1002 - Fendt Favorit 824 1:32

Plaats reactie
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

1002 - Fendt Favorit 824 1:32

Bericht door Atte H » do 25 sep 2008 14:44

1002 Fendt 824 schaal 1:32 van Weise-Toys, in Fendt dealerdoos (X 991 000 291 000).

Aankoopprijs: €46.90
Datum van ontvangst: 24 september 2009

Toen ik het model werd bekend gemaakt op het forum dacht ik, ‘ach een mooi model, maar die hoef ik niet’. Maar toen de eerste foto’s verschenen dacht ik snel wat anders ‘die moet ik hebben!’. Dus gelijk toen ie bij Abemec te koop stond besteld, alleen levertijd was iets langer omdat ie bij hun op was, maar dat was niet anders.

Het model zit in een Fendt dealerdoos, maar wat mij opviel was dat er niet van die irritante draden aan de trekker vast zitten die je dan eerst moet los knippen voordat je het model eruit kunt halen. Hoef je tenminste niet alles op de kop te zetten en ook nog super voorzichtig te zijn, je pakt hem er gewoon op en je begint met kwijlen. Ook zit er een frontgewicht en een Accord bok bij.

Maar nu ga ik maar eens naar de details en is het eigenlijk de bedoeling dan ik plus, en minpunten ga noemen, minpunten zijn er, in tegenstelling tot de Tucano, bijna niet. Alleen dat het linker deurtje zomaar open gaat en het rechter deurtje bijna niet open wil.
Dat zijn er niet veel, dus het is zeker een mooi model om in de kast te hebben.

En dan even een paar pluspunten, we beginnen met het zwaailampje, deze kan omklappen, de antenne is van rubber gemaakt, dus deze kan lekker zwiepen, de deuren die open kunnen, het stoeltje in de cabine met zijn mooie bekleding, de beide topstangen met hun vasthoud ding, de fronthef die op kan klappen, de uitlaat met het klepje dat kan bewegen, de realistische achterhef waar je toch machines van UH en Siku in kunt hangen, de banden en nog veel meer…

Is dit model zijn geld waard? Ja zeg ik, 46.90 is misschien veel geld, maar zo’n model is dit bedrag wel waard.

En het cijfer? Ik denk een 9.5, net geen 10 omdat voor een 10 een model echt eruit moet zien als het echte model, hier ontbreekt hier en daar nog wat kleine details zoals in het interieur.

Bij de Tucano had ik veel foto’s van foutjes toegevoegd, maar hier kan ik dat bijna niet dus hier wat foto’s van de mooie details:
Afbeelding
Afbeelding
Frontgewicht van 870KG.

Afbeelding
Afbeelding
Interieur (beetje wazig).

Afbeelding
De mooie achterhef.

Afbeelding
Hoe mooi 8-)

Dit moet ik echt kwijt, UH kan van dit model leren, als UH ook al zijn modellen op deze manier maakt en met deze kwaliteit, zou iedereen verslaaft worden.
Laatst gewijzigd door Atte H op zo 02 jan 2011 23:24, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Spiekker; S.J.B.
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10112
Lid geworden op: di 13 sep 2005 15:06
Land: Nederland
Locatie: Dwingel, Drenthe

Re: Fendt 824 Review

Bericht door Spiekker; S.J.B. » do 25 sep 2008 14:47

Moinmoin,

ziet er goed uit! Misschien voor het team een idee om een topic "Reviews" te maken?

gr
Sjoerd
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Re: Fendt 824 Review

Bericht door Rieko » do 25 sep 2008 17:01

Atte,

Leuk verhaal en een mooie beoordeling.

Groet, Rieko

PS. Ik vind eigenlijk dat de "kleine broertjes" er niet bijhoren. Het gaat toch om de Fendt van Weise.
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Re: Fendt 824 Review

Bericht door Atte H » do 25 sep 2008 17:14

De kleine broertjes waren meer voor de vergeleiking :P
André
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr 30 sep 2005 8:35

Re: Fendt 824 Review

Bericht door André » do 25 sep 2008 17:42

Mee eens, een 9.5 :wink: Heb het model nog niet, maar komt er zeker.

Je noemt het interieur als minpunt. Ik mis misschien wat drukknoppen, maar weet niet of je bekend bent met Fendt trekkers. Die zijn zoieso wat interieur betreft al wat sober, echt iets missen zal wel meevallen. En als ik de andere details zie die Weise heeft toegpast lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat iets ontbreekt. De oudere Fendt cabines zijn ruimer dan de latere van de 7,8 en 900 serie. Daar zit net wat meer in en daardoor lijkt het interieur beter gevuld.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
Erelid
Erelid
Berichten: 3995
Lid geworden op: di 19 jul 2005 9:30
Land: Nederland
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Fendt 824 Review

Bericht door CornelisJ90 » do 25 sep 2008 18:01

Mooi model, alleen jammer van dat gewicht :( Als je dan toch een perfect model had willen hebben hadden ze ook iets meer aandacht aan mogen besteden. Het gewicht in de fronthef is 870kg, de 3 gewichten die ervoor hangen zijn 117 per stuk :) En ik vind dat er maar smalle banden opzitten :)
Gebruikersavatar
janmaat
Collector
Collector
Berichten: 500
Lid geworden op: zo 26 feb 2006 21:42
Locatie: bruinehaar

Re: Fendt 824 Review

Bericht door janmaat » do 25 sep 2008 18:22

Ik heb hem zelf ook en geef hem een 9. Die van mijn blijven de deuren niet los staan. Weet niet hoe dat bij de rest is? Mijn fronthef kan niet echt super mooi opklappen. Na mijn mening niet ver genoeg. Je bent trouwens nog wel een detail vergeten en dat is de vergrendeling van de achterhefinrichting. Dat is echt super bij iets zwaardere modellen van bijvoorbeeld messing. Hij blijft dan gewoon op een hoge stand staan zonder dat de hef zakt.
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Re: Fendt 824 Review

Bericht door Atte H » do 25 sep 2008 18:32

Volgens mij is een cabine van een 800 wel wat minder sober, maar ben er idd niet echt super bekend mee :wink:
Alleen de rechterdeur wil bij mij niet open blijven staan, de linker klemt mooi.
En de fronthef kan idd niet helemaal mooi opklappen.
En bedankt dat je dat laatste meld Jan, vroeg me al af waar dat voor was :wink:
Gebruikersavatar
tractorpower
Collector
Collector
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 15 feb 2008 15:49
Land: nederland

Re: Fendt 824 Review

Bericht door tractorpower » vr 26 sep 2008 15:53

mooi model maar wat is dat ding op de gril?
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Re: Fendt 824 Review

Bericht door Fendt 936 » vr 26 sep 2008 15:56

Dat is de topstang houder, als je de topstang niet gebruikt dan hang je hem daar in op.

Mvg, Bernard.
René
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 01 jan 2008 14:42
Land: benelux

Re: Fendt 824 Review

Bericht door René » za 27 sep 2008 10:13

Even nog een vraagje, hoe ziet de onderkant eruit? Ook details of gewoon kaal? Misschien is een foto wel handig :wink:
En nog 1 minpuntje, de onderkant van de achterspatborden is groen :wink:
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Re: Fendt 824 Review

Bericht door Rieko » za 27 sep 2008 19:16

De reviews zijn bedoeld voor het bespreken van een model. Ik heb daarom een aantal berichten verwijderd die niet ter zake doen.

Voorts hoeven wij niet te weten wie het model gaat kopen en wie hem mooi vindt. Dat zien we dan wel bij de nieuwe aanwinsten.

Groet, Rieko
Plaats reactie

Terug naar “Modelbesprekingen”