2650 en Breston
- Ziko
- SUPERFARMER!
- Berichten: 7358
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
- Land: Nederland
- Locatie: Terneuzen
2650 en Breston
Hij moest er flink aan sleuren, en de trekker heeft inderdaad geen achterruit meer Gisteren eruit gereden door een werknemer. Hij was klaar met het zwad was de hark aan het oplichten en reed door een spuitspoor de achterruit was niet goed dicht plop achterruit open knal hark door de achtteruit.
Ow ja het filmpje
http://video.Google.nl/videoplay?docid= ... 4689222219
Ow ja het filmpje
http://video.Google.nl/videoplay?docid= ... 4689222219
- Béné
- Precision collector
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
- Locatie: Sint-Pauwels (België)
Levensgevaarlijk om mee op de weg te komen! Tractor is veel te licht (gewicht) om met zo'n kipper te rijden. Bovendien is hij niet eens voorzien van luchtremmen, maar olieremmen (en die zijn niet zo bedrijfszeker met grote gewichten). In België is men verplicht op 3-assers om luchtremmen te hebben. De kippers die wij verkochten, hadden bovendien lastafhankelijke beremming. Nooit geen problemen mee gehad.
Heb ooit zo eens collega voor me gehad die met een MF 399 met drie-asser vol pootgoed op weg was naar perceel. Is toen in een bocht rechtdoor gegaan omdat de aanhanger teveel woog in verhouding met de tractor. Gelukkig zonder veel erg. Maar de situatie in het filmpje hier is vergelijkbaar. Das net zoals een drie-asser aanhanger van 3,5 ton aan een Peugeot 106 hangen. Dan speel je met je leven.
Heb ooit zo eens collega voor me gehad die met een MF 399 met drie-asser vol pootgoed op weg was naar perceel. Is toen in een bocht rechtdoor gegaan omdat de aanhanger teveel woog in verhouding met de tractor. Gelukkig zonder veel erg. Maar de situatie in het filmpje hier is vergelijkbaar. Das net zoals een drie-asser aanhanger van 3,5 ton aan een Peugeot 106 hangen. Dan speel je met je leven.
- Ziko
- SUPERFARMER!
- Berichten: 7358
- Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
- Land: Nederland
- Locatie: Terneuzen
In deze situatie is hij niet eens geremd Béné! De trekker heeft geen aansluiting voor remmen! Maar dit was alleen om hem naar het land en terug naar het erf te rijden, en dat is alleen over het land en maar een korte afstand En hij staat ervoor omdat er geen andere trekkers waren
Met vriendelijke groet,
Ziko
Ziko
- JohnDeere
- Precision collector
- Berichten: 1069
- Lid geworden op: zo 30 okt 2005 19:40
- Locatie: Meedhuizen
nu we het toch over gevaarlijke combinaties hebben, hieronder een foto van nog zo`n levensgevaarlijke combinatie...
Ik reed ermee op de weg, en de kipper drukte mij iedere bocht rechtdoor, de eerste keer schrok ik me wezenloos maar kon de combinatie weer op het rechte pad krijgen, de keren daarna was ik veel en veel voorzichtiger maar de combinatie drukte mij toch nog steeds door ! !
Ik reed ermee op de weg, en de kipper drukte mij iedere bocht rechtdoor, de eerste keer schrok ik me wezenloos maar kon de combinatie weer op het rechte pad krijgen, de keren daarna was ik veel en veel voorzichtiger maar de combinatie drukte mij toch nog steeds door ! !
had een kameraad van me, een claas verrijker (c50) voor een volle aanhangwagen met pootgoed, wou hij het land opgaan drukte de wagen de verrijker gewoon recht door, schade viel mee maar je schikt je echt kapot. het ging goed, maar het had ook verkeerd kunnen gaan, ook omdat de wagen niet geremd was.
- Fendt 936
- Erelid
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
- Land: Nederland
- Locatie: Zuidbroek
Helemaal niks gevaarlijk ik rijd anders altijd met deze kipper met een Fendt 612 ervoor bij hetzelfde bedrijf maar nooit problemen ermee, nog even wat informatie:johndeere schreef:nu we het toch over gevaarlijke combinaties hebben, hieronder een foto van nog zo`n levensgevaarlijke combinatie...
Deze kipper is verbouwd tot 3-asser was origioneel een tandem as kipper 12 ton van Hofstee uit Scheemda (bestaat niet meer).
Als je hem maximaal belaad met graan dan heb je ongeveer een 14ton, de kipper kan wel meer hebben maar er zit maar een 16ton cilinder onder.
Er zit wel remmerij op hoor alleen die is niet aangesloten, niet mechanisch en niet hydraulisch, en zou ook alleen maar op de achterste as werken.
En jah dat driften in de bochten met de achterbanden, dat heb je alleen met een te hoge snelheid. En jah en goede chauffeur kan er mee omgaan hoor . Er zit niet voor niks een goede sleeptrekker voor.
Plaatje:
Gr. Bernard.
- Béné
- Precision collector
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: za 05 aug 2006 22:28
- Locatie: Sint-Pauwels (België)
Da zijn dan ook maar kleine drie-asserkes hé man. Wij verkochten drie-assers die tot 35 ton kunnen laden. Maar, die moet je niet trekken met die trekkers die er op die foto's staan hoor.
Grootste die ik ooit verkocht heb, was ongeveer 42 m³ en moest dienen om aardappelen te vervoeren. Lag een Fendt 818 aan. Was compleet met rolzeil (zoals vrachtwagens), spatborden in RVS, opzetschotten in alu, hydraulisch achterbord, RVS bodem in 5 mm, Michelin Cargo's 650, 2 gedwongen gestuurde assen, luchtvering, lastafhankelijke luchtremmen,...
Grootste die ik ooit verkocht heb, was ongeveer 42 m³ en moest dienen om aardappelen te vervoeren. Lag een Fendt 818 aan. Was compleet met rolzeil (zoals vrachtwagens), spatborden in RVS, opzetschotten in alu, hydraulisch achterbord, RVS bodem in 5 mm, Michelin Cargo's 650, 2 gedwongen gestuurde assen, luchtvering, lastafhankelijke luchtremmen,...
och, als je ermee weet om te gaan en de trekker goede remmen heeft
wij hebben niks geremd, een vollo opraapwagen weegt wel wat, maar als je ermee weet om te gaan, en de trekker maar goed remt kan het prima
we hebben ook wel eens met een combinatie stro van 40 ton gereden, dat is wel een beetje link ja
wij hebben niks geremd, een vollo opraapwagen weegt wel wat, maar als je ermee weet om te gaan, en de trekker maar goed remt kan het prima
we hebben ook wel eens met een combinatie stro van 40 ton gereden, dat is wel een beetje link ja
- Fendt 936
- Erelid
- Berichten: 2538
- Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
- Land: Nederland
- Locatie: Zuidbroek
Weetje Dekker2 ik vind het al heel knap dat je 40 ton stro al op een stel wagens krijgt, dat zijn meer dan 100 grote pakken hoor!! als je er al 21 a 24 op een wagen hebt heb je al een beste wagen vol hoor.
Gr. Bernard.
Jij kunt mij niet wijs maken dat die trekker nog weg werd gedrukt door die kipper als je de bocht om gaat in de 2,L , zowel dan moet je echt eens wat gaan veranderen aan de gewichtsverdeling.johndeere schreef:wat weer een onzinnig verhaal, dat driften in de bochten heeft helemaal niks te maken met een te hoge snelheid..
Gr. Bernard.