Toeval??

Als je vragen of opmerkingen hebt over bepaalde modellen, mag je ze hier plaatsen.

Moderators: Moderator, Beheer

Plaats reactie
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Toeval??

Bericht door erwinraaben55 » wo 05 jul 2006 17:05

Ik weet niet wat het is, ik heb er ook geen verklaring voor, maar 2 dagen geleden zag ik op ebay.de deze trekker:

Afbeelding

Voor jullie natuurlijk gewoon de versie met het kraantje, maar mij viel ineens wat op!. Het voorste bakkie is GEEL????. Ik begon even aan mezelf te twijfelen, maar snel even een boekie erbij gepakt, en ja hoor, normaal gesproken is die (bij de trekker met blauwe kabine) gewoon blauw.
Dus ik even mailen of dat nog eigenbouw was ofzo, maar dat wist ze niet.
Kom ik vandaag op marktplaats, wordt er nog zo een aangeboden!. Al die tijd nooit van geweten dat die variant bestond, en zo ineens duikt deze op..... En als het nou een klein detail was, maar hoe heb ik deze al die tijd niet kunnen zien???
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Bericht door Bas » wo 05 jul 2006 17:20

Van die Fendt's in alle kleuren van de regenboog kijkt al niemand meer op toch? :P :wink:
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Bericht door Fendt 936 » wo 05 jul 2006 18:06

Jah ik vind het ook wel een beetje vreemd want het model is in 1996 op de markt gekomen met een paars bakje en cabine, gele kraan en een grijs frame. Dit is zo gebleven tot 1999 in dat jaar is het model van kleur gewijzig. Het model heeft toen de kleuren gekregen: geel bakje en kraan en een groene cabine en frame. 1999 was ook meteen het laatste jaar voor dit model.
Misschien is hier uit op te maken dat dit model dan uit de periode eind 1998 tot begin 1999 is gemaakt omdat toen de kleur is gewijzigd.
Maar zekerheid kan ik niet geven.

Gr. Bernard.

(vind hem niet echt heel mooi maar heb hem wel liever dan de "compleet paarse". Zo weer een stukje voor de Farmer Wiki :lol: )
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » wo 05 jul 2006 18:22

Volgens mij ben jij kleurenblind :S

Paars?????
Er lopen zeker ook altijd roze olifanten bij jou door de straat :P.

Bij mij is het toch echt donker blauw hoor!. En volgens de Rawe zelfs Ultramarinblau.

En ja, het is heel logisch dat deze net voor de omschakeling naar groen/geel is gemaakt.

[Edit]

Of ook juist weer niet logisch...... Ik wist wel dat ik nog een versie had van die met dat blauwe bakje, namelijk 1 met zwarte heffing. En de zwarte heffing kwam pas NA de chrome heffing, en die van ebay hierboven, heeft een chrome heffing, dus in theorie moet die eerder zijn gemaakt dan die met zwarte heffing die ik hier heb staan. Dus het kan ook zijn dat dat de aller eersten zijn geweest die gemaakt zijn. Kan alleen helaas nog niet zien welke heffing die van marktplaats heeft, maar daar heb ik al achteraan gemaild.
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » wo 05 jul 2006 19:19

O mijn god, Erwin heeft een nieuwe Fendt ontdekt :lol: .
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Bericht door Fendt 936 » wo 05 jul 2006 19:37

Ik heb die info ook uit de kleine boekjes van Siku gehaald, ik heb de groten niet!!! maar in die boekjes lijkt die kleur, wat jij blauw noemt, voor mij wel erg veel op paars dus vandaar. Waar het ook nog eens aan zou kunnen liggen is dat in de boekjes niet de juiste kleur staat afgebeeld... En wat betreft die heffing, zo precies kijk ik niet.

Die roze olifanten die waren trouwens vorige wek hier hoor :P 't was feestweek hier in Zuidbroek \:D/ .

Gr. Bernard.
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Bericht door Bas » wo 05 jul 2006 19:39

In die Siku boekjes staan wel zo veel afwijkingen vergeleken met hoe de modellen uiteindelijk echt gemaakt worden!
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Bericht door Fendt 936 » wo 05 jul 2006 19:42

Dan moet ik toch maar eens een keer zo'n Rawe gaan aanschaffen maar vind hem eigenlijk vrij prijzig dus zodoende heb ik hem nog niet. (Iemand nog een 2e hands voor een zagt prijsje :D ).

Gr. Bernard.
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Bericht door Bas » wo 05 jul 2006 19:47

Dat vind ik dus ook! Als je het overzicht een beetje compleet wilt hebben, dan moet je elk jaar een nieuwe kopen, terwijl mij het overgrote deel van die RAWE niks interesseert. De Siku Super Serie etc. dan. De afbeeldingen zijn toch ook zwart/wit? Dat is ook weer jammer.
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » wo 05 jul 2006 19:58

Ha, dan ken je de Rawe nog niet!!!

Zwart witte afbeeldingen klopt idd, maar over dit modelletje het enigste wat er in staat:

3456 Fendt Xylon (Traktor) mit Seilwinde
1996-1999
Kranarm melonengelb

Ultramarinblau/fehgrau 18-20
En een zwatwit plaatje.

Niks over het geel/groene modelltje, terwijl die zelfs nog in 1 Siku boekje staat.

Dat deze er dan niet in staat okee, en die heffing verschillen etc. Daar had natuurlijk ook een aparte aanteking in het algemeen over gemaakt kunnen worden, maar ook niet.

Nee, die Rawe is op farmer gebied nog lang niet compleet, wordt is tijd dat ik is met Weise ga praten :P Kan ik het gelijk is over een nieuw sondermodelletje hebben........ :P

Maar verder kan ik hem wel aanraden hoor!. Ik heb er zelf ook wel veel dingen uit gehaald die ik niet wist!.
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Bericht door Bas » wo 05 jul 2006 20:06

Hmm... Dat maakt het niet aantrekkelijker om er een aan te schaffen. Misschien moet er dan toch maar eens een goede Farmer Wiki opgezet worden. :wink:
Gebruikersavatar
peterm89
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2267
Lid geworden op: zo 26 mar 2006 18:14
Locatie: Dordrecht

Bericht door peterm89 » wo 05 jul 2006 20:24

ik heb hem zo wel eens ergens zien staan, ik dacht dat die kleuren zo hoorde.
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » wo 05 jul 2006 20:38

Enne, de Rawe komt iedere 3 jaar uit, dus het is geen jaarlijkse aanschaf ;-)

Ik kan me wel voorstellen dat een Farmer verzamelaar voor 80% het boek niks aan vindt, omdat er autootjes en vrachtwagens in staat.

Maar dat komt omdat Manfred (Weise) en Wilfried (Raschke) beide geen tractorenliefhebbers zijn.
Toen ze begonnen met de RAWE was Farmer een bijzaak(je).
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » wo 05 jul 2006 20:41

Nou, geen traktoren liefhebbers, Wiese is toch wel gek van Fendt :P. Anders snap ik niet waarom hij zo veel tijd steekt in het laten maken van die modellen. Okee, het levert geld op, maar er is ook wel passie voor nodig om ze zo gedetailleerd mogelijk te maken!
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Bericht door Fendt 936 » wo 05 jul 2006 21:10

Zeg Marcel als wij, als farmer forum leden, de Rawe maar voor 20% gebruiken dan kunnen bij aanschaf bij jou zeker wel 80% korting krijgen :lol: :P .

Jah Bas ik ben het wel met je eens dat de Farmer Wiki maar weer eens goed moet worden aangepast en bijgevult dan heb je teminste een goede database waar je alle informatie uit kunt halen (wel zo goedkoop hé). Misschien een idee om die uit te brengen als boekvorm :roll: .

Gr. Bernard.
Gebruikersavatar
JohnDeere
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1069
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 19:40
Locatie: Meedhuizen

Bericht door JohnDeere » wo 05 jul 2006 21:31

ach jong jij knijpstuiver fendt 936 :P :P :P koop toch gewoon zo`n boekje als je er zin aan hebt. (je weet wie het zegt he :wink: )
erwinraaben55
Erelid
Erelid
Berichten: 5636
Lid geworden op: zo 07 aug 2005 21:38
Land: Nederland
Locatie: Den Haag (Opgegroeid in Neede)

Bericht door erwinraaben55 » wo 05 jul 2006 21:51

Ik kan je wel zeggen: Ik heb geen cent spijt gehad dat ik het boek gekocht heb!. En het is ook wel leuk om die autootjes is te bekijken hoor!. En der staan natuurlijk ook grondwerk machines in, dus daar is ook een soort relatie met agrarisch, als is het dan van een andere schaal.
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » do 06 jul 2006 6:42

Nou, ik heb namelijk al gesprekken gehad met Manfred over een uit te brengen boek over alleen maar de Farmer.

Het probleem van de RAWE is dat het te dik wordt, en dus te duur.

Er was een jaar geleden nog sprake van dat het al gesplitst zou worden, maar dat is om onbekende redenen niet gebeurd.

@Bernard, tjah, je hebt daar wel een punt! ;-)
Ik zal het vragen of ik die korting door kan berekenen :-)
Plaats reactie

Terug naar “Bestaande modellen”