Lamborghini R503

Forumregels
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Plaats reactie
Gebruikersavatar
farmboy91
Collector
Collector
Berichten: 648
Lid geworden op: vr 22 jun 2007 16:05
Land: Nederland
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

Lamborghini R503

Bericht door farmboy91 » di 09 mar 2010 22:06

In de zomervakantie van 2009 heb ik een trekker gekregen van een man die in ik de weekeinden en vakantie's altijd help op de boerderij. Trekker was bedoeld voor de oud ijzerboer, maar voor 100 euro heeft die hem overgekocht voor me. Het gaat om een Lamborghini R503 met bouwjaar rond de '70 jaren. Volgens Konedata heeft deze trekker rond de 47 pk en de teller staat nog net niet op de 5000 uur geloof ik.

Zoals te zien is moet er nog het 1 en ander aan gebeuren. De roest lijkt erger dan het is, met schuurpapier 100 kwam het meeste er zonder teveel kracht al af!
Afbeelding

Rechter voorwiel zat er overigens wel omheen met velg. Deze heb ik bij aankomst op de boerderij gelijk eraf geschroeft, omdat de binnenband lek was. De buitenband was ook niks meer, scheur van ongeveer 25 cm.
Afbeelding

De vorige eigenaar heeft er een Mercedes stuur opgezet, 2 dure merken in 1. Deze wil ik vervangen door een normale, ijzere/rubberen stuur.
Afbeelding

Rechtsonder toch wel een slecht plekje wat bijgewerkt moet worden net als het rooster. De achterspatorden moet tevens ook aan allebei de kanten een nieuw stuk ingelast worden.
Afbeelding

En als laatste foto de achterkant. Hier had ik hem toch al verre van zijn zwarte laag afgeholpen. Bij de trekker zit de orginele trekhaak, een topstang van een Deutz en een gatenbalk.
Afbeelding

Foto's van het opknappen zijn er nog niet. Deze zullen ook niet in rap tempo volgen, aangezien ik er niet altijd tijd voor heb.
Gebruikersavatar
NewHolland
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2310
Lid geworden op: di 12 jul 2005 8:50
Land: Nederland
Locatie: Nederweert

Re: Lamborghini R503

Bericht door NewHolland » di 09 mar 2010 22:24

Mooie tractor, ik heb precies dezelfde. Alleen staat deze al jaren in dezelfde staat als waarin jij die van jou hebt gekregen.
Gebruikersavatar
Leon Smits
Farmer Control
Farmer Control
Berichten: 159
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:49
Locatie: Ommel
Contacteer:

Re: Lamborghini R503

Bericht door Leon Smits » wo 10 mar 2010 18:19

Mooie tractor. Leuk dat er meer mensen zijn die bezig zijn met een lamborghini.
Gebruikersavatar
Michael G.
Collector
Collector
Berichten: 592
Lid geworden op: di 11 mar 2008 19:11
Land: Nederland

Re: Lamborghini R503

Bericht door Michael G. » wo 10 mar 2010 19:42

veel succes met je tractor :mrgreen:
loop hij nog wel? :oops:
Gebruikersavatar
farmboy91
Collector
Collector
Berichten: 648
Lid geworden op: vr 22 jun 2007 16:05
Land: Nederland
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

Re: Lamborghini R503

Bericht door farmboy91 » wo 10 mar 2010 21:47

Nee, dat is 1 van mijn grootste zorgen aan het ding. Of ik hem wel lopend kan krijgen. Bij de vorige eigenaar is de accu ontploft, maar daarna wel lopend weggezet. Bij het starten met de startkabels draaide de motor wel rond, dus hij is idd niet vastgelopen. Verschillende half kappotte accu's eraan gehad, maar niks kreeg hem daadwerkelijk aan. Dus moet zoiezo kijken voor een nieuwe accu en wil de brandstofleidingen eens schoonmaken, kijken of dat helpt. Ding heeft al een jaar niet gelopen, dus er kan misschien wel viezigheid in de tank/leidingen zitten.
Plaats reactie

Terug naar “Oldtimers”