BLB BVBA
Forumregels
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Een eigen dagboek bijhouden of 1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
- N. van Eekelen
- Site Admin
- Berichten: 2862
- Lid geworden op: di 28 mar 2006 17:46
- Land: Nederland
- Béné
- Precision collector
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
- Locatie: Sint-Pauwels (België)
Vanmorgen oplevering van een maaicombinatie voor een kustgemeente. Daarna ook nog opleiding gegeven aan de vaste bestuurder. Mooie combinatie vind ik zelf.
Hier de foto's:
De trekker: MF 6480 Dyna6
Maaien in natuurgebied om chauffeur de machine te leren kennen.
Nog eens maaien langs het spaarbekken.
Volgende week terug met dergelijke machine rijden, maar dan als demo. Zal normaal gezien met JD 6220 zijn.
Hier de foto's:
De trekker: MF 6480 Dyna6
Maaien in natuurgebied om chauffeur de machine te leren kennen.
Nog eens maaien langs het spaarbekken.
Volgende week terug met dergelijke machine rijden, maar dan als demo. Zal normaal gezien met JD 6220 zijn.
- Béné
- Precision collector
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
- Locatie: Sint-Pauwels (België)
Idd. De meest voorkomende trekker in dit soort werkzaamheden is Fendt (denk zelfs 95% van de gevallen). In mindere mate ook JD, NH en Valtra, maar zelden of nooit Deutz.ACS schreef:
Krijgen we dat weer, -zucht- . Ik heb meer foto's van JD en Fendt voor een stenenfrees gezien dan Deutz .
Oh jawel hoor. Ze maken der ongeveer 1000 per jaar. Is een gamma bij Kuhn dat in volle ontwikkeling is. Bijna jaarlijks wordt een nieuw model uitgebracht. Dit jaar zelfs 2 (ProLonger en SprintLonger).ACS schreef: Ik zie Kuhn op die bermenmaaier staan, nooit geweten dat zij ze ook maken.
- Jurgen
- Precision collector
- Berichten: 2536
- Lid geworden op: vr 16 dec 2005 14:59
- Land: Nederland
- Locatie: Erica
Het was dan ook een geintje.Béné schreef:Idd. De meest voorkomende trekker in dit soort werkzaamheden is Fendt (denk zelfs 95% van de gevallen). In mindere mate ook JD, NH en Valtra, maar zelden of nooit Deutz.ACS schreef:
Krijgen we dat weer, -zucht- . Ik heb meer foto's van JD en Fendt voor een stenenfrees gezien dan Deutz .
En Deutz is te goed voor dit domme werk.
- Béné
- Precision collector
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
- Locatie: Sint-Pauwels (België)
Hier beetje afhankelijk wat de aannemer of openbaar bestuur qua trekker heeft. Is eigenlijk een bont allegaartje. De grootste aannemers van België in bermonderhoud rijden hoofdzakelijk met CNH-produkten (vooral NH/ford en Case) en Deutz.Pascal schreef:Hier rijden ze vooral met New Holland en Deutz de bermen te maaien....
New Holland TVT, en Deutz Agrotron 1160 TTV
Vroeger waren bijna alle trekkers met maai-arm van openbare besturen FIAT's (110-90 vooral). Dit kwam omdat Vandaele vroeger een raamcontract had en die waren zelf NH dealer. Tegenwoordig is het raamcontract voor de staat in handen van Hocké en die voeren Lamborghini's in. Ben momenteel bezig met contract met hen voor het Belgische Leger.
- ACS
- SUPERFARMER!
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
- Land: Nederland
- Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
- Contacteer:
Vandaar dat andere merken méér trekkers verkopen .Jurgen schreef:Het was dan ook een geintje.Béné schreef:Idd. De meest voorkomende trekker in dit soort werkzaamheden is Fendt (denk zelfs 95% van de gevallen). In mindere mate ook JD, NH en Valtra, maar zelden of nooit Deutz.ACS schreef:
Krijgen we dat weer, -zucht- . Ik heb meer foto's van JD en Fendt voor een stenenfrees gezien dan Deutz .
En Deutz is te goed voor dit domme werk.
-
- Precision collector
- Berichten: 2693
- Lid geworden op: wo 14 dec 2005 8:43
- Land: Nederland
- Locatie: maasbree
- Contacteer:
- Peter Jansen
- Precision collector
- Berichten: 1715
- Lid geworden op: di 27 dec 2005 13:58
- Land: Nederland
- Locatie: Zevenaar
- Contacteer:
- Béné
- Precision collector
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
- Locatie: Sint-Pauwels (België)
Kijk, das nou eens iemand met verstand sé. Ik doe dat ook zo Peter. Enne, een goeie chauffeur kent zijn machine en rijdt op de mm zonder dat hij de maaibak ziet. Wat wij ook wel eens monteren is een camere op het spatbord rechts en dan een kleurenscherm in de cabine rechtsvoor bovenaan. Zo kan de chauffeur goed zien wat hij maait en wat hij nog moet maaien. Dat is het grote voordeel van een maaiarm die achteraan zit: je ziet wat je nog moet maaien en je kan daarop inspelen. Stel dat er een ijzeren staaf in het lange gras zit: bij een maaier midden aangebouwd, zul je die niet zien liggen. Staaf in de rotor en in beste geval sta je een tijdje stil om hem te verwijderen. Met een achtergedragen maaier zul je de staaf hoogstwaarschijnlijk zien liggen door het raam van de cabine. Je kan dan op tijd stoppen en de staaf verwijderen zodat de rotor niet geraakt wordt. Enne, dat voorbeeld is branden actueel. We hebben dat gisteren voorgehad in het lange gras (zie foto 2). Waren met 2 machines aan het rijden (de MF was er ene van). De andere was een 110-90 van Fiat met middenaangebouwde arm. Heeft dus zo'n ijzer in zijn rotor gehad. Kosten vielen nogal mee: staaf was redelijk roest en is blijven haken in de klepelbak en dan afgebroken. Wij reden er achter en zagen een stuk ijzer liggen en konden dit wegleggen.
Waarom zou je een stuk ijzer niet zien liggen, met een maaiarm aan de zijkant heb je toch ook een zijruit?
Als ik met een maaiarm rij in de midden zoals je hier alleen maar ziet dan zou ik toch niet graag m'n spiegels gebruiken. Ik heb zelf ook veel geklepeld met een normale maaier zonder arm maar ik kijk toch liever achter me. Door je spiegel kijken geeft je maar beperkt zicht en een vertekend beeld.
Ik heb al zat in de maaier gehad aan rommel want je ziet echt niet alles liggen ook al hangt de maaier achter je.
Als ik met een maaiarm rij in de midden zoals je hier alleen maar ziet dan zou ik toch niet graag m'n spiegels gebruiken. Ik heb zelf ook veel geklepeld met een normale maaier zonder arm maar ik kijk toch liever achter me. Door je spiegel kijken geeft je maar beperkt zicht en een vertekend beeld.
Ik heb al zat in de maaier gehad aan rommel want je ziet echt niet alles liggen ook al hangt de maaier achter je.
- Béné
- Precision collector
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
- Locatie: Sint-Pauwels (België)
Je ziet het pas als het te laat is, geloof me. De klepelbak staat veel verder vooruit en de arm ontneemt een deel van je zicht.
Enne, een goeie chauffeur kan evengoed op zijn spiegels rijden als zonder. Dat van dat vertekend beeld valt zeer goed mee hoor. Maar, in wezen zie je maar de eerst meter naast je wiel niets, eens je de bak iets naar rechts brengt, zie je die weer door het zijruitje (afhankelijk van het type tractor). Het is idd iets makkelijker werken als je de klepelbak ziet voor iemand die niet echt gewend is om op spiegels te rijden.
Enne, een goeie chauffeur kan evengoed op zijn spiegels rijden als zonder. Dat van dat vertekend beeld valt zeer goed mee hoor. Maar, in wezen zie je maar de eerst meter naast je wiel niets, eens je de bak iets naar rechts brengt, zie je die weer door het zijruitje (afhankelijk van het type tractor). Het is idd iets makkelijker werken als je de klepelbak ziet voor iemand die niet echt gewend is om op spiegels te rijden.
-
- Erelid
- Berichten: 5636
- Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
- Land: Nederland
- Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)
Het klopt wel wat Béné zegt dat je met een achtermaaier de troep eerder (eigenlijk later) ziet dan met een zijmaaier.
Met een zijmaaier moet je blik voor de maaier zitten om te zien of er wat ligt. Je kijkt er dan wat schuiner tegen aan, want je moet iets verder naar voren kijken. Je zult dus dingen iets minder snel spotten als het wat verscholen in het gras ligt.
Met een achtermaaier kan je heel mooi direct naast je kijken, en kijk je wat rechter naar beneden, daardoor zie je ook meer op de grond, en je hebt ook iets meer tijd om te stoppen, want de maaier moet er nog komen waar je blik is. Bij een zijmaaier heb je je blik ook al half op de maaier, en is dus de afstand tussen het voorwerp en maaier wat kleiner omdat je het iets later ziet .
Maargoed, waar praten we eigenlijk over???
Laat Béné die verhaaltjes maar aan de KLANTEN overbrengen, die moet hij overtuigen, niet ons .
Met een zijmaaier moet je blik voor de maaier zitten om te zien of er wat ligt. Je kijkt er dan wat schuiner tegen aan, want je moet iets verder naar voren kijken. Je zult dus dingen iets minder snel spotten als het wat verscholen in het gras ligt.
Met een achtermaaier kan je heel mooi direct naast je kijken, en kijk je wat rechter naar beneden, daardoor zie je ook meer op de grond, en je hebt ook iets meer tijd om te stoppen, want de maaier moet er nog komen waar je blik is. Bij een zijmaaier heb je je blik ook al half op de maaier, en is dus de afstand tussen het voorwerp en maaier wat kleiner omdat je het iets later ziet .
Maargoed, waar praten we eigenlijk over???
Laat Béné die verhaaltjes maar aan de KLANTEN overbrengen, die moet hij overtuigen, niet ons .