Paard en wagen

Als je vragen of opmerkingen hebt over bepaalde modellen, mag je ze hier plaatsen. Zet wel even de fabrikant erbij.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kapitein nick
Collector
Collector
Berichten: 607
Lid geworden op: zo 19 nov 2006 12:48
Land: belgie
Locatie: Wetteren tenede

Bericht door kapitein nick » ma 18 jun 2007 12:47

Mooi gedaan, ik denk dat de waarde grotendeels zal afhangen van de leeftijd van dit stuk.
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » ma 18 jun 2007 13:32

de waarde is geheel wat de gek er voor wil geven, maar in jou geval lijkt hij me onbetaalbaar, door de emotionele waarde die je er aan hangt ;)
Gebruikersavatar
Rieko
Erelid
Erelid
Berichten: 5506
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 18:14
Land: Nederland
Locatie: Delfgauw

Bericht door Rieko » ma 18 jun 2007 14:23

Dit soort dingen moet je eens bij een antiekhandelaar laten taxeren. Ik denk dat de wagen al redelijk oud is en zou nog wel eens wat waard kunnen zijn, maar dat moet je proberen te achterhalen. Dit soort dingen werd vaak gemaakt door leerling-houtbewerkers als oefenstuk voordat ze aan het echte werk gezet werden. De leeftijd zal dan ook kunnen liggen in de buurt van de tijd dat deze wagens in het echt geproduceerd werden.

Het paard is zo te zien nog niet zo oud (multiplex) en ook niet echt bijzonder gedetailleerd gemaakt. De waarde ervan zal beperkt zijn.

Zoals Erwin zegt, de emotionele waarde zal veel groter zijn dan de commerciele waarde. Lekker houden.

Groet, Rieko
Plaats reactie

Terug naar “Bestaande modellen”