Rostselmash miniaturen

Als je vragen of opmerkingen hebt over bepaalde modellen, mag je ze hier plaatsen. Zet wel even de fabrikant erbij.
Plaats reactie
stijn c
Collector
Collector
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 25 dec 2011 3:34
Land: Belgium

Rostselmash miniaturen

Bericht door stijn c » za 14 nov 2015 12:04

Onlangs ben ik een voor mij onbekend miniatuurmodel tegengekomen, namelijk een Rostselmash RSM 1401/1403 hakselaar in schaal 1/32 (vermoed ik). Ik heb al zitten zoeken, maar ik kan er maar zeer weinig (juiste) informatie van terugvinden. Is er iemand die meer informatie heeft ivm dit model? Het is ooit uitgegeven op de Agritechnica, maar in welk jaar? Wat is de oplage en door wie is het geproduceerd?

En terwijl we toch bezig zijn. Wat is de juiste schaal, het jaar van uitgave, de oplage en wie is de producent van de Rostselmash Vector 410 en Acros 530 combines?

Alvast bedankt voor de hulp.
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Rostselmash miniaturen

Bericht door eicher 3108 » za 14 nov 2015 18:59

Stijn je krijgt pb van me.

Oplage is onbekend, maar waarschijnlijk een paar duizend, ze zeiden zondag dat ze er eerst slechts 60 hadden, maar achteraf zijn die Russen niet te vertrouwen, want ze hebben donderdag behoorlijk staan uitdelen, (andere dagen weet ik niet of ze ook hadden) en kon je maximaal 5 kopen per persoon heb ik gehoord.
Die hakselaar heb ik deze keer voor het eerst gezien op de Agritechnica, voor 2 jaar terug hadden ze niets, dus denk dat hij van dit jaar is. schaal is 1/32, en komt uit dezelfde fabriek in China als die beide combines. Fabrikant zijn hun zelf denk ik, ze hebben ze gewoon daar in hun opdracht bij een modellenfabriek laten maken. Verkoop ligt ook alleen maar bij hun, je kunt ze nergens anders kopen(en bij handelaren natuurlijk die er gekocht hebben op de beurs) :wink:
stijn c
Collector
Collector
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 25 dec 2011 3:34
Land: Belgium

Re: Rostselmash miniaturen

Bericht door stijn c » za 14 nov 2015 20:41

ok Ronnie, bedankt voor de info.

Ik had al een vermoeden dat hij van dit jaar was, maar er staat niets van vermeld in het Agritechnica topic of op farmmodelnews, vandaar dat ik niet zeker was. Oplage had ik al nummers gezien van 50 en 60 stuks, maar dat leek me onrealistisch om daarvoor een nieuw model te produceren. Het zal inderdaad wel meer de kant van een paar duizend opgaan om de mallen te laten renderen.
Gebruikersavatar
JohnDeere 9620R
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1148
Lid geworden op: di 16 dec 2014 21:15
Land: Nederland Ochten Gld

Re: Rostselmash miniaturen

Bericht door JohnDeere 9620R » di 17 nov 2015 17:19

Ik kwam hem tegen op marktplaats voor 150 euro op de advertentie van 14 november.
Vind het wel een aparte mäispijp hebben, die geknikte laatste stuk zo lang is. Verder vind ik hem niet zo verkeerd uit zien.

MvG Rinus
eicher 3108
Super collector
Super collector
Berichten: 3845
Lid geworden op: vr 15 jun 2007 19:35
Land: Nederland
Locatie: borger (dr)

Re: Rostselmash miniaturen

Bericht door eicher 3108 » di 17 nov 2015 21:29

Dat heeft de echte ook Rinus, is inderdaad apart, en zie je hier in West-Europa niet. Ik kan de mijne hopelijk zaterdag afhalen.
rostselmash_rsm_1401.jpg
stijn c
Collector
Collector
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 25 dec 2011 3:34
Land: Belgium

Re: Rostselmash miniaturen

Bericht door stijn c » di 17 nov 2015 21:57

Die blaaspijp is inderdaad wel apart. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat ze in die regionen nog veel gebruik maken van oude vrachtwagens om de maïs af te voeren. Deze hebben dikwijls een vrij lage laadbak, waardoor dit design blaaspijp wel goed van pas komt. Anders kan ik het nut er ook niet van inzien. Om een perceel maïs open te maaien kan het alles behalve handig zijn...
Gebruikersavatar
JohnDeere 9620R
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1148
Lid geworden op: di 16 dec 2014 21:15
Land: Nederland Ochten Gld

Re: Rostselmash miniaturen

Bericht door JohnDeere 9620R » wo 18 nov 2015 17:06

Zat net even te googlen en zag inderdaad de er kippers die lager laadbak hebben onder zo'n mäispijp. Die mäisbek hebben ze volgens mij van Kemper maar dan onder de naam van Rostselmash, maar ik kan het verkeerd hebben.

Mvg Rinus
Plaats reactie

Terug naar “Bestaande modellen”