Pagina 2 van 2
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: di 10 jun 2008 17:34
door herberty
Mooi hoor, mooie carrier ook hoor! Maar even off-topic, die carrier is dan wel te zwaar met z'n 60 ton. Je mag maar 50 ton zijn heb ik altijd geleerd. Maarja, er gebeuren wel meer dingen die niet mogen dus..
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: wo 11 jun 2008 16:29
door landinifan
Die 50 ton limiet gold toch alleen voor vrachtwagens voor zover als ik weet. Het zou me niks verbazen als een trekker meer gewicht mocht vervoeren. Het was altijd wel zo dat een trekker een max, gewicht voor de koppeling en een max, aantal kilo's per wiel maar dat kan ook voor vrachtwagens zo zijn heb ik niet veel verstand van
.
mvg: Landinifan
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: wo 11 jun 2008 16:44
door Ziko
Combinatietotaalgewicht is inderdaad 50 ton.
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: wo 11 jun 2008 16:53
door Spiekker; S.J.B.
Combinatietotaalgewicht van alle voertuigen in Nederland is maximaal 50 ton, of minder (zoals bij auto's, daar is het maximaal 7,5 ton, dacht ik). Er zijn combinaties die 60 ton mogen, maar dat zijn speciale vrachtwagens, die een ontheffing hebben!
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: wo 11 jun 2008 21:18
door lennart
Ontheffing kan met trekkers ook staat in mijn theorie boek!
En je heb inderdaad ook een aslast die niet hoger mag zijn dan 10 ton per as.
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: di 17 jun 2008 18:47
door landinifan
Wat is een ontheffing dat er een soort van vooras onder zit en dat daar de dissel aan zit en zo *** achteruit rijd? staat niks over in mijn theorieboek
.
mvg: Landinifan
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: di 17 jun 2008 18:53
door Spiekker; S.J.B.
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: di 17 jun 2008 19:06
door Ziko
Dan heb je wel een gek boek
Wat jij bedoelt is een dissel.
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: di 17 jun 2008 21:54
door boerke
Hij bedoelt een molenwagen/dolly, gok ik zo.
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: wo 18 jun 2008 10:29
door NewHolland
Ziet wel vaker dat landbouw voertuigen zwaarder zijn, die worden (gelukkig) echt 0 gecontroleerd. Ik heb ook vaak zat dat op weegbrug kwam en dat boven de 54 ton was. En ik zit ook nog eens heletijd op de weg
Maar mooie foto's, mooi spul hebben ze daar!! Vooral die drie-assers
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: wo 18 jun 2008 13:08
door herberty
landinifan schreef:Wat is een ontheffing dat er een soort van vooras onder zit en dat daar de dissel aan zit en zo kut achteruit rijd? staat niks over in mijn theorieboek
.
mvg: Landinifan
Wat jij bedoelt is schamelbesturing. En een ontheffing is gewoon een 'papiertje' waar op staat dat je boven het toegestane gewicht mag zijn, dus i.p.v. 50 ton, 60 ton ofzo.
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: do 26 jun 2008 20:10
door tim schenk
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: do 26 jun 2008 20:58
door herberty
Ziet er goed uit die truck, alleen wat wazige foto's. Mobieltje??
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: ma 07 jul 2008 9:24
door landinifan
boerke schreef:Hij bedoelt een molenwagen/dolly, gok ik zo.
zoiets ja, wist niet dat, dat een dolly heette en nu weet ik ook wat een onthefing is
mvg: Landinifan
Re: loon/grondverzetbedrijf Jimmink.
Geplaatst: vr 05 dec 2008 14:50
door tim schenk
Hier mag een slottje op ik plaats de rest wel bij mij in me dagboek.
Gr Tim