Betreft : Claas Traktor mit Frontlader en Sternrechen.

Als je vragen of opmerkingen hebt over bepaalde modellen, mag je ze hier plaatsen.

Moderators: Moderator, Beheer

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Big Bud 16V-747
Collector
Collector
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 20:43
Locatie: Aalst (Belgié)

Bericht door Big Bud 16V-747 » vr 23 jun 2006 21:40

Wat betreft die Claas Ares met frontlader ben ik het helemaal met je eens! Die lijkt in mijn ogen nergens op vergeleken met de nieuwe Valtra C met frontlader van Universal, waarvan het model zelf en frontlader gelijk op mekaar afgestemd zijn zoals in de realiteit qua uitzicht, verhouding en vooral detail!! Frontladers op een Siku model heb ik wel altijd al iets aardigs gevonden waardoor het model veel van zijn uitzicht verloor!
Wat betreft die rode fendt.......! In zeker opzicht geef ik je gelijk, maar ik kreeg vandaag het model binnen en op de doos staat er een foto van de 930 in het echt en in rode kleur, dus die bestaat zeker en vast!
Op zich niet echt een model om over naar huis te schrijven want dit is ook al de zoveelste heruitgave van een 930 in een bepaald kleur, maar als Fendt verzamelaar algemeen hoort die wel thuis in de collectie, en hij valt nog beter mee dan ik dacht naast zijn andere broers! :lol:

Mvg,

Big Bud
The world's largest and heaviest tractor ever build!!! Awesome!!!
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Bericht door Fendt 936 » vr 23 jun 2006 22:21

Jah ik vind eigenlijk ook dat op de Claas geen vorlader past, de trekker is in verhouding er tekort voor. Ik heb ook liever een model als de Fendt 700 serie ervoor dan is er een goede verhouding tussen trekker en voorlader. Maar als je mij eerlijk vraagt wat ik nu echt van de Siku voorladers vind nou liever niet, dan heb ik liever die van de Valtra van UH.

De Sternrechen (de hooischudder/ acrobaat nr.3490) vind ik ook nergens op lijken en ik heb ook nog nooit zo'n machine zien rondrijden hier in de buurt, wel kom je de Vicon acrobat wel tegen maar die lijken hier in vere verte niet op. Ook vind ik het model vrij log gebouwd.

Ik had nog wel even de vraag zit er nu op die Claas ook dat snelwissel systeem?

Gr. Bernard.
Gebruikersavatar
Peter Jansen
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1715
Lid geworden op: di 27 dec 2005 13:58
Land: Nederland
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bericht door Peter Jansen » za 24 jun 2006 0:25

Op de Claas zit inderdaad het snelwissel systeem.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Big Bud 16V-747
Collector
Collector
Berichten: 977
Lid geworden op: wo 13 jul 2005 20:43
Locatie: Aalst (Belgié)

Bericht door Big Bud 16V-747 » za 24 jun 2006 8:39

Oeps!! Zie zojuist dat je die hooischudder bedoelde i.p.v die rode Fendt!! :lol: Dat Duits is duidelijk niet aan mij besteed, noch het Frans waar ik niet aan uit kan!!
Zo'n acrobaat heb ik hier in de buurt ook al eens aan het werk gezien (merk van fabricant ontbreekt mij), maar je zal ze toch niet gauw meer terugvinden. Werd meer gebruikt vroegere jaren, maar met de hooischudders van tegenwoordig die kunnen in- en uitklappen en zodoende minder ruimte in beslag nemen dan zo'n acrobaat op de baan, is die nu wel al overbodig geworden!!

Mvg,

Big Bud
The world's largest and heaviest tractor ever build!!! Awesome!!!
Gebruikersavatar
Ziko
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 7358
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 21:19
Land: Nederland
Locatie: Terneuzen

Bericht door Ziko » za 24 jun 2006 10:54

Die acrobaat is ook al oud dus zo gek is het niet dat je ze niet meer ziet. Hij is dan ook van de Classic serie.
Met vriendelijke groet,

Ziko
Gebruikersavatar
Hans
Erelid
Erelid
Berichten: 6002
Lid geworden op: do 18 aug 2005 19:55
Land: Nederland

Bericht door Hans » za 24 jun 2006 11:02

Ik vindt de acrobaat van Siku nergens op slaan. Het model komt niet in de buurt van het origineel. Kijk voor de vergelijking maar naar de britains acrobaat. Hierin is britains toch beter (geweest).
Atte H
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 6475
Lid geworden op: zo 08 jan 2006 12:31
Land: Nederland

Bericht door Atte H » za 24 jun 2006 11:10

deze acrobaat is anders dan die van britains deze heeft wel echt bestaan heb hem 2 jaar geleden gezien bij een oude trekker tentoonstelling deze werdt alleen maar in duitsland gebruikt volgens mij maar hij heeft wel echt bestaan
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Bericht door Fendt 936 » za 01 jul 2006 13:23

Ik ben die Sternrechen toch tegen gekomen op internet en ook nog wel op eeen beurs in Wieselburg (ongeveer 80Km ten westen van Wenen (Oostenrijk)).

http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/r ... /66484.jpg

De foto komt van de site:
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de
Net zo'n site als trekkerweb.nl maar dan duits.
Directere link:
http://www.agrartechnik-im-einsatz.de/d ... ry&id=4122

Zo te zien ziet de machine er uit als nieuw dus dan zullen ze ook wel gemaakt worden denk ik, maar ik kan verder niks vinden over het merk.

Gr. Bernard.
Laatst gewijzigd door Fendt 936 op za 01 jul 2006 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tom M
Super collector
Super collector
Berichten: 3296
Lid geworden op: di 23 mei 2006 20:38
Land: Nederland
Locatie: Groenlo
Contacteer:

Bericht door Tom M » za 01 jul 2006 15:59

Is de bovenstaande manier van linken de correcte manier
(volgens de nieuwe regels)


Mvg,

Tom
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Bericht door Bas » za 01 jul 2006 16:01

Nee, volgens mij niet. Dat is dus deeplinken en dat wordt niet op prijs gesteld. (Corrigeer me als ik mis zit).
Gebruikersavatar
Tom M
Super collector
Super collector
Berichten: 3296
Lid geworden op: di 23 mei 2006 20:38
Land: Nederland
Locatie: Groenlo
Contacteer:

Bericht door Tom M » za 01 jul 2006 16:27

Bas schreef:Nee, volgens mij niet. Dat is dus deeplinken en dat wordt niet op prijs gesteld. (Corrigeer me als ik mis zit).
Dat vermoeden had ik ook...


Mvg,

Tom
Gebruikersavatar
Citrofiel!k?
Precision collector
Precision collector
Berichten: 2124
Lid geworden op: wo 16 nov 2005 12:46
Land: Nederland
Locatie: Nederland

Bericht door Citrofiel!k? » za 01 jul 2006 16:37

wat maakt dat uit:O
Gebruikersavatar
Bas
Erelid
Erelid
Berichten: 3190
Lid geworden op: di 13 sep 2005 20:37
Land: Nederland
Locatie: Zwolle

Bericht door Bas » za 01 jul 2006 17:17

Zie het verslag van de beheerdersdag, waarin het volgende wordt aangegeven:

5. Plaatjes
Het direct linken naar plaatjes/films moet zoveel mogelijk worden beperkt. Liever linken naar de internetsite waar de plaatjes staan. Het direct linken naar plaatjes kost te veel bandbreedte van de host
.

Maar ok, daarover discussiëren we maar verder in het topic dat daarvoor bedoeld is. Back 2 topic maar? :)
Gebruikersavatar
Fendt 936
Erelid
Erelid
Berichten: 2538
Lid geworden op: vr 23 dec 2005 8:58
Land: Nederland
Locatie: Zuidbroek

Bericht door Fendt 936 » za 01 jul 2006 17:52

Ik heb hem even wat aan gepast, zo beter???

Gr. Bernard.
Gebruikersavatar
JohnDeere
Precision collector
Precision collector
Berichten: 1069
Lid geworden op: zo 30 okt 2005 19:40
Locatie: Meedhuizen

Bericht door JohnDeere » za 01 jul 2006 19:44

Nee Bernard, volgens mij nog steeds niet, je zou de eerste deeplink eruit moeten halen...
Dan moet je dus gewoon het directe website adres van die man er neerzetten, en dan in je omschrijving zeggen in woorden waarop je moet klikken om er te komen....

Volgens mij zit het zo, maar of dat nou DE manier is om een bepaald afbeelding te laten zien aan andere mensen vind ik nu juist niet...
Maar goed, volgens mij is dit erg off topic dus maar weer terug naar het >> topic!
Gebruikersavatar
ACS
SUPERFARMER!
SUPERFARMER!
Berichten: 10014
Lid geworden op: do 21 jul 2005 8:37
Land: Nederland
Locatie: Westerdijkshorn, Groningen
Contacteer:

Bericht door ACS » za 01 jul 2006 21:08

Jongens, doe niet moeilijk: als het niet klopte had een van de "modder-eter's" het wel gezecht :wink: .
Bas schreef:Zie het verslag van de beheerdersdag, waarin het volgende wordt aangegeven:

5. Plaatjes
Het direct linken naar plaatjes/films moet zoveel mogelijk worden beperkt. Liever linken naar de internetsite waar de plaatjes staan. Het direct linken naar plaatjes kost te veel bandbreedte van de host
.

Maar ok, daarover discussiëren we maar verder in het topic dat daarvoor bedoeld is. Back 2 topic maar? :)
Via imageshack etc. mag je volgensmij wel direct linken, omdat het dan gewoon op de server van hen staan i.p.v. op die van Marcel.
Gebruikersavatar
Siku73
Erelid
Erelid
Berichten: 2927
Lid geworden op: zo 10 jul 2005 21:59
Land: Nederland
Locatie: Assen

Bericht door Siku73 » zo 02 jul 2006 12:50

Wat mij betreft kan het inderdaad zoals Auko het ook al aangaf.
Imageshack, en dan de bron er even bij zetten.
Dan schaad je de bandbreedte (wat soms echt kostbaar kan zijn) van iemand anders niet, en heb je toch overal foto's. En zijn de rechten niet geschonden van de eigenaar.

Ik kan me voorstellen dat het enige verwarring kan opleveren.
Plaats reactie

Terug naar “Bestaande modellen”