Hesston Field Queen 7655

Forumregels
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Plaats reactie
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Hesston Field Queen 7655

Bericht door eicher 3108 » ma 04 feb 2019 1:31

Ooit ben ik hier op het forum gekomen in juni 2007 met mijn zelf gebouwde model van een Hesston Field Queen, ben al fan van deze machine vanaf dat ik 6 jaar oud was, dat was in 1979 toen wij (mijn vader) 10 ha mais op kontrakt hadden voor toen nog CLM (nu Agrifirm) in Meppel, de mais werd toen gehakseld met een toen splinternieuwe Field Queen.

Afgelopen september werd ik gebeld door een goede bekende van mij of ik nog een echte wilde kopen, de grasdrogerij in Ruinerwold had er nog 1 staan en wilde hem nu wel verkopen, dus er eens heen geweest en wat onderhandeld en kreeg geluk, het was een droom die uitkwam, want in 1979 mocht ik willen dat ik er ooit 1 zou bezitten wat ik niet gedacht had, maarja kun je zien hoe de zaken bijna 40 jaar later kunnen lopen hahaha.

De machine is technisch goed onderhouden voor 10 jaar terug nog geheel gereviseerd, en na die tijd niet zo gek veel meer gedraaid. optisch is een ander verhaal, en dat wil ik in de aankomende jaren stukje bij beetje helemaal in orginele staat herstellen, zoals ook de orginele kleuren er weer op, want hij is een x over gespoten/geverfd in een te donkere kleur.
De Detroit is starten en lopen, ook afgelopen week met de kou liep hij vlot, ik laat hem iedere paar weken een poosje lopen zodat alles los blijft en de accu vol, en rijdt er dan ook een stukje mee op het erf hierzo.
Heb hem rijdend opgehaald eind oktober vanaf Ruinerwold naar Borger en bijna 3 uur onderweg geweest met het ding, was erg wennen eerst, want had er nog nooit mee gereden, je ziet weinig in de cabine en moet alles op de spiegels doen, hij is 3 meter breed en ruim 4 meter hoog, dat was best wennen en uitkijken eerst, vooral tussen Ruinen en Pesse met een vrij smalle weg met dikke bomen er langs en veel verkeer, dus verscheidende keren aan de kant gaan staan. Maar moet wel zeggen dat hij als een blok op straat ligt, en erg fijn stuurt dat viel mij 100% mee. Wil er nog eens een maisbek voor op scharrelen, maar dat heeft de tijd eerst wel, eerst maar eens aan het restaureren zien te komen. Ook is het nu makkelijk voor het maken van een gedetailleerd model ervan nu hij hier op het erf staat, want binnenkort gaan we beginnen met opnieuw (door vraag) een kleine serie modellen van deze machine te maken, ben momenteel bezig met modellen die voor Zwolle eigenlijk gemoeten hadden, maar hierna is deze Hesston aan de beurt.
De bijlage DSC00183.JPG is niet meer beschikbaar
De bijlage DSC00185.JPG is niet meer beschikbaar
DSC00183.JPG
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Hesston Field Queen 7655

Bericht door eicher 3108 » ma 04 feb 2019 1:33

DSC00185.JPG
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Hesston Field Queen 7655

Bericht door eicher 3108 » ma 04 feb 2019 1:33

DSC00186.JPG
Gebruikersavatar
Sjoemie Himself
Moderator
Moderator
Berichten: 916
Lid geworden op: do 20 apr 2006 21:06
Land: NL

Re: Hesston Field Queen 7655

Bericht door Sjoemie Himself » ma 04 feb 2019 18:26

Dat is nog eens een aanwinst! Die moeten we zeker eens van dichterbij bekijken :D
mvg. Mark

gevonden: Britains Claas hakselaar SET!
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: Hesston Field Queen 7655

Bericht door Hajo » ma 04 feb 2019 18:49

Mooi man! Zo loop je nog eens ergens tegenaan. Veel plezier ermee en succes met opknappen.
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Gebruikersavatar
agribouwer
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1332
Lid geworden op: vr 30 dec 2011 20:57
Land: Nederland
Locatie: Aldtsjerk

Re: Hesston Field Queen 7655

Bericht door agribouwer » ma 04 feb 2019 20:02

Prachtig ding die field queen. Nu heb je een probleem. Waar ga je je tijd aanbesteden miniaturen of deze. 't zal wel van beide wat worden. Succes alvast.
Groetnis Sikke Kooistra
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Re: Hesston Field Queen 7655

Bericht door Hans » ma 04 feb 2019 20:26

Wauw, mooi man. Het blijven apart machines om te zien!
Vriendelijke groet,
Hans
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Hesston Field Queen 7655

Bericht door eicher 3108 » ma 04 feb 2019 23:20

Ja het was een kans die ik niet snel weer zou krijgen, daarbij koste de machine ook niet veel, dus met beide handen aangepakt.

We willen de aankomende tijd eerst volop in de modellen bezig zijn, het is nu ook geen weer trouwens om met de machine aan het sleutelen te gaan, van het zomer maar eens kijken of we voorzichtig kunnen beginnen. Met de modelbouw ga ik toch wat kalmer aan doen, we zijn nog steeds bezig om de vele bestellingen uit het verleden weg te werken, dat schiet redelijk op nu, en van de laatste nieuwe hakselaars die we gemaakt hebben, zoals de Hesston 7725, Deutz-Fahr Gigant bouw ik niet meer als 10 stuks en geen 30/40 stuks zoals eerst wel bij de Fiatagri 7730, Mengele mammut enz. Dan blijft het overzichtelijk en leuk, en kom ik ook eens aan andere modellen toe dan altijd maar hetzelfde. Daarbij ligt de lat ook een stuk hoger nog weer als 10 jaar geleden, zitten nog veel meer details aan als toen, wat ook meer tijd vergt per model, maarja dat doen we natuurlijk ook zelf door het erop te maken, maar ook doordat de huidige technieken het toelaten. :wink:
Gebruikersavatar
RobertFendt
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 10 nov 2011 15:20
Land: nederland

Re: Hesston Field Queen 7655

Bericht door RobertFendt » di 05 feb 2019 0:03

Prachtige aanwinst Ronnie, mooi ook dat je hier eens weer wat van je laat horen!
Met vriendelijke groeten,
Robert Coolen
Plaats reactie

Terug naar “Machines en werktuigen”