Probleem met LI-PO lader

Als je vragen of opmerkingen hebt over bepaalde modellen, mag je ze hier plaatsen.

Moderators: Moderator, Beheer

Plaats reactie
Jan048
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 dec 2013 13:55
Land: Nederland

Probleem met LI-PO lader

Bericht door Jan048 » ma 23 dec 2013 14:02

Hallo iedereen op dit forum, mijn naam is Jan, en ik wilde gebruik maken van dit forum om iets te weten te komen wat ik nergens kan vinden.
Een kennis heeft mij gevraagd om zijn Fendt 930 na te kijken, wand deze werkte niet meer ( heeft een tijd op zolder gelegen) , na dat ik onderzoek gedaan had bleek in de Control module 6701 4 druk schakelaars niet meer werkten, deze heb ik vervangen, en het werkt weer, maar de accu wilde maar niet opladen in de lader (6703) dus dan maar via een LAB voeding de accu opgeladen, en zie daar de Fendt werkte weer, ik zit alleen met de lader, in de handleiding staat dat het groene LED moet knipperen als die aan het laden is, maar dat gebeurd niet, de LED blijft gewoon aan, en volgens de handleiding is de accu dan vol, na wat metingen aan de lader zie ik dat de lader wel oplaat maar dan met pulsen tussen de 2 en 110 mAh, ik vermoed dat hij nu aan het druppelladen is, als ik de lader 24 uur aan de accu hang, dan is deze ook vol.
Mijn vraag is, hoe kan ik er zeker van zijn dat de lader defect is ? En weet iemand wat de aansluit gegevens van de accu op de 6 contacten zijn? Is er een schema van de lader?

Gr. Jan
Jan048
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 dec 2013 13:55
Land: Nederland

Re: Probleem met LI-PO lader

Bericht door Jan048 » do 26 dec 2013 15:23

Na 211 keer bekeken, en nog geen antwoord, laat ik het iets anders vragen.
Hoe lang kan het voertuig werken op een volle accu?

Gr. Jan
Gebruikersavatar
BartW.
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1573
Lid geworden op: za 11 feb 2006 13:06
Land: Nederland
Locatie: Almen
Contacteer:

Re: Probleem met LI-PO lader

Bericht door BartW. » vr 27 dec 2013 11:16

Schema van de accu,

Afbeelding

Hoe lang hij kan werken is heel verschillend, maar een uurtje moet zeker wel gaan.
Mvg. Bart Wiltink
Jan048
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 dec 2013 13:55
Land: Nederland

Re: Probleem met LI-PO lader

Bericht door Jan048 » vr 27 dec 2013 12:34

Bedankt voor de aansluit gegevens.
Als de accu volgens mij helemaal vol is, dan kan ik hoogstens 6 a 7 minuten er me werken, maar ik vind het vreemd, als ik een laptop accucel van 3,7 volt aan de lader hang, dan knippert het led wel en laad de accu op met 125 mA , maar de accu van de Fendt doet dit niet, ik denk dat ik maar beter naar een winkel kan gaan en de lader meenemen om daar te testen (als de winkelier dit wil doen) met een nieuwe accu, als dan wel het groene led knippert dan maar een nieuwe accu kopen.

Gr. Jan
Jan048
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 dec 2013 13:55
Land: Nederland

Re: Probleem met LI-PO lader

Bericht door Jan048 » vr 10 jan 2014 8:34

Gisteren bij een verkooppunt geweest van T-Toys, daar heeft de eigenaar van deze winkel mij heel goed geholpen, en nu blijkt dat de accu niet defect is maar de lader, hij stelde voor om de defecte lader op te sturen, en eens af te wachten op het antwoord, hij had dit al eens meegemaakt dat een lader (uit de garantie) gratis gemaakt werd, als de lader niet meer gerepareerd kan worden, dan moet ik maar een nieuwe kopen.

Gr. Jan
Jan048
Nieuw forumlid
Nieuw forumlid
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 23 dec 2013 13:55
Land: Nederland

Re: Probleem met LI-PO lader

Bericht door Jan048 » wo 12 mar 2014 8:16

Eindelijk gisteren een nieuwe lader gekregen, dit heeft nu 2 maanden geduurd, schijnt een leverprobleem te zijn van Siku, zij hebben het druk met de terugroep actie.
Nu heb ik een vraag, ik heb de accu in de lader gezet, en dan begint het groene led te knipperen, dit is volgens de handleiding goed, maar nu zie ik na een aantal uren dat het groene led 2 x snel knippert en dan 1 x langzaam knippert, het is net alsof het led aanblijven wil, is dit normaal? Of is de accu toch nog defect?

Gr. Jan
Plaats reactie

Terug naar “Bestaande modellen”