Fiat 180-90 uit elkaar

Als je vragen of opmerkingen hebt over bepaalde modellen, mag je ze hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tenhoortje-Modelbouw
Farmer plus
Farmer plus
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 31 aug 2012 15:54
Land: -Friesland-
Locatie: Waskemeer

Fiat 180-90 uit elkaar

Bericht door Tenhoortje-Modelbouw » ma 28 jan 2013 19:33

Goedenavond,

Voor een nieuw project probeerde ik net de cabine van de 180-90 van Ros er af te halen. Ik heb de 2 schroefjes aan de onderzijde van het model er uit kunnen halen en de cabine zit wel los.
(hij kan een beetje voorover kantelen) Verder krijg ik er geen beweging in en ik durf ook niet al te hard te trekken.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of misschien meer weet over de bevestiging van de cabine ?

Mvg miko ten hoor
Het beste maarweer !

Miko ten Hoor
Siete
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 13:04
Land: Nederland
Locatie: Oenkerk (Friesland)

Re: Fiat 180-90 uit elkaar

Bericht door Siete » ma 28 jan 2013 20:16

Hallo Miko,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik die trekker uit elkaar heb gehaald, maar heb net voor de zekerheid nog eens gekeken.
Wil je alleen de cabine eraf halen of het hele platform?? Daar ga ik nu dus even vanuit.
Dat hele platforum (cabine met spatborden) zit idd maar met een schroefje vast. Het kan zijn dat het iets klemt onder de motorkap, maar het zit daar verder niet vast gelijmt of geschroeft oid.
De motorkap zit met 2 schroefjes vast. De een kun je zo van de onderkant bij, en de andere zit onder de vooras.
Om die los te krijgen moet eerst de vooras er onderuit. Dit is een K*t klusje.. De vooras zit met een pennetje vast, maar die krijg je er zelden heel uit.
Je komt er met geen mogelijkheid goed bij. Tenminste ik niet... Ik heb ruimte gemaakt met een boor. Het pennetje moet dan vervangen worden, maar dan kun je wel de rest heel uit elkaar krijgen. Denk trouwens dat als je alleen het platforum eraf wilt hebben dat het wel zou moeten kunnen lukken zoals je nu bezig bent, maar wil je 100% zekerheid, dan moet je dus alles eraf halen..
Hoop dat je er wat aan hebt. Succes in ieder geval.

Mvg,

Siete
Don't worry be happy..
Gebruikersavatar
Tenhoortje-Modelbouw
Farmer plus
Farmer plus
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 31 aug 2012 15:54
Land: -Friesland-
Locatie: Waskemeer

Re: Fiat 180-90 uit elkaar

Bericht door Tenhoortje-Modelbouw » ma 28 jan 2013 20:21

Bedankt Siete !
Ik wil inderdaad alles uit elkaar hebben. En dat moet nu gebeuren voor dat vaders thuis komt en schreeuwend aan de trap staat....

Mvg miko
Het beste maarweer !

Miko ten Hoor
Siete
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 13:04
Land: Nederland
Locatie: Oenkerk (Friesland)

Re: Fiat 180-90 uit elkaar

Bericht door Siete » ma 28 jan 2013 20:24

Geen dank.
Haha vaders vitrine kast geplunderd?? :mrgreen:
Dan zul je dus de vooras er wel onderuit moeten halen. Hoop voor je dat je vader nog even weg blijft, want dan kan nogal een gepruts zijn ben ik achter gekomen. Succes in ieder geval. Laat maar eens weten of het uiteindelijk gelukt is. Of zet je verbouwde Fiat eens op het forum als hij eenmaal af is.
Ben nogal nieuwsgierig aangelegd namelijk... :lol:

Mvg,

Siete
Don't worry be happy..
Gebruikersavatar
Tenhoortje-Modelbouw
Farmer plus
Farmer plus
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 31 aug 2012 15:54
Land: -Friesland-
Locatie: Waskemeer

Re: Fiat 180-90 uit elkaar

Bericht door Tenhoortje-Modelbouw » ma 28 jan 2013 20:32

Hahaha nee dat nog net niet, het is mijn eigen verzameling. Maar vaders is nogal "behoudend" aangelegd en heeft liever niet dat ik mijn mooie nieuwe Fiat sloop, want er zijn nog maar zo weinig echte 1:1 exemplaren. En tijdens een restauratie moet je natuurlijk af kunnen kijken.
Ik heb het net geprobeerd en het is gelukt ! ik wilde even kijken of er ruimte is voor eventuele Accu's en Servo's :-D . Het moet namelijk een bestuurbare worden.

Als het zover is zal ik foto's plaatsen!

Groeten Miko.
Het beste maarweer !

Miko ten Hoor
Siete
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 13:04
Land: Nederland
Locatie: Oenkerk (Friesland)

Re: Fiat 180-90 uit elkaar

Bericht door Siete » ma 28 jan 2013 20:37

Gelukkig is het model idd makkelijker te vinden dan een goed 1:1 exemplaar, dus wat dat betreft is je vader een wijs man... :wink:
Helaas zijn ze bij mij in de buurt (Noord Friesland) nergens meer te vinden, of ik zoek niet goed genoeg... Heb er goeie herrinneringen aan uit mn jeugd zeg maar. Mooi dat het gelukt is. Heb ik mn goeie daad voor vandaag weer gedaan. :mrgreen:
Klinkt als een leuk project. Zal het in de gaten houden hier!! Succes verder met het project!!

Mvg,

Siete
Don't worry be happy..
Plaats reactie

Terug naar “Bestaande modellen”