Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Officiële mededelingen van het beheerders team
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door Luuk » ma 16 jan 2012 9:44

De laatste tijd merken wij als beheerders een (forse) toename van het overtreden van de forumregels. Ook ontvangen wij vele signalen van leden die zich ergeren aan het postgedrag van (nieuwe) leden. Dit heeft er inmiddels toe geleid dat er een aantal (nieuwe) leden een afkoelperiode (lees: ban) hebben gekregen van 1 maand.

Laat dit meteen een signaal zijn naar de rest van de (nieuwe) leden. Onleesbare teksten, nutteloze post, onnodig omhooghalen van topics, onnodig citeren van een direct er bovenstaand bericht en overige overtredingen van de forumregels wordt meteen bestraft met een waarschuwing. Ook betweterig gedrag wordt niet gewaardeerd. Post iets als je iets nuttigs bij te dragen hebt!!

Helaas zijn wij wel genoodzaakt om deze maatregel te treffen. De teugels zullen voorlopig in ieder geval wat strakker aangetrokken worden! Laten we er met zijn allen voor zorgen dat het forum een leuk, gezellig, maar ook vooral een leesbaar geheel blijft.

Wij steken hier als vrijwilligers achter de schermen vele vrije tijds uurtjes in. Dat doen we graag, laten we daar duidelijk in zijn! Momenteel is het echter zo dat wij hier gemiddeld meer dan uur per dag bezig zijn met frustraties om berichten te corrigeren, mensen te wijzen op regels, etc etc. Wij willen dit zo niet langer, omdat wij ook wel leukere zaken hebben om te doen. Zo zijn er ook dit jaar weer door ons diverse acties in gang gezet waar wij liever onze energie volledig in willen steken. Dat is namelijk ook voor de leden veel leuker..... :wink: .

Kort samengevat: Lees de forumregels nog eens door en hou je er dan aan. Doe je dit niet, dan heeft dat consequenties :twisted: !
met vriendelijke groet, Luuk
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door Atte H » ma 16 jan 2012 14:49

Bij "Ook betweterig gedrag wordt niet gewaardeerd." moest ik toch even lachen, maar ik begrijp wel wat jullie bedoelen :wink: Maar goed bezig jongens! Alleen hoop ik wel dat er niet te veel off-topic censuur komt :wink:
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door Luuk » ma 16 jan 2012 15:23

Dat soort censuur is zeker niet de bedoeling Atte. Gezelligheid mag gerust. Sterker nog, daar ben ik ook groot voorstander van. Gelukkig hebben we daar ook nog eventueel speciale topics voor :wink: .

Ik hoop dat de mensen die het aangaat het ook begrijpen! Dat vind ik zeker zo belangrijk.
met vriendelijke groet, Luuk
Kasper10
Collector
Collector
Berichten: 823
Lid geworden op: di 28 apr 2009 11:08
Land: nederland
Locatie: --

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door Kasper10 » ma 16 jan 2012 15:35

Dit vind ik super =D> =D> De laatste tijd werd het inderdaad steeds erger, maar wellicht komt er nu verandering in!
Met Vriendelijke Groet,
Kasper
Siete
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 13:04
Land: Nederland
Locatie: Oenkerk (Friesland)

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door Siete » ma 16 jan 2012 16:08

Hoop dat het signaal dat hiermee afgegeven wordt al voldoende is, maar sta ook 100% achter deze keuze!!
Het is jammer dat het nodig is, maar denk dat het bestuur/beheer hiermee een goeie stap zet!!

Mvg,

Siete
Don't worry be happy..
mariocoremans

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door mariocoremans » ma 16 jan 2012 19:22

kijk alsjeblieft wel uit dat het niet te streng word, nogal een slechte herrinnering aan de laatste verscherping van het beheer.
dat bedoel ik niet in de vorm van een ban o.i.d. maar meer een ander sfeertje wat er hangt, ik denk dat atte me wel begrijpt.
niet negatief bedoeld, maar ik wil jullie ervoor behoeden dat er weer (serieuze) lezers en posters weglopen. :wink:
moet wel eerlijk toegeven dat ik het knap vind dat jullie er de tijd voor vinden en nemen, ik doe het niet na =D>
mvg,
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door GP Hoving » ma 16 jan 2012 19:38

Dit kan inderdaad 2 kanten op gaan... maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt !

Kijk maar op het bouwmachineforum, daar is een erg streng beheer, maar dan ook een erg hoog niveau op het forum. Enkel serieuze leden, die zich aan de regels kunnen houden, hierdoor heb je ook geen last van de kinderen met hun wijze gepraat en denken dat ze alles zijn en kunnen, want wordt gewoon bij de kiem gesmoord.

Vind wel dat het beheer eens wat strengen mag gaan kijken naar de foto kwaliteit van geposte foto's ! want dit is soms ook een grote ergernis
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door Luuk » ma 16 jan 2012 19:44

Mario, bij sommige zie je iets meer door de vingers als bij anderen. En als je zelf nog de zinnen met een hoofdletter begint is het helemaal goed :mrgreen: .

En dat het goedkomt Geoffrey, daar ben ik ook van overtuigd. Kost wat moeite, maar ja. Wat betreft de fotokwaliteit, tja.... ik weet het. Maar ja, wat kun je daar aan doen? Weggooien is soms ook erg rigoreus. Dat wil niet zeggen dat het onze aandacht heeft.
met vriendelijke groet, Luuk
Kasper10
Collector
Collector
Berichten: 823
Lid geworden op: di 28 apr 2009 11:08
Land: nederland
Locatie: --

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door Kasper10 » ma 16 jan 2012 19:50

mariocoremans schreef:kijk alsjeblieft wel uit dat het niet te streng word, nogal een slechte herrinnering aan de laatste verscherping van het beheer.
dat bedoel ik niet in de vorm van een ban o.i.d. maar meer een ander sfeertje wat er hangt, ik denk dat atte me wel begrijpt.
niet negatief bedoeld, maar ik wil jullie ervoor behoeden dat er weer (serieuze) lezers en posters weglopen.....
Nou ik kan me ook voorstellen dat er serieuze posters/lezers juist weglopen als er meer gepost wordt met msn taal, onbegrijpelijke taal/ betweterigheid en als het kicken nog meer toeneemt :wink: (Daarvoor zijn er wel andere fora met een niet nader te noemen naam :wink: )
Met Vriendelijke Groet,
Kasper
Gebruikersavatar
GP Hoving
Super collector
Super collector
Berichten: 3828
Lid geworden op: zo 30 dec 2007 15:46
Land: Nederland
Locatie: Hague, Canada

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door GP Hoving » ma 16 jan 2012 19:56

Luuk schreef:Mario, bij sommige zie je iets meer door de vingers als bij anderen. En als je zelf nog de zinnen met een hoofdletter begint is het helemaal goed :mrgreen: .

En dat het goedkomt Geoffrey, daar ben ik ook van overtuigd. Kost wat moeite, maar ja. Wat betreft de fotokwaliteit, tja.... ik weet het. Maar ja, wat kun je daar aan doen? Weggooien is soms ook erg rigoreus. Dat wil niet zeggen dat het onze aandacht heeft.
Dat zeg je nou wel, maar zo gaat het op andere forums wel... Foto kwaliteit voldoet niet = foto verwijderen, wordt daardoor het topic niet meer logisch of onbegrijpbaar= topic verwijderen. maarja. zover moet je maar net durven gaan, want hiermee zou je wat ergernis kunnen opwekken bij leden.

mijn filosofie m.b.t. forums in het algemeen: liever 100 serieuze leden, dan 1.000 leden een boel ergernis. Realiseer jullie goed, bij kinderen valt financieel niks te halen, die zijn veelte druk met spraren voor het volgende UH model, bij serieuze bouwers en verzamelaars valt wel wat te halen. kwaliteit is beter dan kwantiteit :wink:
Siete
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 13:04
Land: Nederland
Locatie: Oenkerk (Friesland)

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door Siete » ma 16 jan 2012 20:03

Persoonlijk vind ik niet dat de aandacht moet liggen bij de leeftijd...
Er zijn ook aan aantal jongere leden die toch verrekte nette modellen hier laten zien, en zich verder ook netjes aan de forumregels houden.
Het gaat volgens mij meer om de leden die dit forum meer als een MSN achtige site zien.
Die maar wat posten om maar weer een bericht te hebben, die het meer doen om populair te doen o.i.d.
Begrijp echter heel goed dat het "scheiden" (om het maar even makkelijk te noemen) makkelijker klinkt dan het daadwerkelijk is.
Denk zo wie zo dat deze nieuwe maatregel een stap in de goeie richting is, verder zal het afwachten zijn.
Dat er aandacht voor is, en er wat aan gedaan wordt vind ik zelf al een heel goed ding om mee te beginnen. :-)

Mvg,

Siete
Don't worry be happy..
Gebruikersavatar
arion640
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1246
Lid geworden op: ma 29 nov 2010 16:28
Land: nederland
Locatie: munnekezijl

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door arion640 » ma 16 jan 2012 20:13

Heb zonet van mijzelf ook even een spellingsfout verbeterd :D Maar ik sta hier wel achter.
Met vriendelijke groet! Koen Hopma GNB-Models
Gebruikersavatar
agrifarmer
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 236
Lid geworden op: wo 06 jan 2010 12:36
Land: nederland
Locatie: nieuw-buinen

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door agrifarmer » ma 16 jan 2012 20:22

Ben persoonlijk blij dat er wat gaat gebeuren,vond de laatste tijd dat er veel onzin op het forum te lezen was!!
Heb soms het idee dat sommigen bezig waren(zijn) om zoveel mogelijk berichten te plaatsen,zonder dat het iets toevoegt!
Nu maar hopen dat men zich er wat van aantrekt.
groeten,
Rene
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door Hans » za 03 mar 2012 7:43

We kunnen natuurlijk met zijn allen ook het beheer helpen. Zie je berichten waar je je aan ergert of die om een of andere reden niet goed is, gebruik dan de meldknop. Het betr topic valt extra op voor het beheer (kleur veranderd) waardoor het beheer (nog) sneller kan ingrijpen. Zo kunnen we het Forum aantrekkelijk houden voor onze doelgroep.

Ook in de PB functie zit zo'n meldknop krijg je PB's die niet in de haak zijn (bv Spam etc) dan kun je deze melden. Echter blijft PB wel een communicatie tussen 2 leden, dus probeer er eerst samen uit te komen.
Vriendelijke groet,
Hans
Gebruikersavatar
Luuk
Moderator
Moderator
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 13:29
Land: Nederland
Locatie: Kessel

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door Luuk » ma 04 feb 2013 21:35

Ik denk dat het zo langzaamaan weer goed is dit topic even omhoog te halen.

In algemene zin kan er het volgende over gezegd.

De beheerders proberen het forum netjes te houden, echter lopen we de laatste tijd vaak tegen veel terugkomende zaken aan. Daarom een paar puntjes van aandacht:
(bij het posten een kleine moeite om op te letten, voor ons een stuk gemakkelijker te beheren (scheelt denk is al snel een kwartier per beheerder per dag!))

•Houdt het gezellig, laat iedereen in zijn waarde en heb respect voor elkaar (tel af en toe eens tot 10....).
•Schrijf correct Nederlands. Dus zonder spellings- en taalfouten, geen dialect en geen MSN-taal.
•Niet kicken (reageren in topics waar de laatste post langer als 2 weken geleden is, zonder dat het iets toevoegt aan het onderwerp)
•Niet quoten (citeren) op het direct voorgaande bericht.
•ga niet teveel offtopic (afwijken van het topic)
•Voor persoonlijke vragen kun je beter een Persoonlijk Bericht (PB) sturen. Deze functie is daarvoor bedoeld. Post je (persoonlijke) vragen niet op het forum.
•Gebruik de zoekfunctie van het forum hier staan al veel antwoorden in. Gebruik ook de zoekfuncties van internet en lees ook eerst eens een aantal topics door voor je in het wilde weg gaat vragen.
•Het kan voorkomen dat een bepaald subforum aparte regels heeft. Deze (of een link er naar toe) staan dan in het rode gedeelte boven in het subforum. Voorkom problemen en lees deze even door zodat je weet wat er van je verwacht wordt.

Ik ben geen voorstander van strenger beheer, maar af en toe is het weer goed om de teugels even strak te trekken en duidelijk te zijn in wat kan en wat niet kan. Lees daarvoor ook de berichten boven dit bericht.

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

P.S. het bovenstaande is zo ongeveer de letterlijke tekst van een algemene opmerking van februari 2009. Dit is dus eigenlijk niets nieuws :wink: .
met vriendelijke groet, Luuk
Gebruikersavatar
Terra-Gator
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 212
Lid geworden op: zo 16 nov 2008 12:40
Land: Nederland
Locatie: Winschoten

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door Terra-Gator » di 19 nov 2013 11:59

Denk dat jullie dit al veel eerder hadden moeten doen. Dit is ook een reden dat je mij niet meer op het forum tegen komt. Ik merk het ook met mijn werk als horecaportier dat respect en beleefdheid heel ver te zoeken zijn. Zo ook op dit forum, als ik de verhalen dan lees dan heb ik zoiets van hallo hebben we hier te maken met een klas vol kleuters, geld ook richting beheer dit vingertje; heb gemerkt en gelezen dat de ervaren modelbouwers zich vaak moeten inhouden met het geven van commentaar. Dit slaat natuurlijk alles, de jeugdige leden kunnen wel gesneden commentaar geven maar als de ervaren mensen dit doen worden ze terug gefloten of de kritiek wat minder kan. En ja er zijn bouwers die inderdaad hun mening ongezouten spuwen, dit is niet altijd goed en kan ook wel iets minder maar komt wel over.
Oftewel toon respect voorelkaar, voor de jeugd geld het zelfde wie respect toont zal dit ook terug ontvangen

Richard
Gebruikersavatar
mreyder
Collector
Collector
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 19 dec 2005 13:53
Land: Nederland
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Overtredingen forumregels: strenger beheer!

Bericht door mreyder » ma 25 nov 2013 20:26

Ben het met je eens, alleen: ook de "oude rotten" dienen zich op een normale, nette, respectvolle manier uit te laten, niet alleen de jeugdige leden. Het feit dat iemand al lang verzamelt of verbouwt betekent niet dat hij/zij zich minder netjes kan uiten. Gelijke monniken, gelijke kappen....
Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”