unimog 406

Forumregels
1:1 foto's plaatsen? geen probleem. Lees wel even de vernieuwde regels door
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » za 16 jul 2011 18:30

Hoi,

had door de weeks weer een stuk kunnen doen aan de kraan. de eerste hydroliekleiding vervangen, was erg slecht.en heb besloten om alles slangen te vervangen. en het was wel de bedoeling om het hydroliekblok ook na te kijken zodat de kraan 100 % is. want er zou een rubber vergaan zijn in het hydroliekblok en zakt daarom uit en werkt lastig. en omdat de hydroliekslang der af is kan je mooi achter de slang schilderen. want kon je slecht bij. en over een aantal weken komt der een nieuw voorraam in en de bedrading wordt ook gemaakt, zit een slecht stuk achter de dynamo, is waarschijnlijk te heet geworden en laat alles maken en na kijken zodat dat goed werkt zoals het hoord. en zo wordt het lijstje wat er gedaan moet worden korter. en kunnen we mooi mee aan de gang.

groeten Tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » za 30 jul 2011 18:22

Hoi,
na van de week weer even bezig geweest te zijn, zijn der weer een aantal slangen vervangen, en moet der nu nog 2 vervangen en dan is het voor elkaar. en van de week omdat de slangen der toch afwaren meteen der mooi achter kunnen schilderen en het gedeelte wat achter de cabine zit ook even mooi geschilderd. moet nog even een keer even schuren want de verf was super dun. en je ziet veel druppels dus even schuren en nog een keer porberen. en de stalenhydroliekleiding, heb ik ook even rechter gemaakt dan hij was. en het ziet der meteen weer netter uit. alleen moeten de slangen nog netjes vast gemaakt worden zodat het der weer vast zat zoals het hoordt. i.p.v touwtje. en vandaag nog even lang de mechanisatie geweest voor een afspraak te maken. en onderweg nog even een foto gemaakt van hoe hij der nu bijstaat. en van de week s avond even kijken of ik nog verder kan met schilderen. er zijn nog een paar stukken die nog moeten gebeuren.

Afbeelding
groeten Tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » wo 17 aug 2011 15:34

hoi,

er is inmiddels weer een aantal dingen gedaan, er is een nieuwe voorraam gezet en de bedrading achter de dynamo vervangen en de laatste hydroliek slangen vervangen. en de klusjes die moeten wordt steeds minder. en het is nu nog schilderen en het hydroliekblok van de kraan nakijken en maken. en kleine klusjes die verder nog moeten. en werken zo naar wilberoord toe. en zou hem dan wel zo goed als af willen hebben en je blijft toch je onderhoud der aan hebben hoor. hier nog even een foto.


Afbeelding
groeten Tim
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » zo 04 sep 2011 9:55

Hoi,

inmiddels hebben we de eind vertragingen ook open gehad en er weer nieuwe olie ingedaan. Was wel nodig. Er was in geen jaren meer naar gekeken. Deze week doen we de laatste dingen aan de unimog. We gaan daarna inpakken voor wilberoord pakt uit, wat aankomend weekend is in wilberoord. Daar zijn de nederlande unimog club nerderland en de unimog club gaggenau e.v te vinden, die het dit jaar voor het eerst in Nederland georganiseerd heeft.

groeten Tim
Gebruikersavatar
Hajo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 10861
Lid geworden op: do 27 jul 2006 19:39
Land: Nederland
Locatie: Breda

Re: unimog 406

Bericht door Hajo » zo 04 sep 2011 20:48

Veel plezier volgend weekend Tim, maak je wel wat foto's, altijd leuk om te zien wat er allemaal te zien was.
Gezocht : Britains gift sets en farm sets !!
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » wo 14 sep 2011 10:19

Hoi,
na een heer erg geslaagt wilberoord pakt uut gehad te hebben. incl. unimog treffen gehad te hebben van de club nederland en duitsland samen. was het heel erg geslaagt. veel soorten type's unimog gezien. we hadden 3 vrienden gezamelijk 7 plus die van mij der 8 mee genomen. 2 x 411 - cabrio en dichte kabine, 1x een 403 1 x een 406 1 x 407 1 x 1100 1x 2450 ? en nr 8 een doke. maar hebben ook een aantal dakar rally vrachtwagens gezien rijden enmet ze gesproken was erg leuk om te zien hoe de truck opgebouwd was. maar was een baan waar ze konden rijden geloof 800 meter en reden ze al dik 80. mooi geluid was het en ook over de heuveltjes heen. en bij de peelpuffers stonden lanzen -mb track en hanomag enz. een erg geslaagt lang weekend dus.

hier nog even een foto van onze unimog's

Afbeelding

voor meer foto's kan je vinden op unimog.nl --> fotoboek wilberoord 2011
groeten Tim
Gebruikersavatar
Vincent B
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1074
Lid geworden op: do 14 jan 2010 22:30
Land: Holland
Locatie: Vinkeveen

Re: unimog 406

Bericht door Vincent B » za 24 sep 2011 16:34

Ziet er mooi uit. Ik krijg me unimog 406 binnekort 8) zal dan wel foto plaatsen op het forum van het opknappen.
Met vriendelijke groet Vincent Bon
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » zo 08 jun 2014 21:44

Hoi,

na een aantal jaar niks geplaats te hebben in dit topic, hebben we de draad weer opgepakt, en zijn nu druk bezig om de haib 550 in orde te maken, hij was der erg aan toe,
de hydrauliek olie was donkerbruin met witte dikke drap der in. de kraan was van 1971 en vermoed de olie dus ook, maar alle olie is afgetapt, en het blok ligt nu in de schuur en is inmiddels helemaal uit elkaar gehaald en overal zat die vieze olie en alle plunjers der uitgehaald en andere onderdelen waar gaatjes in zaten en ook verstopt zaten. en ook de leidingen lagen vol met drap, dit verklaard ook waarom de kraan uitzakt waarschijnlijk, al de leidingen zijn uitgespoeld met diesel en de troep komt der netjes mee uit, en de leidingen zijn ook kaal gehaald net als het hydrauliekblok en de andere losse onderdelen die wel geverft mochten worden. inmiddels staat het hydrauliekblok weer in elkaar( en geschilderd), ook de onderdelen vervangen die versleten waren, dus de div rubbers en de bedienknopjes met symbolen. deze spullen zijn goed te verkrijgen, we hadden contract met de importeur en die vertelde dat de meeste onderdelen leverbaar zijn en dat klopt echt, vorige week waren in heerugowaart geweest bij de firma Bredow hydraulics super adres als je hiab onderdelen nodig hebt. en hopen over 1 week de boel terug te plaatsen en dan komt het leuke moment wat gaat de kraan doen he, en verder verven we de kraan over, de verf die ik aangebracht had was niet mooi hobbelig door de vele lage verf, dus halen hem kaal en dan verven we hem opnieuw. net als de 4 steunpoten waar nu ook de achter kanten ook in de verf staan. en dan is de hiab 550 bijna als nieuw.

groeten Tim
Gebruikersavatar
ih power
Collector
Collector
Berichten: 876
Lid geworden op: ma 18 jan 2010 19:03
Land: nederland
Locatie: ter idzard

Re: unimog 406

Bericht door ih power » ma 09 jun 2014 19:46

Misschien ten overvloede, Maar witte drab duit meestal op water in de olie, heeft de kraan misschien veel buitengestaan? kan misschien zijn dat er water naar binnen lekt, maar het kan ook condens zijn natuurlijk..
Is wel een heel leuk project!
Groeten Eise Meyners
Gebruikersavatar
tim
Collector
Collector
Berichten: 338
Lid geworden op: di 12 sep 2006 17:45
Land: nederland

Re: unimog 406

Bericht door tim » di 10 jun 2014 20:51

Hoi Gisteren had ik een monteur over de vloer van bredow, die vond het erg leuk om zo'n oude kraan te zien, en heeft ook foto's gemaakt. zijn vader heeft vroeger ook 550-1 in elkaar gezet, maar deze is met een vaste tank en die andere een losse. maar heb zeker goede informatie gehad van hoe en wat. aan deze informatie heb ik erg veel, en hoop het blok ook zo snel mogelijk weer op de kraan te zetten en de boel aan te sluiten en weer nieuwe hydrauliekolie der in te doen en dan kunnen we de rest van de masten opknappen en de slangen ook goed vast zetten.

IH power @ ja dat had ik ook inmiddels vernomen van de bedrijven waar ik spullen haalde voor de kraan., ja ik heb echt zo veel mogelijk olie der uit laten lopen zover als ik kon heb ook de tank, blok en leidingen, slangen gespoeld zodat ik al de vieze bende kwijt ben. en komt nu ook een filter in, wat der ooit ingezeten heeft, en ja deze kraan heeft altijd buiten gestaan, en het deksel van het hydrauliek filter zaten kleine gaatjes in waardoor misschien ook water naar binnen gelopen is. het is zeker een leuk project zo vooral als je goede hulp krijgt van bedrijven die het ook erg leuk vinden. om hun oude kranen draaiend te houden.

van de week hoop ik weer een deel te kunnen doen, zodat het hydrauliekblok terug kan en dan de leidingen en slangen terug aan te sluiten. maar eerst moet der weer oranje schilderen voordat het blok der op kan en moet dan wel droog zijn.
groeten Tim
Plaats reactie

Terug naar “Oldtimers”