gedacht aan een opzet per regio, waar Hajo dan de beurzen in het zuiden, Marten het noorden en een 3e persoon het midden van het land voor zijn rekening zou nemen. Alle andere activeiten zouden dan met deze 3 personen worden opgezet. Uiteindelijk is dit idee toch niet uitvoerbaar gebleken, en wordt de opzet als volgt :

Hajo wordt vanuit het bestuur eindverantwoordelijk voor alle taken die de PR uitvoert. Denk hierbij aan de voorbereiding van beurzen, het opzetten van de Builders Challenge, de Forumdag en het organiseren van bijvoorbeeld fotowedstrijden. Besloten is om Marten ter ondersteuning van Hajo ook volledig te betrekken in de PR. Marten heeft zichzelf altijd met veel inzet betrokken getoond bij allerlei PR activiteiten. Zo heeft hij bijvoorbeeld de organisatie van de eerste forumdag voor zijn rekening genomen. Voor elke activiteit wordt ter ondersteuning een projectteam samengesteld van enkele forumleden. Deze zullen samen met Hajo en/of Marten de activiteit gaan voorbereiden. Het kan dus zijn dan voor een BC de leverancier van het bouwkitje wordt toegevoegd aan het projectteam, samen met iemand die de financieen gaat beheren en een forumlid dat algemene ondersteuning zal bieden. Voor een fotowedstrijd kan je denken aan toevoeging van iemand die met een scherp oog onafhankelijk de ingezonden foto's gaat beoordelen. De samenstelling van elk team kan dus verschillend zijn.

Het idee hierachter is dat Hajo vanuit het bestuur de eindverantwoordelijkheid krijgt en ervoor moet zorgen dat de activiteit het gewenste niveau krijgt. Marten zal waar nodig zitting nemen in het projectteam en verder wordt het team dus aangevuld met andere leden. Deze leden kunnen per onderdeel benaderd worden of er wordt een algemene oproep op het forum gedaan, waarna men zichzelf aan kan melden. Doelstelling is om iedere keer de meest optimale samenstelling van een projectteam te krijgen, zodat de activiteit de meeste kans van slagen heeft en tot een succes leidt! De eerste teams zijn achter de schermen al aan de slag.

Tot zover over de samenstelling van de PR "nieuwe stijl". Uiteraard zijn wij altijd op zoek naar forumleden die zich willen inzetten om het LMF naar de buitenwereld toe te presenteren, denk jij dat je hieraan een bijdrage kan leveren, bijvoorbeeld door je op te geven als standbemanning, laat het dan even weten bij Hajo!

Namens het bestuur van het LMF,

Hajo
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”