ROS/ 60134.5 Grimme GT 170 1/32

Plaats reactie
koentje
Collector
Collector
Berichten: 250
Lid geworden op: do 03 aug 2006 11:24
Land: B
Locatie: Deinze

ROS/ 60134.5 Grimme GT 170 1/32

Bericht door koentje » zo 09 okt 2011 20:50

Aankoopprijs: € 69.95 (Dealer-editie)

Het model zit goed verpakt in de doos, met rondom piepschuim dat goed aan elkaar vastgekleeft is. het model zelf zit met draadjes vastgesjord in de doos. De bewegende onderdelen zitten met plakband vastgkleeft, deze laten wel wat lijmresjes over op het model... De doos zelf is ook heel mooi, met foto's over de volledige doos. (Dealer-editie, welliswaar)

Het model zelf is vrijwel volledig van metaal gemaakt, aleen de kleppen boven de reinigingsrollen en het rooigedeelte met de diabolorollen is van plastic. Het rooigedeelte is voorzien van een hefcilinder, maar deze kan maar een paar millimeter in en uitschuiven. De dissel zelf kan ook niet bewegen. De steunpoot is vast, met een schroevje dat in en uitdraait. De transportband zelf is vast, maar wel realistisch nagemaakt. Verderop kunnen de kleppen boven de reinigingsrollen open. Deze rollen zijn gewoon in relief aangebracht op een ijzeren plaat.

Aan de zijkant kunnen ook alle panelen open, met mooie details eronder. Wel zie je de knopjes van de scharnieren zitten als deze dicht zijn.

De elevator is volledig van metaal gemaakt, en als apart onderdeel an het model vastgemaakt. spijtig genoeg zit er hier nogal wat speling op. Ook bij de scharnierpunten van de elevator ontbrak er een pinnetje. De band van de elevator is gemaakt uit een soort rubber die rekbaar is. Bij het openklappen rekt de band dus iets uit, waardoor er op sommige plaatsen wat barstjes in de verf ervan komen. Bij mijn model zaten deze oaan de onderkant, dus niet zichtbaar.

Wat de verfkwaliteit betreft, is het opnieuw van het zelfde liedje bij ROS, kan veel beter. veel kleine foutjes die toch wel goed zichtbaar zijn (toch bij mijn model). Verder zijn er ook veel gevaenstickers aangebracht op het model.

de plus puntjes
+ model vrijwel volledig van metaal.
+ veel kleine details aangebracht, ondanks bijna geen plastic.
+ opnieuw een handige bevestiging in de doos, zonder de soms moeilijk te lossen schroefjes.
+ een model dat hier vrij recent rondrijd (wss in Nederland nog veel meer?)

de min puntjes
- de lakkwaliteit, bij mijn model toch echt wel opvallend minder goed!
- de band van de elevator, vraag mij af of het bij barstjes blijft, of als de band op deze plaatsen volledig gaat 'versterven', zoals bij sommige oude Siku-modellen.
- de mindere bevestiging van de elevator.
- de scharniertes die zichtbaar blijven, denk wel dat dit mooier kon opgelost worden.
- de reinigingsrollen die enkel in relief zijn...

agemene conclusie:

Ht model is op zichzelf zijn geld waard, enkel jammer dat er op sommige dingen wel wat bespaart is, zoals bij de reinigingsrollen en de steunpoot. Hoop wel dat Ros in de toekomst wat meer precisie aan de lak zal besteden, want dit zou toch niet mogen voor deze prijs!
Zou het model zelf een 8.5/10 geven, mede door de hierboven vernoemde puntjes.

foto's volgen opnieuw hieronder

mvg

Koentje
koentje
Collector
Collector
Berichten: 250
Lid geworden op: do 03 aug 2006 11:24
Land: B
Locatie: Deinze

Re: ROS/ 60134.5 Grimme GT 170 1/32

Bericht door koentje » zo 09 okt 2011 21:02

De foto's, enkel foto's van het model, foto's van de doos zal ik deze week eens proberen te maken.

Afbeelding
Als je goed kijkt, zie je links van de type-aanduiding al eenverf-foutje, en op het paneel zelf in het midden onder ook de lijmrestjes.

Afbeelding
het rooigedeelte, met de (bijna onbruikbare) cilinders en de wat lompe steunpoot, verder wel zeer mooi in detail.

Afbeelding
onder de panelen, moie details, met ook de hydrolica-leidingen

Afbeelding
Elevator opengklapt

Afbeelding
hier zie je het ontbrekende pinnetje, ook aan de andere kant zit het pinnetje nogal losjes.

Afbeelding
De reinigingsrollen die licht in relief zijn aangebracht, en volledig in hetzelfde kleur gespoten
Gebruikersavatar
Bart-Sunfield
Collector
Collector
Berichten: 431
Lid geworden op: zo 29 nov 2009 18:38
Land: Nederland
Locatie: Slootdorp, Wieringermeer (N-H)
Contacteer:

Re: ROS/ 60134.5 Grimme GT 170 1/32

Bericht door Bart-Sunfield » zo 09 okt 2011 21:08

Goed omschreven en mooie foto's!!
Daar hebben we wat aan.!!
De Grimme GT 170 komt hier zeker op de plank te staan.
Met vriendelijke groet,
Bart S.
Gebruikersavatar
Jovinkespel
Collector
Collector
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 19:20
Land: Nederland
Locatie: Espel

Re: ROS/ 60134.5 Grimme GT 170 1/32

Bericht door Jovinkespel » ma 10 okt 2011 7:00

Bij mij het zelfde probleem met de elevator. de lijmverbinding lijkt al weer bijna los te laten. En wat ook genoemd is is dat er op een bepaalde plek allemaal van die haarschuurtjes in zitten. erg jammer verder is bij mij de lak perfect! verder heel mooi model. Mijne was overigens 65 euro :wink:
Mvg Remi Maas
Gebruikersavatar
bart-maxxum
Classic
Classic
Berichten: 65
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:57
Land: Nederland
Locatie: Lutten

Re: ROS/ 60134.5 Grimme GT 170 1/32

Bericht door bart-maxxum » ma 10 okt 2011 15:34

goeie modelbespreking :D
denk dat ik hem op LCN ga kopen.
Groeten Bart.
mark1997-De meije
Classic
Classic
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 okt 2011 15:27
Land: Nederland
Locatie: De meije Z-H groene hart gemeente bodegraven

Re: ROS/ 60134.5 Grimme GT 170 1/32

Bericht door mark1997-De meije » zo 16 okt 2011 19:42

ik ben niet zo van de rooiers maar diet :o :o zou hem bijna kopen :mrgreen: maar dat hoeft niet
Mark Pauelse Z-H
spieker
Stagiaire
Stagiaire
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 02 nov 2011 22:55
Land: nederland

Re: ROS/ 60134.5 Grimme GT 170 1/32

Bericht door spieker » do 10 nov 2011 23:39

super mooi ding
staat mooi in de vitrine :d
na weken gerooid te hebben met de gt 170 kan ik er nu s'avonds van genieten
Rubenvp
Collector
Collector
Berichten: 656
Lid geworden op: di 18 okt 2011 17:13
Land: Nederland

Re: ROS/ 60134.5 Grimme GT 170 1/32

Bericht door Rubenvp » vr 11 nov 2011 7:44

Ik vind het een mooi ding wel jammer dat die wielen niet sturen
Plaats reactie

Terug naar “Modelbesprekingen”